Bilgi bir şeyin bilgisidir; yorum bir şeyin yorumudur; lafız da bir şeyin lafzı olmalıdır; işte o şeyin kendi o lafzın mefhumudur, kavramıdır. Bir şeyi anlamak (fehm etmek) o şeyin anla
“Elmalılı’ya göre gerçeği kavramak için akıl tek başına yeterli değildir, onun da ötesinde iman alanı vardır. Akıl bu alanın gerçekliğini kavrayıp doğrulayabilir.” Ona göre
Mekke'de Müslümanlara ilk kez namaz emri geldiğinde yönlerini Mescid-i Aksa'ya dönmeleri emredildi. Hz. Peygamber Efendimiz 622'de Medine'ye hicret edene kadar bu durum bir-bir buçuk sene kadar
Gizliliğe çok önem vermeleri ve localara bölünmüş yapıları sebebiyle Masonluğu bir bütün olarak kavramak oldukça zor. Paul Dumont’un Fransız obediyansına ait belgelerden hareketle kal
İnsanın insana ulaşamadığı, aşamadığı dönemleri olur. Bu, bazen öyle katı olur ki asla örülen bir duvarın ötesine geçilemiyor. İnsan için en zor ve tehlikeli olanı. İnsanı anl
Avrupa ile ilişkilerin önemini kavramak açısından yakın tarihimizde yaşadığımız örnekler son derece ibret vericidir. Bilindiği gibi AK Partiye kapatma davası açıldığı dönemde, bu
Muhafazakâr burjuvazi altın dönemini yaşıyor. Değerlerin onlar açısından bir önemi yok artık. İdeal insan tipi onlar adına kavga veren ve onların rahat bir ortamda varlıklı yaşamalar�
Sezai Karakoçun 17 Ekim 1967de toplatılan İslâmın Dirilişi hakkında dönemin basın organlarında çıkan yazı ve değerlendirmeler dönemin gelişmelerini kavramak bakımından önemlidir
Merhum Bekir Topaloğlu hoca ile yapılan ve Tanıkların Dilinden Cumhuriyet Döneminde Din Eğitimi ve Dini Hayat kitabının ikinci cildinde yer alan uzun söyleşi hem kendisini tanımak hem de T�
Sema, Hz. Mevlânanın insan-ı kâmil olarak ulaştığı zirvedir. Bize düşen, Mevlânanın bu noktaya nasıl ulaştığını, hangi manevi bilgilerle kendinden geçip Sema ettiğini kavra