Teravih ile sahur arası, Ramazan’ı mahsus bir zaman dilimi haline getiren sayısız âdete ev sahipliği yapardı. Gündüz az çalışıldığı için teravihten sonra uyumak çoğunlukla tercih
Avrupalıların ‘Tanrı’larını öldürme gelenekleri var. Pavlus, Akdeniz Helenist kültürden aldığı imajla bu geleneği kurmuş. Hz. İsa, Tanrı Oğul olarak öldürülmüştü, öldürül
Hacca ve umreye gitmek bile geleneğe dönüştü. İbadet olsa başka olurdu zira....
Modern şehirde ölüm bir yalnızlık serenadıdır çoğu zaman. Yalnızlık hayatta olduğu gibi ölüm zamanında da insanlara yapışır, hayata vedayı sıcak bir helalleşmenin koynundan alarak
“İran yaşasın diye öldü!” Dini yas geleneklerine göre İran, ölümünün 40’ıncı gününde General Kasım Süleymani’yi anmaya hazırlanırken halihazırda Tahran'da dağıtılan pos
İçinde yaşadığımız toplumda cahiliye toplumunun âdet ve geleneklerinden olan çıplaklık, fuhuş, içki ve kumar gibi İslam’ın ortadan kaldırmak için savaş verdiği münkerat (çirkin
Dünya üzerindeki dinlerin, inanç sistemlerinin, geleneklerin Batı uygarlığı ile karşılaşmaları sonrasında, bu uygarlığın “yıkıcı” gücü karşısında direnme güçlerini kaybett
Birçok insan için din, büyük ölçüde bir miras ve kolaylık meselesidir. Din değiştiren biri açısından ise bu bir karar ve başkaldırı meselesi. Bizlerin inancı, iman ve mantığın birl
Yeni Akit yazarı Akif Bedir, Cumhurbaşkanı ve AK Parti Genel Başkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın yerel seçimler sonrası yaptığı açıklama ile herkesi değişim beklentisi içine soktuğunu
Türkiye’de İslâm’ın “modern toplum”la ilişkileri tartışılacaksa, her şeyden önce ülkemiz insanının yaşam biçimindeki hangi unsurların kendisini İslâm’a, hangilerinin inanç
Kuzey Makedonya'nın başkenti Üsküp'teki tarihi Murat Paşa Camisi, Osmanlıların farklı ramazan geleneklerini bugün de yaşatmaya devam ediyor.
Bolu ili denilince hemen akla 16 YY da yaşayan Bolu Beyi ve Köroğlu gelir. Bolu Beyi zalim,Köroğlu ise zalimlere karşı garibanları koruyan bir halk adamıdır.Tarih Bolu Beyi ve Köroğlu öyk
1876 Kanun-i Esasîsi'nin hazırlanması sürecinde bir dizi taslak üzerinde çalışılmıştı. Belçika, Fransa ve Prusya anayasalarından esinlenen bu taslaklar o döneme kadar uygulanmış olan
Modern Türkiye tarihiyle ilgilenen tarihçiler arasında yaklaşımları ve tezleriyle dikkat çeken Abdulhamit Kırmızı, özellikle 19. yüzyıl idare tarihi ve bürokrasinin oluşumu-dönüşüm�
Üsküdar Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Nevzat Tarhan, özellikle dijitalleşme öncesinde, toplumlarda sosyal dengeyi sağlayan geleneklerin ortadan kalktığını belirterek, "Güvenin merkezi,