Putperestlik inkârın değil, bilâkis inanmanın zaafıdır! Unutma ki putperestler putlarını Kâbe''nin içinde saklıyorlardı. Ey talib, sen hiç Kâbe''nin içine baktın mı? Kendi Kâbe''nin
Ermenistan görünüşte kolay gözüken ama derin sular altından geçeceğine benzeyen siyasi girdabın içinde. Paşinyan iktidara gelirken Batılı müttefiklerinin esas desteği Rus Barış Güc�
Kişisel yahut kurumsal, her ayrılık yorucu bir süreçtir. 'Severek ayrıldılar' diye çok kullanılan bir kalıp var. Bu ayrılık çeşidiyle henüz karşılaşmadım.
İnsan hayır ve şer arasında gidip gelen sarkaç gibidir. İnsanı insan yapan şart zaafları ve acılarıdır.
Cehaleti bildiğimiz kötülükten ayıran şey, ondaki iyilik potansiyeli ve geri dönüş imkânıdır. Cehalet her türlü kötülüğün kaynağıdır, ama insan içinde beliren kötülük duygusu
Elbette STK denetlenmeli. Çünkü her yerde mantar gibi biten ve yardım toplayan dernekler var. Ancak denetleme hiçbir zaman STK’lara tahakküm etme biçimine de bürünmemelidir.
"Medeniyet”, Arapça kökenli bir kelimedir. Bu kelimenin başındaki “mim” harfi kaldırıldığında “deniyet” kalır. “Deniyet” de “alçaklık” demektir. Akif, medeniyetin, deniye
Siyer Kuran’ın menzilidir. Hak ile Batılı Ayırandır. İnsan hikâyeden ibarettir. Hayvanların hikâyeleri olmaz. Çünkü hafızaları yoktur. İnsanın tarihi, hayvanın ise geçmişi olur. �
Bakmayın siz Cübbeli’yi falan karşısına alıp yayıla yayıla Allah kitap anlattırdığına. Fatih Altaylı 28 Şubat sürecinin hem cürufu hem de “hık deyicisi”dir. İnsana, o biricik v
İslam ülkeleri ve yükselen güçler arasında savunma sanayii, bilgi güvenliği, teknoloji, arz güvenliği gibi alanlarda iş birliği hızlandırılmalıdır. Batı dışındaki alternatifler ç
Anlaşılıyor ki, Corona salgını, dünyanın gidişatını, nereyse, ‘Corona’dan Önce’ ve ‘Corona’dan Sonra..’ dedirtecek şekilde derinden etkileyeceğe benziyor.
Mecnun’un yarası da hicran yarası idi… Birini yaralı bırakmak, onu her an bir kere daha öldürmek demektir… Mecnun, yaralı bırakılmış biridir… Ölüm bir kereliktir. Olur ve biter. A
Tabutta Rövaşata, Balık, Çamur filmlerinin usta yönetmeni Derviş Zaim ile bir yönetmenin ilhamını, film yaparken adımlanması gereken izleği, diğer sanatların sinema ile olan ilişkisini,
Ecel ve kader Allah Teâlâ’nın “filan kişi filanı öldürsün” diye hükmedip kayda geçirtmesi midir, yoksa her şeyi kapsayan şaşmaz, yanılma ve değişmez ilmiyle olacakları bilip kay
Bağışlanmak. Bilir misin nedir? VE dahî bağışlamak. Ümit kesme ama emîn de olma diyen sevgili! Beni arada tutuyor ve usulca, korkuyla ümidin kucağına bırakıveriyor.