İnsan oruç tutmakla nefsiemmaresine: “Sen bana değil, ben sana hâkimim” mesajını veriyor. Kendi benine insan olduğunu kanıtlıyor…
Felsefî kültürümüzün yeniden inşasına, birbirinden değerli eserleriyle büyük katkılar sunan ve bu minvalde uyanışımızı güçlendiren İhsan Fazlıoğlu'nun sadece eserlerinden değil,
Tabiata, eşyaya egemen olarak tasarruf etmekle ondan sadece istifade etmenin arasındaki farkı, çevrenin insan eliyle ne hâle getirildiğini gözlemlemek yeteri kadar ortaya koyar. Havanın, suyun
Bazı poetik anlayışlara göre bu listedeki bazı şiirler şiir sayılmıyor, biliyoruz. Bazılarını biz de şiir saymıyoruz. Ama konu bu değil. Olan bitenin bir fotoğrafı bu.
Başka bahçeler doğuran bir bahçe. Kendisine bile itiraz edebilen talebeler yetiştiren ve özgür düşüncenin kaynağı bir hoca. Meseleyi derli toplu anlamanın ilk adımı. Her şeyi yerli yer
Amerikalı, 3 dolara tarıma açtıkları arâzîlerden değil, kızılderili katliâmlarından ve bufalo kırımından doğmuştur
Ahmed Paşa'nın zaferi Osmanlı ordusunda muazzam bir kibir ve rehavet yaratmıştı. Nitekim Napolyon ve ordusunu Mısır'da kıskıvrak esir almak içten bile değilken Napolyon büyük Osmanlı or
Her fırsatta tekrarlamayı gerekli gördüğüm bir hükme olan bağlılığımı koruyorum: Ucunda ölüm olmayan hiç bir şey ciddi değildir.
Müslüman bir halkın hayatını, uluslararası sözleşmeler, andlaşmalar, yabancı kültürlerin ve yaşayış tarzlarının normal gördüğü sapkınlıklar değil, inancımızın temel kurallar
Dünyayı komşu dairenin mutfak balkonu gibi görüp dolaşmak hoş değil.
Emperial dünyanın '5'li Çete'sine karşı mukabil hamleler yapan, teslim olmayan ve kendisiyle oynanan değil, artık, kendisiyle oynamaya kalkışanlara mukabelede bulunacağından korkulan bir T�
İslam, insanı sahip olduğu dünyevi imkânlar üzerinden değil, tutunduğu içsel zenginlikler üzerinden değerlendirir ve hak ettiği şekilde konumlandırır.
Mehmed Boynukalın Hoca, alışılagelmiş bir 'imam', ya da bir 'namaz kıldırma memuru' değil.. Kendi alanında, İslâm fıqhı / hukuku konusunda en yetkin âlimlerinden..
İnsan kitabını okumak, öyle pek kolay bir iş değildir. Çünkü insan kitabını okumak, “nefsini bilmek” anlamına gelir. Nefsini bilen de Rabb’ini bilecektir. Bir hiyerarşi içerisinde
Fikirlerim benim, senin yahut ötekinin fikri olsa gerçekten karışmamak gerekir. Ama fikirlerimiz bizim değil, yönelimlerimiz bizim değil, tercihlerimiz bizim değil, personamız bile bizim değ