Masal, Max Weber’in “protestan etiği”nin, kapitalist dünyanın ahlâkının -ya da ahlâksızlığını- basit bir dışavurumudur. Karakoç buna karşı çıkar işte, Âlemler Rabbi’nin em
Kalbi hiçe sayan, vicdanı devre dışı bırakan, ruhu öldüren akıl, şeytânî akıl’dır. Bizi akleden kalp, bu çıkmaz sokaktan düzlüğe çıkaracak... Kalbi olan, vicdanı eksene alan, r
Akla bu kadar vurgu yapmamız, bizi materyalist bir kişiliğe dönüştürmez. Sadece yapmak istediğimiz, her kutsal kitapta bahsedildiği üzere insanların akıllarını kullanarak, sorgulayarak,
Kemalizm’in İstiklal Mahkemeleri veya Dersim katliamı; Fransızların Cezayir, Amerika’nın Vietnam, koalisyon güçlerinin Irak katliamları geriye unutulmayacak toplumsal hafızalar bırakmı�
Hz. Muhammed’in peygamberliğini ilan etmesinin üzerinden yedi yıl geçmiş, her geçen gün vahy-i ilahî’ye tabi olanların sayısı artmaya devam ediyordu. Müşrikler cephesinin önde gelenl
Aklınız kadar iman edecek, aklınız kadar amel işleyeceksiniz. Akıl elbette tek başına hakikatin kaynağı ya da ölçüsü değildir. Ama ve illa önce akıl. Aklınızı doğru kullanmak isti
Aylardan ramazandayız. Dünya gündemi çok yoğun; bölgemizde, ülkemizde her gün birçok olay yaşanıyor. Ben ısrarla bu “kıyl-ü kal”den, uzak kalmaya ya da olayları vahyin ışığında
Abdurrahman Dilipak- Yeni Akit
Hz. Muhammed’in peygamberliğini ilan etmesinin üzerinden yedi yıl geçmiş, her geçen gün vahy-i ilahî’ye tabi olanların sayısı artmaya devam ediyordu. Müşrikler cephesinin önde gelenl
Abdurrahman Dilipak - Yeni Akit
Kuran Dışı Vahyin İmkansızlığı kitabının yazarı Mehmet Yaşar Soyalan, Deizm tartışmalarının gündemde olduğu süreçte, sorunun altında yatan nedenlere ilişkin değerlendirmede bu
Yeni Şafak Yazarı Yasin Aktay Cumhurbaşkanı Erdoğan ile başlayan İslam'ın Güncellenmesi meselesini yazdı.
Vahye karşı aklı ve bilimi ileri sürmek, bunları dinin yerine koymak, dine bir efsane olarak bakmak yeni değildir; mesela pozitivizmin, rasyonalizmin yaklaşımları böyledir ve bu yaklaşımı
Klasik İslâmî kaynaklarda tefsir ile tevil arasında kategorik bir ayrıma gidilmiş, tefsirin ilâhî maksat ve muradın ne olduğu hususunda kesin konuşmak, tevilin ise ayetlerdeki muh
Allah bir peygamberine şöyle vahyetmiştir: Âdemoğlu! Eşyayı senin için, seni kendim için yarattım. Şenin için yarattığım eşyada, kendim için yarattığım gayeyi telef etme. Ey Âde