Masal, Max Weber’in “protestan etiği”nin, kapitalist dünyanın ahlâkının -ya da ahlâksızlığını- basit bir dışavurumudur. Karakoç buna karşı çıkar işte, Âlemler Rabbi’nin em
Oruç, arınmaya açılan kapıdır. Muhasebesiz, arınma olmaz. Muhasebelerin özü ise devlet veya şirket muhasebesi değil, nefis muhasebesidir. Kişinin kendi nefsini, hesaba çekilmeden hesaba �
“Gelecekteki dünya düzenin niteliği ‘tehlikelere karşı yüksek sınırların ardına saklanmak mı yoksa küresel işbirliğinden mi geçiyor?’ sorusuna verilecek yanıtta saklı”
Bir ilmin butlanı onun müntehasında belli olduğu gibi, bir karakterin sağlamlığı da elindeki yetkiyi nasıl kullandığı ile ölçülür… Çingeneye beylik vermişler önce babasını asmı
Son yıllarda İslam’ın “Protestanlaştıniması” diye bir sorundan bahsedilmektedir. Bu konunun Türkiye bağlamında sorun olarak geçerliği nedir? Konunun aydınlatılabilmesi için ilkin �
Fas-İsrail ilişkilerinin normalleşme sürecine girmesini amaçlayan Tel Aviv yönetimi, bu amaçla ABD'nin Batı Sahra’da bir konsolosluk açarak Fas’ın Sahra bölgesindeki otoritesini tanıma
Müslüman’ın Müslüman’la çatışması on yıllardır kendi topraklarımızda acımasızca sürüyor. Müslümanların yaşadığı bütün topraklar ortak mülktür. Medine’de İslâm mille
İlkokul sıralarında yarı İngilizce yarı Türkçe talim yapan öğrenci müstehzi şekilde Tarzanca konuşmak ile itham ediliyor. Sokaktaki yabancı dildeki tabelalar cahillik vurgusuyla acımas�
Trump’ın ‘yüzyılın planı’ olarak sunulan ama tarihsel Filistin’i paramparça edip, iyice küçülten önerisinin haritaları, yüzyılın haksızlığını gözler önüne seriyor.
Çarlık Rusya’sından bu yana Rusya’nın insan hakları karnesi katliamlarla dolu: “Din ile mücadele sosyalizm için mücadele” ilkesinden hareketle on binlerce din adamının katledilmesi,
Ortadoğu’daki hiçbir ülkeye benzemeyen Lübnan’ı yakından izlemek, yaşadığımız bölgenin dinamiklerine, kılcal damarlarına, arka sokaklarına ve karanlık koridorlarına dair çok şey
Kimilerine göre “İran’ın Ortadoğu’daki kılıcı” kimilerine göre “Halep Kasabı”, kimilerine göre bir “zeka dehası” ve “usta akıl”. Bazısının gözünde ise “Gölge ko
Türkiye’de İslamcılık cereyanının harekete dönüşmesi 1908’li yıllarda gerçekleşse de cereyanın ‘‘fikri’’ yansıması Islahat Fermanı ile başlamaktadır.[5] Hatta bu süreç,
Doğu Akdeniz’de deniz yetki alanları üstünden egemenlik tartışmaları devam ederken diğer taraftan Kıbrıs ve çevresinde askeri hazırlıkların hız kesmeden sürdürüldüğü görülüyo
İmam-ı Gazali kibrin iki veçhesinden bahseder. Birincisi batınıdir, kişinin nefsinde gizlenmiştir ilk etapta dikkat çekmeyebilir. İkincisi ise kişinin akıl, irade ve duygularına sirayet ed