Sezai Karakoç’ta gelenek eleştirisi, başlı başına bir bahis olarak ayrıca incelenmeye değerdir. “Ağaçlar ve Mezartaşları” yazısından kısa alıntılarla meramımızı anlatmaya ça
Batı Avrupa ve 1989 sonrasında demokrasi inşa süreci başlatan Doğu Avrupa ülkelerinde "radikal sağ popülizm," "sağ radikalizm," "yeni popülizm," "sağ aşırılık," "milliyetçi popülizm"
Allah’a verdiği sözü unutup, aksi bir yön çizen kişinin insanlara verdiği sözü yerine getirmesi ya da vefa göstermesi beklenemez. Zira bu kişi güvenilirliğini kaybetmiş ve sözünden c
Kütüphane oluşturmak ile bir dünya kurmak, benim için aynı anlama geliyor. İşte o dünyada edebiyattan coğrafyaya, tarihten felsefeye türlü ülkeler olur. Zahmetsiz bir biçimde ülkeler ar
Komplocu yaklaşım bir yana bırakılırsa siyasal, ekonomik ve kültürel bağımlılık içi boş bir retorikle kırılmıyor. İlmi geleneği olmayanlar bir medeniyet inşa edemezler. Bilimsel ve
Sezai Karakoç’ta gelenek eleştirisi, başlı başına bir bahis olarak ayrıca incelenmeye değerdir. “Ağaçlar ve Mezartaşları” yazısından kısa alıntılarla meramımızı anlatmaya ça
Demek ki, kalb-i selîm sahibi olmak, makbul bir imana sahip olmakla eş değerdir. Kalb-i selîm için çalışmak, bir insan için olmazsa olmazdır. Hem dünyadaki huzuru hem de âhiretteki necât�
Adaletin hukuki, ahlaki, siyasi, felsefi pek çok yönü vardır. Adalet evrensel bir değerdir. Olmasa da olur diyen bir akıllı çıkmaz. O halde adalet duygusu fıtridir, yani ilahidir.
Mîmar Sinan’ın çıraklık-kalfalık-ustalık silsilesinde ismi geçmese de son inşâ ettiği câmi olarak bilinen Şemsi Ahmet Paşa Câmii, onun bir bakıma en kâmil meyvesi sayılabilir. Bu c
İngilizce açılımı Specific Absorption Rate anlamına gelen, Türkçeye ise Özgül Soğurma Oranı olarak geçen SAR; günümüzde elimizden düşürmediğimiz akıllı telefonların bedene yayd�
Adakale, 39 yıl önce Tuna Nehri'nin 30 metre derinine gömülen; bir adadan öte, tarihî kıymetiyle halen daha hatırlanması gereken bir değerdir.
Osmanlı’nın 1999’daki 700. kuruluş yıldönümünü idrak ettikten sonra, kamuoyunda Osmanlı’yı anlamak hususunda yoğun bir ilgi oluşmuştu. Son zamanlarda, birtakım dizilerin ve filmler
Klasik İslâmî kaynaklarda tefsir ile tevil arasında kategorik bir ayrıma gidilmiş, tefsirin ilâhî maksat ve muradın ne olduğu hususunda kesin konuşmak, tevilin ise ayetlerdeki muh
Kimi neden-sonuç ilişkilerinin içinde cevap bulmaya uğraşır. Kimi tesadüflerin oluşturduğu bir evrenle durumu izah eder. Bütün felsefe külliyatı bu sorunun peşindedir aslında.
Akışı durdurulamaz Geriye döndürme şansımız yok Zaman bildiğini okur Hatta saate ve takvime hapsedilemez Allah'ın üzerine yemin ettiği bir değerdir, zaman Bilincinde olanlar i