Müslüman Kardeşler Teşkilâtı’yla teması bulunan Azzâm, Şam yıllarında Saîd Havvâ, Mervân Hadîd, Saîd Ramazan el Bûtî gibi isimlerle de tanışmıştı. Filistin’e döndüğünde
Kurumlar da insan gibi eskir, yıpranır, artık ihtiyaç hissedilmez. Şu anda Avrupa Birliği’ne Avrupa’nın kendisi ihtiyaç hissediyor mu? En önemlisi de Amerika ihtiyaç hissediyor mu? Avrup
İstanbul Sözleşmesi etrafında yürüyen tartışma bize iki farklı sosyolojiyi çok net bir biçimde gösteriyor. Muhafazakar ve milliyetçi kesimler meseleye aile, inanç ve otorite etrafında b
Fransa İçişleri Bakanlığı, Milliyetçi Hareket Partisi bağlantılı, Türk milliyetçisi Ülkü Ocakları’nın ülkedeki faaliyetlerini durdurduğunu açıkladı.
Batı Avrupa ve 1989 sonrasında demokrasi inşa süreci başlatan Doğu Avrupa ülkelerinde "radikal sağ popülizm," "sağ radikalizm," "yeni popülizm," "sağ aşırılık," "milliyetçi popülizm"
İslam dünyasına beynelmilel mesajlar veren İran’da, 2000’li yıllardan itibaren keskin milliyetçi politikanın izleri, kültürel elitlerin söylemlerinde yeniden kendini göstermeye başlam�
Birleşmiş Milletler (BM) İnsan Hakları Yüksek Komiseri Michelle Bachelet, Myanmar ordusu ve Budist milliyetçilerin, Arakanlı Müslümanlara karşı kitlesel şiddet eylemleri başlattığı 201
Karadağ'da geçtiğimiz ay yapılan seçimde muhalif kanattan DP zaferini ilan etmişti. Sırp milliyetçileri, ülkedeki Müslüman Boşnak nüfusu hedef almaya başlamış, evlerini ve dükkanları
İstiklâl Harbi'nin "millî"liği ağırlıklı olarak "Müslümanlar"a atıfta bulunan ve dar ölçekli bir "İttihad-ı İslâm" tasavvurunu yansıtan bir kavramsallaştırmayı dile getirmiştir.
Prof. Dr. Halil Toker, Babri Camisi'nin yıkıntıları üzerinde Hindu tapınağı inşa edilmesine ilişkin, "Bu, Hindu milliyetçilerin Müslümanlardan geçmişin iProf. Dr. Halil Toker, Babri Cam
Ömer Seyfettin: ‘Fikir’ demek nasıl ‘lâfız’ demekse âdeta ‘milliyet’ demek de ‘lisan’ demektir. Ömer Seyfettin'i, Türkçede sadeleşme fikrinden Türkçülük akımına kadar b
Küresel salgını Türk tarımı için bir fırsat olarak nasıl değerlendirebiliriz?
Salgının ardından normale dönsek bile ev yaşamımızdan iş yaşamımıza, günlük yaşamdan siyasi, ekonomik, alanların örgütlenmesine yeni bir düzenlemeye gidilecek. Post-korona dünyada:
Başbuğ Alparslan Türkeş’in vefatının üzerinden tamı tamına 23 yıl geçti. Türkeş, sivil ve siyasal Türk milliyetçiliğinin kurucusu, vizyoner bir ideolog ve büyük bir pratisyendi.
Türkiye; muhafazakârlık, milliyetçilik, solculuk ve sosyalizm gibi ideolojilerden üretilen korkularla devletin demokratik dönüşümü ötelenmiş bir ülkedir. “Din elden gidiyor”, “komü