İnsan, beşer olarak varlık denizi'ne bırakılmış, fırlatılıp atılmış ya da gönderilmiş herhangi bir-şey'dir, herhangi bir canlı'dır. Bu deniz'de batmamak, kaybolmamak, yokolmamak içi
Varlık, nefs el-emr'dir yani kendi olan, kendi kalan, kendiyle olan, kendi için kalan, kısaca kendinde şeydir? Varlık'ın kâmin ve zâhir oluşu; kumûnu ya da zuhûru O'nunla muhatab olan insan
"Ben?in Tarihi" ile "Tarihteki Ben" Çatışmasında Ahmed Cevdet Paşa Okulu Başarısız mı Oldu?, Babasının Kızı: 70. Ölüm Yıldönümünde Fatma Aliye, Bilim ve Sanat Vakfı, Türkiye Araş
Düşünce Dergisi tarafından Prof.Dr. İhsan FAZLIOĞLU ile yapılan mülâkatın tam metni.
Fazlıoğlu ile "Nizamı âlem" idealinden, Türklerin yeni bir "medeniyet tasavvuru" üretme imkânına; oradan batılı bilincin anlam haritasına ve "korku kültürü"ne uzanan zevkli bir yolculuk
İhsan Fazlıoğlu Hoca'nın "Tanrı, muhafazakârlardan muhafaza buyursun!" makalesini önemine binaen Düşünce Mektebi okurlarının dikkatine sunuyoruz. Bu yazı Aralık 2008'de Anlayış dergis
Hikâye bu ya! Günlerden bir gün Karga Ülkesi, Bülbül Ülkesi'ni işgal eder; yönetimi ele geçirir ve kendisini buyurur: Bundan böyle ülkede hiçbir şey bülbülce icra edilmeyecektir: Bülb
MEKÂN kelimesinin kökü “k-v-n” dikkate alınırsa Evren anlamına gelen Kevn ve Kâinat ile yakınlığı hemen fark edilir. Kevn, mastar anlamı
İhsan Fazlıoğlu Hoca’nın “Akıllı Türk Makul Tarih” kitabının bir bölümünde, bir millet için tarihin ne anlama geldiğine ve önemine işaret eden tespitlerde bulunuyor.
Profesör Doktor İhsan Fazlıoğlu Müslümanların 'amaç' konusundaki yaklaşımlarını kendine has üslubuyla değerlendiriyor.
DİKKATLİ ve titiz bir okuma, Anonim Tevârih-i Âl-i Osmanlar ile Aşıkpaşaoğlu’nun Tevârih-i Âl-i Osman adlı eserindeki ilginç bir noktayı tebarüz ettirir: Hem meçhul müellif(ler) hem
ÜNLÜ Memlûklü alim ve bürokrat İbn Haceri’l-Askelanî (öl. 1449), Enbau’l-gumr fî ebnai’l-umr adlı eserinde, Memlûk devletinin hem Osmanlı, hem de Memlûk coğrafyasını tehdit eden
REİSÜLKÜTTAP Atıf Efendi, 1798’de Devlet’e yazdığı bir takrirde Fransız Devrimi’ni (1789) fısk u fücûr cünbüşü, Hukuk-i Beşer Beyannames
BİR konuda maddî, manevî ya da fikrî çıkarı bulunmayan kişinin, duygularla karışık da olsa, düşünceleri açık ve seçiktir. Hesabı
BİLİM ve Sanat Vakfı’nın, Aksaray’daki yerinde, on yıl önce, küçük bir öbek ile İslâm düşünce tarihinde, Evren’in kökenine ilişkin ge