Batılılaşma maceramızın en merkezî yerinde durur Paris. Batılılaşma siyaseti Londra’da pişirilir ama kültürü Paris’ten edinilir. Neden? Londra muhafazakârlığın merkezidir. Orada d
İran Devrimi'nin üzerinden kırk yıl geçti. Fransız tarihçi ve filozof Michel Foucault’nun, inkılabın henüz dumanları üzerindeyken Le Monde gazetesine yazdığı bu makale, tüm handikapl
İran “İslâm” İnkılâbı 1970’lerin sonunda müthiş zihnî sarsıntılara yol açtı. Türkiye’de klasik dinî çevrelerin temkinine rağmen radikal görünümlü islâmcılar arasında �
Abdurrahman Dilipak- Yeni Akit
Akit’in “e-gazete” bölümünde yayınlanan yazılarımın altına sık sık düşülen şu notu irdeleyelim: “Arap alfabesiyle okuma-yazma öğrenmek zor olduğu için Osmanlı’da okur-yaza
O günler inkılâp günleridir ve ortalığı birden bir "musiki inkilâbı" tartışması kaplar. Tartışmalar birkaç gün içerisinde resmiyet kazanır ve zamanın "Maarif Vekâleti Sanayi-i Nefi
Malik bin Nebinin gerçekleştirdiği bu fikir inkılabının tezahürleri kısa zamanda alanda görülmeye başlandı. Zaman geçtikçe kıymeti ve kudreti daha iyi anlaşılan bu yeni fikri eleşt
Katıldığım hemen her toplantıda İran'ın dış siyasette takip ettiği çizgiyle ilgili suallere muhatap oluyorum. Bunda elbette, İslam İnkılabı Hareketi'nin ilk yıllarında o harekete arka
Siyasi Partiler Kanununu ciddiye alacak olursak, şu an Türkiyede meşru bir siyasi partinin olmadığını söylememiz gerekir.
İranda miladî-1977 ortalarında başlayan ve Allahu Ekber sadâlarıyla bütün dünyayı sarsan ve 100 binden fazla insanın Şahlık rejiminin silahlı güçlerince öldürülmesine rağme
Mustafa Armağan: "Latin Alfabesi'nin Türkçeye uyarlanmasındaki gerçek amaç İslamdan ve Osmanlıdan kopmak''
Türkiye'nin bin yıllık köklü geçmişini kültürel anlamda imha operasyonu olarak nitelendirilen Harf İnkılâbı'nın 86. yıldönümü...