Bugün birileri hâlâ “İstanbul sözleşmesi” ve CEDAW’ı savunuyor ya! Onlar F.Gülen ve dostlarının manevi mirasına sahip çıktıklarının farkındalar mı? Evet “ameller niyetlere g�
Suriye rejiminin İdlib’in güneyine saldırıları nedeniyle Türkiye sınırının sıfır noktasındaki Atme Kampı’na yerleşen Rahin ailesinin 7 aylık bebeği Abdulvahip soğuktan donarak ha
Sağlıklı olan, olumlu olan “bilerek inanmak” olsa da “bilmeden inanmak” bütün insan topluluklarında inanmanın en yaygın çeşidi. İlahiyatçıların “kocakarı imanı” diye tavsif
Yazık ki, ihtiras, kendi zaafını bünyesinde taşıyan bir özelliğe malik... İhtiras tamahkâr olmayı gerektirir. Tamahınsa gözü kördür: küpün içindeki hindistan cevizine tamah eden may
Bugün Corona virüsü üzerinden tekrar tartışmaya açılan biyolojik silahın tarihinin, Hititlilerin Kadeş Savaşı esnasında vebalı hastaları casus olarak Mısır'a göndermesiyle başladı�
Çığırtkanlık vakarın, hoyratlık nezaketin, istismar hürmetin üzerini örttüğünde âhir zamanlar gelmiş demektir. Durup ince şeyleri anlayabilmek için, bizim ötemizdeki insanın yaralar
Bakanlığın girişimleriyle iki kültür varlığı daha Türkiye’ye dönüyor. Milattan önce 2000 tarihli kağnı heykeli ile üç parçalı Sidamara tipi bir lahit, İngiltere’den THY ile yar
Kudüs’ün İsrail işgalinden kurtarılması İslam ümmetinin, muvahhitlerin ve her inançtan vicdan sahiplerinin boyunlarının borcudur.
Adorno, her ne kadar “Doğruyla sahici eşitlenemez” dese de ahlaki ve ontolojik tecessüsler arasındaki zımni mütekabiliyeti örseleyecek yahut imkansızlaştıracak insani, makul bir nedensel
Merhûm Necîb Fâzıl bir şiirinde, ‘Domuz yavrulayan kısrak tepinir..’ diyordu.. Bu 4 kelimelik mısra sahifelerle anlatılması müşkül olan mânâları içinde barındırıyor.
Suriye’de Şam rejimini artık Moskova’nın Ortadoğu ve Doğu Akdeniz’deki kolu gibi görmek gerekir. Düştü düşecek durumdaki Esat, 2015’te Rusya’nın mühahil olmasıyla güçlendi, a
irfan; akıl ile sezgiyi, mantık ile aşkı, bilgi ile ahlakı, idrak ile erdemi mecz etmektir. İrfan; insana, evrene akıl, marifet ve hikmet zaviyesinden bakabilmek ve ondaki derin birliği ve bü
İlla bir şey diyeceksek, şunu söyleyelim: Mütedeyyin camiada her şey iç içe girince, saygı da sessiz sedasız ortalıktan çekildi. Görünen o ki, bu yakınlıktan yahut karmaşadan, itimat
Kıbrıs’ın kaderi 1571’den itibaren Anadolu ile birlikte yazılmıştır. Kıbrıs’ta meydana gelen her değişim, Anadolu’ya; Anadolu’da yaşanan her şey de Kıbrıs’a etki etmiştir.
Körfez’in diğer ülkeleri ve Arap halkları nezdinde hiçbir geçerliliği olmayan plan dahilinde Suudi Arabistan ve BAE’nin konuya ilişkin hedeflerine ulaşamaması kuvvetle muhtemeldir. Dahas