Elimizdeki bütün metinlerin doğruluk kriteri günümüzün egemen paradigmasıdır artık. Dinleri de kültürleri de yaşam biçimlerini de kendisine uydurmaya zorlayan bu “iktidar” her ne kad
Osman Beg efsanesini kökleri Max Weber'in karizma sosyolojisine uzanan bir perspektifle ele alan Altuğ, konuyu gerek arşiv belgelerine gerekse en eski ve en yeni kaynaklara dayanarak zaman, mekan,
Bir baro düşünün ki İslam dininin hükümlerini hatırlattı diye diyanet işleri reisine cevap yetiştirmeye kalkışıyor. Evet, kalkışma. Ne diyelim? Demek ki mensubiyet duygusu olmayanın m
Tüccar, entelektüel, sanayici, siyasetçi, din adamı insanlar bunlar. Beyaz yakalılar ve dikey sosyal aktörler. Salgının yatay sosyal aktörleri değiller. Bunlardan farklı, yeni salgın döne
Müslüman şahsiyet ne yaparsa yapsın Allah takdir etmedikçe bir kuruş bile fazladan kazanamayacağını, bir lokma bile fazladan yiyemeyeceğini bilir… Zaten Allah’ın takdir ettiği ve kendi
Unutmayalım! Korona herkese toplu bir mesaj getirmedi. Her birimize tek tek özel bir mesaj getirdi. Rabbim mesajı alanlardan ve kendisine yaklaşanlardan eylesin…
İslamcılığın bitişine dair söylemler biraz da mezarlıktan geçerken korkularıyla baş etmek için çalınan ıslıklar gibi. Özellikle açıkça İslamofobik tutumları olanlar açısından
Ev, barınma ihtiyacının çok ötesinde bir kavramdır. Modern insan, evi otele, dinlenme tesisine dönüştürdü biraz. Aile olmak ile yuva kurmak, konuyla ilgili belki bir fikir verebilir.
Allah’ım bu imtihan sürecinde imanımızı ve aklımızı koru. “İnsanlardan kimi de Allah'a dinin bir kenarından ibadet eder. Eğer kendisine bir hayır gelirse onunla huzura kavuşur (sevini
Sağlık Bakanı Fahrettin Koca, koronavirüs salgını sebebiyle ikinci bir kişinin hayatını kaybettiğini açıkladı. Bakan Koca, "61 yaşında erkek bir hastamızı kaybettik. Kendisine Allah't
İmtihan ve gazap sıkıntıdır. İnsanlar yeniden Ad, Semut ve Lut toplumlarının sapmalarıyla birleşiyor. Müslüman, küresel bir gazap ve imtihan içinden geçerken önce dönüp kendisine bak
Bilişsel öğrenmenin temelini Gestalt psikolojisi oluşturur. Gestalt psikolojisine göre davranışı anlayabilmek için kişinin bu durumu nasıl değerlendirdiğine bakılması gerekir.
Siyonist işgale her karşı çıkışı antisemitizm yaftası yapıştıran Batının islamofobik dalgalanmadan bağımsız olmadığını görmeyen yok. Bir yanda soykırımı mağduriyet endüstris
Gelinen noktada, "sosyal medya"nın "dijital parrhesia"yı "elektronik agora"da işlevselleştirerek modern demokrasinin katılım ve çoğulculuk alanlarında yaşadığı sorunları aşmasına yard�
2000’li yılların ilk çeyreğinde aşırı sağın yavaş yavaş yükselişine tanık olan Avrupa'da bugün ırkçı saldırılar epey artmış durumda.