Yazısında gerek laik-seküler, gerekse de muhafazakâr kesimlerin mevcut siyasal sıkışmışlık durumu ve endişelerini mercek altına alan Cennet Uslu, kaygılı ruh halinin her iki kesimde de y
Son kanun “tartışması”nda beni derin bir şekilde endişelendiren şey, bir konunun, üstelik çocukları ilgilendiren bir konunun hak ettiği samimi, daha doğrusunu bulmaya dönük bir tartış
Sekülerizm elerleşmeyi tarihsel evrim sürecinin bir aşaması gibi veya tarihin sonunun tekabül ettiği bir dünya kültürü gibi görmek hangi düzeyde olursa olsun modernist ideolojinin bir gur
Ulusçuluk, laiklik, Batıcılık değerlerinden yükselen Kemalist ideoloji, Müslüman halkların seküler ulus kimlik doğrultusunda yeniden inşa edilmesi amacıyla önce âlim, kanaat önderi ve
Yasin Aktay
İslam'ın kendisinde reform talep eden düşüncelerin önemli bir kısmının kendisi ya bizzatihi yabancılar tarafından yahut Batı'nın seküler düşünüşünün etkisi altında kalmış kişi
Volkan Ertit, "sekülerleşme" tezinin 15 Temmuz gecesi darmadağın olduğunu söyledi, "artık sadece arıların sosyolojisini çalışacağım" dedi.
Dünyanın hiçbir yerinde toplumlar bulundukları yerde durmazlar. Toplumlar da ırmaklar gibi akarlar. Tarih içinde Necip Fazıl'ın “Sakarya Türküsü” şiirinde vurguladığı gibi: “Her şey
İntikam siyaseti ‘gündeliğin istikrarı’nı korumaktan başka intikamcılara da millet varlığına da sürekli tekrarlanan vatanın bekasına da katkı sağlayacak derinlikler ittihaz ettirmiyor
Siyasi iktidar o dönemde bu olayların sol-seküler çevrelerin değerlerine, sinir uçlarına dokunduğu, bunun ulusal ve uluslararası sisteme sirayet eden bir hassasiyet oluşturduğunu görmek is
Beşşar Esed’in üç sene önce bir İstanbul gazetesi olan Cumhuriyet’te 4 gün boyu yayımlanan röportajındaki ifadesi ilginçti: ‘Erdoğan’la, aile boyu bile dost olmuştuk. Ama, o İkhwan k
Seküler elitlerin, Müslüman dünyada kolonizasyon sonrası süreçte uyguladıkları geleneksizleştirme ve İslamsızlaştırma politikaları, bu toplumlarda yerli bir ‘öteki’nin üretilmesinde
Fatma Tuncer,sekülerleşmenin gençler üzerinde meydana getirdiği travmatik süreci ele aldığı yazısında gençlerin 'amaçsız' yaşamını gözler önüne seriyor
Gerçeklikle bağını yitirmiş bir şizofren gibi; akademide “seküler, lâik”; camide “müslüman” rolü oynuyoruz!