Yeryüzüne ölüm yağıyor. Onları ne teknolojileri, ne güçleri, ne liberallikleri bir yarar sağlıyor ya da bu ölümlere engel olabiliyor. Korkudan şakın durumdadırlar. Sosyal haklardan mah
İnsanın birbirinden bu denli uzaklaştığı, bu denli koptuğu bir zamanda en çok gereksinim duyulan bir zaman. Zorunlu birliktelikleri gerektiren tahammüller, anlayışların gerekliliği şimdi
Büyük bir özgüvenle korona virüsün birileri için bir azap, birileri için bir uyarı, birileri için bir umut, birileri için bir hastalık, birileri için bir kurtuluş, birileri için bir kaz
Hz.Resulullah nazarında ağaçlar, kıyamete kadar müslümanın gündeminde olmalıdır; kıyamet koparken dahi o kargaşanın içinde elimizdeki fidanı dikmek gerektiğinden bahseder. Peki biz kal
Sağlık Bakanı Fahrettin Koca'nın duyurduğu günlük koronavirüs tablosuna göre bugün yapılan 35 bin 344 testten 3 bin 977'si pozitif çıktı, 127 kişi hayatını kaybetti. Toplam can kaybı
Güneşe gözünü dikip bakmak ne mümkün insan için... Karanlığın sakladığı sırları bilmek için güneşin aydınlattığı yerlere bakmak gerek... Her şey O'nda. Aşk, Tanrı demektir, �
Bu günlerde en çok dillendiren mevzuların başında dünyanın değişeceği iddiası var. Bugün nasıl bir dünyada yaşıyoruz ki, yarın için umutlu ya da kaygılı olalım?
İstanbul’daki camilere, “on bir ayın sultanı” Ramazan’a özel Osmanlı geleneği mahyaların asılmasına başlandı. Mahyaların bu yıl ki teması “Ramazan ve sorumluluk bilinci” olac
Herkes yeniden sosyolojiyi keşfediyor. Gazeteciler, tıpçılar, tarihçiler, siyasetçiler “sosyolojik açıdan” diye söze giriyorlar . Çok doğal bir şey bu. Çünkü büyük bir gerçeklik
Pandemi zamanı diye bir şey var. Ağır aksak ilerleyen, yavaş akan bir zaman. Günlerin birbirine karıştırıldığı, bugünle yarın arasında önemli bir fark olmadığı, yavaşladığımız
Gideceği yeri olmama düşüncesi bir kaygı halidir, kapalı mekân korkusu ise hastalık… İnsanın, kendini gönüllü olarak kapadığı mekânı bir tür itikâf haline dönüştürüp yaşama
Dünya Sağlık Örgütü, Bangladeş’te salgının neden olabileceği can kaybının Hiroşima bilançosunun 7 katına çıkabileceği konusunda uyarıyor
651 yılından itibaren belli aralıklarla, Türklerin yoğun olarak yaşadığı Aşağı Türkistan (Maveraünnehir) bölgesine İslam ordularının akınları başlamıştır. Semerkant, Buhara, Ta
Derler ki o sene gelenlerin arasında “Miskin Yunus” derler bir şaşkınca Türkmen balası da varmış. Hikayesi uzundur lakin biz azını anlatalım. Bu şaşkın Yunus, “himmet mi istersin b
Türk ve Anadolu mutfağı da en az Türk tarihi kadar eski ve güçlü bir mutfaktır. Bugün bu özelliklerini yitirmeye ve küreselleşen mutfak karşısında yenilmeye ya da onun bir metası olma