Narsisistik klon bütün dünyaya yayılırken, biz de hakkın gücüne değil, gücün hakkına inanmaya başlıyoruz. Ruhları ele geçiren bir istila karşısındayız ve elimizde savaşmak için k
Duygunun terk edilmesi, modern kişinin en temel duygusal gerçekliği olarak tarif edilen, derin bir içsel “küntlük ve ölüm hali”ne yol açar. Varoluşsal sorunlar ve “ruh ölümü” böy
Düşman yoksa da onu inşa etmek gereklidir’ diye yazmıştı Umberto Eco, çünkü düşman kendi değerler sistemimizi de ölçmeye yarar. İslam neden Batı’nın ötekisi oldu?
Bir önceki yazım kimi hanım okurlarımızdan eleştiri aldı. Neden eve yorgun argın gelen kişi erkek olsundu? O halde bu yazıya alternatif senaryoyla başlıyoruz. Adam, gecenin geç saatinde a
Karşımda ağlamaktan yüzü gözü şişmiş genç kadın, bir modern zaman Leylâ’sından başkası değil. Mecnûn’unu siberâlemin kum fırtınaları içinde bulduğunu sanan ama yaşadığı
‘Yağmurlardan sonra büyürmüş başak/ Meyveler sabırla olgunlaşırmış/ Bir gün gözlerimin ta içine bak/ Anlarsın ölüler niçin yaşarmış’. Sezai Karakoç’un her sevdalı insanın
Tolstoy, orduya katıldığında subaylardan birinin, yürüyüşte sırayı bozduğu gerekçesiyle bir askeri dövdüğüne tanık oluşunu anlatır. Tolstoy subaya şöyle der: “Kendin gibi bir in
ŞİİRİMİZİN büyük ustası Yahya Kemal, “İnsan bu âlemde hayal ettiği müddetçe yaşar” demişti. İnsanoğlu, geleceği hakkında düşünebilen tek varlık. Başka hiçbir canlının y
Modern uygarlığın açgözlülüğü Seyyid Hüseyin Nasr’ın İnsan ve Tabiat adlı eserinde harikulade bir biçimde tartışılmıştır: Merhametsiz bir dünyada tabiat, tılsımından ve sı
Rekabetin ve tamahkarlığın insanı iyi yönde güdülediğine, bu yönüyle de kaçınılmaz olduğuna dair Batılı anlayışı artık bir kenara bırakalım. Rekabet saldırganlığı kamçılar
ALTI yaşındaki çocuklar pop yıldızlarını taklit ediyor, sekiz yaşındaki çocuklar cinayetler içeren video oyunları oynuyor; küçücük çocuklar, televizyon dizilerinden cinsellikle ilgili
DİNCİLİK oldum olası tuhaf, kekre bir söz olarak tınlamıştır kulağımda; hassas yürekler için aziz ve mukaddes olan dinin ardına eklenen -cılık eki onu pazarlayan, satan kişileri ya da
ŞİİRİMİZİN büyük ustası Yahya Kemal, “İnsan bu âlemde hayal ettiği müddetçe yaşar” demişti. İnsanoğlu, geleceği hakkında düşünebilen tek varlık. Başka hiçbir canlının y
Yalnızca O’ndan um ve O’nun dışındaki varlıklara yum gözlerini. ‘O zaman nur, içinden dışına sızar. Tıpkı karanlık bir gecede karanlık bir odada bulunan mumun ışığı gibi. Iş
Kemal Sayar: 'Yağcılık/yaltakçılık/tabasbus, alanı da vereni de bozar' demiş Edmund Burke. Yağcılıkla kendisine alan açan da buna izin veren de ruhen bozulur. Kendisiyle dalga geçebilen,