Irak'ta Sünniler ilk defa "büyük koalisyonla" hükümet kurma müzakerelerine katılıyor. Bu durum, 2003 sonrası ilk defa "büyük Sünni koalisyonun oluştuğu" şeklinde yorumlanıyor.
Yeni Şafak yazarı İsmail Kılıçarslan, hakkındaki 'Sünniliğin esaslarından icmayı inkar ediyor’ suçlamalar üzerine, “demek ki adamın ayağına çok sağlam bastım” diyerek gazetede
İran'da İbrahim Reisi'nin hazırlayarak Meclise sunduğu yeni kabinede, kadınlara ve Sünnilere yer verilmemesi, bazı milletvekillerince eleştirildi.
Katliamlar esnasında değil ama sonradan meseleyi öğrendiğimde Hama ve Humus’taki Suriyeli Müslüman Sünnileri, Irak-İran Savaşında da İranlı Müslüman Şiileri tuttum. İran’ın mezhe
Milyonlarca Sünni Suriyeli zorla yerinden edilerek mülteci durumuna düşürüldü. Esed rejimi Lübnan’da kalan ve özellikle Şam ve Humus’un kenar mahallelerine dönmek isteyen çok sayıda S
Şiîliğin yayılmasını dış politikasının merkezine yerleştiren İran ulus-devlet aklı, “vahdet”i vurguladığı ve İsrail düşmanlığını bayraklaştırdığı hamasî söylemleriyle
IKBY ve Irak Meclisi’nin en güçlü Sünni grubu Güçler İttifakı Koalisyonu, Şii grupların üzerinde anlaşıp başbakanlık için aday göstermek istediği Ulusal İstihbarat Dairesi Başkan
Irak’ta etkisi azalmaya başlayan ABD'nin "Sünni Anbar Özerk Bölgesini" kurma çabalarını yeniden hızlandırdığını savunan uzmanlar, böyle bir planın uygulanmaya konulmasıyla Irak'ın t
Ortadoğu’daki hiçbir ülkeye benzemeyen Lübnan’ı yakından izlemek, yaşadığımız bölgenin dinamiklerine, kılcal damarlarına, arka sokaklarına ve karanlık koridorlarına dair çok şey
İranlı yöneticiler bu vesayetçi rollerini gizleme ihtiyacı da hissetmiyorlar zaten. Uzun bir süredir İranlı yetkililerin gururla ifade ettikleri “4 Sünni başkentine hakim oldukları” yö
1991 yılında İSAV (İslam Araştırmaları Vakfı) hocamız Ali Özek başkanlığında bir İran araştırma gezisi düzenlemişti. Bir yıl sonra da Tarabya Oteli’nde bir sempozyum yapıldı.
Önce Lübnan, sonra Irak’ta başlayan gösteriler Ortadoğu’da halk hareketleri üzerinden yeni bir değişim dalgasının geldiğini gösteriyor. Hem Beyrut hem de Bağdat’ın İran’ın kont
Kurulan Bakanlar Kurulu’nda Marksistler, liberaller, Arap milliyetçileri ve Kürtler vardı. Sayısal olarak baktığımızda 6 Sünni Arap, 6 Şii Arap ve 4 Kürt vardı.[17] Konsey üyelerinin he
Irak’ta devam eden protesto gösterileri sırasında, bir gencin açtığı pankartta şu satırlar yer alıyordu: “Irak için en iyi çözüm kendisi Şiî, babası Sünnî, annesi Hıristiyan, e