Abdülaziz Kıranşal, Müslümanlar açısından çok önemli noktalara temas ettiği yazısında, İslam’ın toplumda nasıl algılandığına ve bu algının oluşumunda Müslümanların rolüne
Fransa'da, imamların dini bilgilerini kontrol edecek bir konsey kuruluyor. Öte yandan, ülkede ayrımcılığa uğrayan müslümanlara hizmet veren "Fransa İslam düşmanlığı ile Mücadele Kolek
Montpellier ve Toulouse’da Charlie Hebdo’nun Hazreti Muhammed’e yönelik hakaret içeren karikatürlerinin resmi binalara yansıtılmasıyla, Fransa ülkedeki Müslümanlarla uzlaşmayı değil,
Hz.Peygamberimizle ilgili, İslam alemini üzen hadsizliklere maruz kaldık. Onu sevmek, Onun aziz hatırasını ruhumuzda yaşatmak, Ona benzemeye çalışmak, Onu bir kutup gibi yol haritamızda nih
Halen Batı’nın hemen her ülkesinde Müslümanlar cadı telâkki ediliyor. Cadı avcılığı ırkçılık, sömürgecilik, kölecilik, ayrımcılık, ayrılıkçılık gibi çeşitli adlar altın
Yazar İsmihan Şimşek, İslamofobinin Batıda tırmanışa geçmesinde medyanın da rolü olduğunu belirterek, "Medya, sadece alışkanlıkları ve bakış açısını değil aynı zamanda dini alg
13. yüzyılın başında tarih sahnesine çıkan Moğollar benzeri görülmemiş katliamlara imza atmışlardı. Bu barbarlıktan en çok nasiplenenler Müslümanlar olmuştu.
Hamza Türkmen / Haksöz Haber
Müslümanlar Ayasofya’yı Hıristiyanları merhametle, şefkatle himaye altına almanın, dahası Hıristiyanlık ile İslamiyet arasında bir süreklilik olduğunu söylemenin bir nişanesi olarak
“...modernitenin özelliği parçalamak ve kategorize etmektir; sonra da her kategoriyi kendi bağımsız bağlamı içinde değerlendirmektir. Müslüman olmak bu tür düşünce biçiminin dışı
Müslümanlar son üç yüz yıldır hep bir gecikme yaşamaya devam ediyorlar. Halbuki anın vacibi gibi temel bir duruşa sahip olmaları gerekirken…
Üstad Sezai Karakoç, Ramazan Bayramı dolayısıyla yayınladığı mesajda koronavirüs için ‘Müslümanlar olarak, olup bitenleri ibretle görüp, gelecek için ders çıkarıp, tam dirilmemizi
Seviye farkının, tarih, meşrep, mezhep ve sair farkların ortaya çıkardığı bütün bu dağınıklığa rağmen Kur’an bütün Müslümanlar için yine de kendine özgü bir yolla birleştiri
Zamanı ve mekânı biz Müslümanlar kendi ölçülerimizle bir anlama kavuşturduk mu? Yani, bugünkü medeniyetin “zaman” anlayışının sınırlarını yarıp, bunu İslâmi bir temelde yenid
Abduh ve Tolstoy’un mektuplaşması her iki özgürlük ve kurtuluş teolojisinin kadim belgeleri niteliğindedir. Rusyalı Müslümanlar Tolstoy’u Müslüman kabul ederler.