Daha önce “ İnsanın Üzerinde Yedi Yol” adlı bir makale yazmıştım. Bu yedi yol, yedi nefs mertebesidir. Her bir mertebe manevi yükseliş mertebesidir. Her bir mertebede akıl, idrak ve ahl
Günümüzde sahte görüntülerin arkasında kalan Peygamber’i hakikatiyle ortaya çıkaracak güçlü araştırmalara dayalı yeni bir bilimsel çığır açmak gerekiyor.
Her gece O’nun hakikatinin nuruna ve Allah’ın varlığına darsılmaz bir inançla şahitlik edenler vardır.
Bugün İslami düşünce adına kullandığımız kavramların çoğunun İslami düşüncenin kendi tarihi seyri içinde pek anlamlı bulunmadığını bilmeliyiz. Kendi gerçeklik zeminini kuramaya
Sosyal medya her kişinin söz etme aracıdır. Her kişinin ettiği söz hep bir şeylere aracıdır. Her kişinin kendince ettiği söze elbette kim ne diyebilir? Öte yandan kıt aklını lafla sö
İhsan Fazlıoğlu, Düşünen Şehir dergisinin 8. sayısında yayımlanan “Râzî Krizini Aşmak: Mevlânâ’nın ‘Arayış’ı İçin Yeni Bir Yorum” makalesinde bu büyük âlimi tarihteki
Dünya kavram olarak yeryüzünden farklıdır. Yeryüzü insana açılan hakikat, dünyasını kurabileceği mekânken, dünya her ilişki biçiminde kendimize kurduğumuz hayat alanını anlatır. D
İnsan, olağanüstü zenginlikte bir tabiatın, kendisiyle hakikat diliyle konuşan bir çevrenin içinde yaratıldı. Bu gerçek, bu devirde unuttuğumuz şeylerin en acıklı olanlarından biri.
Çağ, çağrımızın kurduğu bir çağ değil. Bir çağlayan hiç değil. Hepimizi yutan, uyutan, bizi bizden, bizim kavramlarımızdan, anlam haritalarımızdan, hakikat dünyamızdan, ruhumuzdan
Yusuf da gençti. Zindana düşmüştü. Senden kırk kat daha derine. Hem de tam da heva ve heveslerine direndiği için zindana düşmüştü. Kötü olmaya direndi. Hakikatte yol almanın sancısı
Kendi gördüğü gerçekliği, hakikatin kendisiymiş iddiasında bulunan biri ile patavatsızın teki, hatanın en büyüğünü ika etmiş olur.
İnsanlar hakikate ulaşmaya, ulaştıkları ölçüde hakikati dile getirmeye uğraşıyorlarsa yaptıklarının dünyayı değiştirme hevesleriyle değil, bir mükellefiyeti yerine getirme istekler
Filistin Başbakanı Muhammed Iştiyye, Körfez ülkelerinin başını çektiği Arap dünyasının İsrail ile normalleşme sürecini, "hakikatten kaçma" olarak değerlendirdi.
Nasıl ki Evren'deki icadın, hakikatin nihai amacı insandır; siyasetin de nihai amacı insan olmalıdır; hem bir tür hem de bir birey olarak... İnsanı bir siyaset içinde var kılan, yeri, işl
Nasıl ki Evren'deki icadın, hakikatin nihai amacı insandır; siyasetin de nihai amacı insan olmalıdır; hem bir tür hem de bir birey olarak... İnsanı bir siyaset içinde var kılan, yeri, işl