“Çılgın mahşerinde ses ve renklerin.../ Benden sor sırrını mesafelerin/ Benden sor ve benden dinle akşamı.../ Rabbim bu sonsuzluk ve onun tadı...” diyor ‘Eşikte’ şiirinde üstad Ah
Ahmet Hamdi Tanpınar ünlü Beş Şehir adlı eserinin “İstanbul” bölümünde, sonlara doğru şunları yazıyor: “Niçin geçmiş zaman bizi bir kuyu gibi çekiyor? Niçin Boğaz’dan ve İ
Genç okuyucularımız Tanpınar’ın bugünkü popülerliğine bakarak Huzur’un yayımlandığı tarihte kapışıldığını zannedebilirler. Hayır, Huzur’un ilk baskısı 1970’lere kadar pi
Çok defa düşünürüm: Bâkî ile Sinan acaba dost oldular mı? Süleymaniye’nin yapıldığı yıllarda Bâkî yirmi beşle otuz arasında genç bir molla idi. Bir yıl kadar da Süleymaniye bin
Ahmet Hamdi Tanpınar’la Necdet Evliyagil’in Huzur romanı üzerine söyleşisi ortaya çıktı.
‘Ağzı köpüklü Adnan Menderes, kin çıkını ve Anayasa hırsızı Celál Bayar!’ Daha Yassıada Mahkemeleri başlamadan Demokrat Parti yönetimine böylesine ağır sıfatlarla saldıran kim
(…)Yukarda hayatımın sıkıntılarından birkaç defa bahsettim. Hatıralarım ilerledikçe okuyucularım ömrüm boyunca ihtiyaç ve mahrumiyetin âdeta ikinci bir deri gibi vücuduma yapışmı�
Diyalektik, insanı tarife çalıştı. Meşhur tüysüz ve iki ayaklı hayvan safsatasından siyasî, mantıkî veya sadece teessürî mahlûk düsturlarına kadar bir yığın tarif, “insan bir te
Alaattin Karaca- Karar
Prof. Dr. Orhan Okay üzerinde uzun yıllar çalıştığı Tanpınar biyografisini yayımladı: "Bir Hülya Adamının Romanı: Ahmet Hamdi Tanpınar". (Dergâh Yayınları, Şubat 2010).
Ahmet Hamdi Tanpınar, 25 Ocak 1951 tarihinde yayımlanan 'Kültür ve Sanat Yollarında Gösterdiğimiz Devamsızlık' başlıklı yazısına şu soruyu sorarak başlar: 'Bu yıl Encümen-i Dâniş'i
Aslen Üsküplü olan Yahya Kemal, doğup büyüdüğü bu şehre çok özel bir önem atfeder. Üsküp onun için tam bir Müslüman şehridir, Selanik ise “Yahudi ve gâvurla karışık bir ağyar
Ahmet Hamdi Tanpınar’ın Huzur’u edebiyatımızdaki psikolojik etkisiyle ve karakterleriyle her zaman incelenmeye değer bir kitap hiç şüphesiz. Yağız Gönüler, romandan psikolojik yönü a
Mehmed Mazlum Çelik, edebiyatın güçlü kalemlerinden Ahmet Hamdi Tanpınar'ın karakter oluşturma serüvenini kaleme aldı.
Karar Gazetesi yazarı Beşir Ayvazoğlu Direniş Karatay filmini köşesinde değerlendirdi.