İmdi covid salgınından sonra hiçbir şeyin eskisi gibi olmayacağına ilişkin yorumlar yapılıyor. Her şeye rağmen insan davranışlarının iki ucu keskin bir kılıç halinde işlediğini bi
Düşünmeye kendi içindeki fıtrî meraklardan yola çıkarak başlamıyor mu aslında insan? Düşüncenin insanın kendi derunundan filizlenen zorunlu bir gayretin, bir arayışın meyvesi olduğu
Dünya genelinde ülkeler ve topluluklar koronavirüsü yenmek, insanların evde kalmalarını sağlamak, ekonomilerini dengede tutmak ve sosyal izolasyonu uygulamak için radikal önlemler almak nokt
Şimdiki zamanda dışarıda fasıla vermeden taciz atışı yapan, insanı ele geçmeyen, kaçan, uzaklaşan bir şey var hayıflanmasıyla esir alan kömürsü bir akış var. Kendimizi sigaya çekm
Karantinada geçen şu bir ayda insan olarak ne kadar aciz olduğumuzu, sağlığımız olmadan her şeyin boş olduğunu, tedbirin ne kadar gerekli olduğunu, temizliğin ne kadar önemli olduğunu �
Salgının alevi tüm dünyayı sardı. Evlere kapanmış ekrandaki ölüm haberlerini izliyoruz. “Hayat devam ediyor” derler. Şuur sahibi insan, emaneti yüklenen insan, meleklerin secde ettiği
Zengin-fakir, siyah-beyaz, doğulu-batılı demeden insanlığın üzerine çöken koronavirüsten çıkarılması gereken derslere dikkati çeken Yaşar Değirmenci, insanın ahlaki plandaki imtihanl
Yeryüzüne ölüm yağıyor. Onları ne teknolojileri, ne güçleri, ne liberallikleri bir yarar sağlıyor ya da bu ölümlere engel olabiliyor. Korkudan şakın durumdadırlar. Sosyal haklardan mah
İnsanın birbirinden bu denli uzaklaştığı, bu denli koptuğu bir zamanda en çok gereksinim duyulan bir zaman. Zorunlu birliktelikleri gerektiren tahammüller, anlayışların gerekliliği şimdi
Büyük bir özgüvenle korona virüsün birileri için bir azap, birileri için bir uyarı, birileri için bir umut, birileri için bir hastalık, birileri için bir kurtuluş, birileri için bir kaz
Güneşe gözünü dikip bakmak ne mümkün insan için... Karanlığın sakladığı sırları bilmek için güneşin aydınlattığı yerlere bakmak gerek... Her şey O'nda. Aşk, Tanrı demektir, �
modern insanın içi çölleştiği için, modern insanın yolculukları dışarıyı da çölleştirmekle, kendi ruhsuzluğunun tohumlarını gittiği her yere ekmekle sonuçlanır: O yüzden gittiğ
Modernizmin bir ideolojisi olarak sekülerizm, tam da insanın kendi trajedisiyle, kendi zavallılığıyla övünmesinin adıdır ve tabii ki vehmettiği gibi yeni bir şey değildir. Bireyin dünyas
Nizâm-ı Âlem' insan demektir... İnsan bozuldu mu nizâm da bozulur âlem de...
Gideceği yeri olmama düşüncesi bir kaygı halidir, kapalı mekân korkusu ise hastalık… İnsanın, kendini gönüllü olarak kapadığı mekânı bir tür itikâf haline dönüştürüp yaşama