İhsan Fazlıoğlu, Düşünen Şehir dergisinin 8. sayısında yayımlanan “Râzî Krizini Aşmak: Mevlânâ’nın ‘Arayış’ı İçin Yeni Bir Yorum” makalesinde bu büyük âlimi tarihteki
Akıl sahipliği ve ruh sağlığı konusunda kendini tanımak mı istiyorsun? Şöyle yap; Çevrende hiçbir menfaat elde edemeyeceğin insanlarla nasıl konuştuğuna bak. Bir de az ya da çok menfa
Âdem evladının bir yanı beşer olarak doğa koşullarına uyum sağlamak üzere tertiplenmişken, bir yanı da insan olarak doğa koşullarını aşmaya uygun bir tertip üzere halk edilmiştir.
“Eğer, meğer ve keşke” ler insanın eline bir şey geçemeyeceğini bile bile kendini tüketen bir çağrıdan başka ne olabilir ki? Peki bugününü bir hiç uğruna tüketen yarınına kol
Yanlış anlaşılmaması için hemen belirteyim; başlıktaki cümle bana aid olmayıp, bazı yerlerini nokta-nokta geçeceğim; kime aid olduğu, sonunda anlatılacak..
Siyonist işgale her karşı çıkışı antisemitizm yaftası yapıştıran Batının islamofobik dalgalanmadan bağımsız olmadığını görmeyen yok. Bir yanda soykırımı mağduriyet endüstris
Artık şunu demenin bir mahzuru kalmadı: Otorite kendi yapısı içinde farklı otoriteleri taşır. Ayrıca, otoriteyi, yaşayan her canlı bir şekilde tecrübe edinir. Bu temel özelliği unutmam
Hayatta kalma hakkı olmaktan çıkmış, güç hırsına ve zafer hazzına dönüşmüştür. Galip gelerek hayatta kalmanın tadını alan kişi, artık gücün ve zaferin hazzına kapılır.
Tesettürde pantolon giymek günah ve erkeğe benzeme olarak aktarılıyor, bu doğru mu, bu konuda dinimizin hükmü nedir?
Usta''nın çalışırken oturduğu beşiğin adı da çok ilginçtir: ecelbeşiği. Tepelerde çalışmak zordur çünkü. Yaşamdan uzakta, göğe yükselmek... nefes almaktan çok nefes vermek... b
Ermenistan kendini kuramaz, kurtaramaz büyük güçlerin iradesiyle kullanılan bir âlet olur. Ermenistan’ın kurtuluşu için tek çare var: Türkiye ile kayıtsız ve şartsız barışmak.
Kendi halkından bu kadar iğrenen Osmanlı münevveri ile Cumhuriyet aydını için Türk'ün kayda değer hiçbir hasleti yoktur. Tarihi, dini, dili, siyaseti, giyim kuşamı, oturuşu kalkışı, k
Taksim, maalesef, dünyanın en çirkin, en zevksiz, en ruhsuz meydanlarından biridir, hattâ belki de en biçimsizidir; birşeye benzetilmesi için senelerce uğraşılıp didinilmiş, projeler birb
Devşirme aydın ve entelektüeller, bir bilim misyonerliği tavrına sahip. Kendilerine yabancılaşan dünyayı önce şeytanlaştırırken arkasında da onu bulunduğu kötülükten kurtarmak için
Herkesin kendisine gerçek yüzünü gösteren bir aynaya ihtiyacı vardır. Kirli, kırık, sırrı bozulmuş ayna sana seni gösteremez. Onun için kendini değiştirmeye çalışan kişi, çevresin