Babri Camisi yerine Hindu tapınağı yapmak Müslümanlardan intikam almak demek
Prof. Dr. Halil Toker, Babri Camisi'nin yıkıntıları üzerinde Hindu tapınağı inşa edilmesine ilişkin, "Bu, Hindu milliyetçilerin Müslümanlardan geçmişin iProf. Dr. Halil Toker, Babri Camisi'nin yıkıntıları üzerinde Hindu tapınağı inşa edilmesine ilişkin, "Bu, Hindu milliyetçilerin Müslümanlardan geçmişin intikamını alma, onları sindirme ve bundan siyasi çıkar elde etme çabasıdır." dedi. ntikamını alma, onları sindirme ve bundan siyasi çıkar elde etme çabasıdır." dedi.
Ä°stanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi DoÄŸu Dilleri ve Edebiyatları Bölümü Urdu Dili ve Edebiyatı Ana Bilim Dalı BaÅŸkanı Prof. Dr. Halil Toker, Hindistan'da 16. yüzyıldan kalma tarihi Babri Camisi'nin yıkıntıları üzerinde Hindu tapınağı inÅŸa edilmesi üzerine yaÅŸanan gerilimin sadece dinler arası bir çatışma olmadığını belirterek, "Bu, Hindu milliyetçilerin Müslümanlardan geçmiÅŸin intikamını alma, onları sindirme ve bundan siyasi çıkar elde etme çabasıdır." dedi.
Uttar PradeÅŸ eyaletine baÄŸlı Feyzabad ÅŸehri yakınlarında Ayodhya antik kenti içinde, geçmiÅŸte Babür Ä°mparatorluÄŸu döneminde inÅŸa edilen Babri Camisi'nin bulunduÄŸu alan, uzun yıllardır Hindular ile Müslümanlar arasında tartışma konusu olmaya devam ediyor.
Konuyla ilgili deÄŸerlendirmelerde bulunan Toker, Babri Camisi yıkıntıları üzerinde bir tapınak inÅŸa edilmesini, "Hindu milliyetçilerin Müslümanlardan geçmiÅŸin intikamını alma, onları sindirme ve bundan siyasi çıkar elde etme çabası" olarak okumak gerektiÄŸini söyledi.
Toker, "Bu sorunu bu ÅŸekilde görürsek ancak o zaman neden tarihi bir caminin kazma ve çekiçlerle birkaç saat içerisinde, çılgınlık seviyesine varan bir gözü dönmüÅŸlükle yerle bir edildiÄŸinin sebeplerini doÄŸru bir ÅŸekilde tahlil edebiliriz. diye konuÅŸtu.
1885’den itibaren gündeme getirilen Babri Camisi'nin, Hindu milliyetçilerinin zemin ve güç kazanmak için kullandıkları ve nefret ve ötekileÅŸtirme söyleminin en önemli kaldıraçlarından biri haline geldiÄŸini kaydeden Toker, ÅŸöyle devam etti:
"Bu olayın temelinde Hinduların dini duyguları ve Müslümanlar ile aralarındaki toplumsal anlaÅŸmazlıklarının bulunduÄŸu kesin, bunu yadsıyamayız. Fakat olayların geliÅŸimine baktığımızda, 1800’lü yılların ikinci yarısında Babri Camisi'nin Hindu ilahı Ramchandra ya da daha yaygın adıyla Ram/Rama’nın doÄŸduÄŸu yerdeki tapınağın yıkılarak üzerine inÅŸa edildiÄŸi söylentilerinin ortaya atılıp sıradan halkı bu söylentilere inandırılması boyutundan tutun da 1992’de Babri Camii'nin yıkılmasına yol açan geliÅŸmelerin hareket noktası, aşırı Hindu milliyetçilerinin güç kazanma ve iktidarı ele geçirme hırslarıdır.
Yine Hindistan BaÅŸbakanı Narendra Modi’nin Babri Camisi'nin arazisine Ram Tapınağı’nın temel atma törenini 5 AÄŸustos 2020’ye yani 5 AÄŸustos 2019’da Hindistan Anayasası'nın 370 ve 35 A numaralı maddelerini hukuk dışı bir ÅŸekilde iptal ederek Hindistan iÅŸgali altındaki Cammu ve KeÅŸmir’in özerkliÄŸini sona erdirildiÄŸi ve KeÅŸmir’in bir cehenneme çevrildiÄŸi gün ile aynı güne denk getirmesi bir tesadüf deÄŸildir. Bu, nefret ve ötekileÅŸtirme siyasetinin iÅŸe yaradığını ve bu yolla Hindistan’da iktidarda kalabileceÄŸini çok iyi bilen Hindistan BaÅŸbakanı Modi ve partisi Hindistan Halk Partisinin (BJP) bir güç gösterisidir. Aynı zamanda da Hindistan Müslümanlarının varlığına yapılmış açık bir tehdittir."
"Tapınak yerine cami yapıldığına dair hiçbir tarihi kayıt yok"
Toker, Ayodhya ÅŸehrinde Müslümanlar tarafından büyük bir Ram tapınağının yıkılıp yerine bir cami yapıldığına dair hiçbir tarihi kayıt bulunmadığını, bu iddiaların Ä°ngilizlerin 'böl ve yönet' politikaları sonucu Hindu - Müslüman çatışmasını körükledikleri döneme denk düÅŸtüÄŸünü kaydetti.
Babri Camisi'nin, Hint Türk Ä°mparatorluÄŸu ya da Babür Devleti'nin kurucusu Babür Åžah’ın emriyle Mir Baki tarafından 1528’de inÅŸa edildiÄŸini dile getiren Toker, ÅŸunları anlattı:
"Babri Camii'nin yapıldığı yıllarda Ayodhya’da yaÅŸayan ve Ramayana Destanı'nı yazan Hindu azizi ÅŸair Tulsidas’ın eserlerinden tutun da 1611’de Ayodhya’yı ziyaret edip Hindu din adamları ile görüÅŸen ve onlardan tarihi bilgiler derleyen Ä°ngiliz Seyyah William Finch’e kadar hiçbir kaynakta Ayodhya ÅŸehrinde Müslümanlar tarafından büyük bir Ram Tapınağının yıkılıp yerine bir cami yapıldığına dair hiçbir kayıt yoktur. Yani kasıtlı olarak Babri Camii hedef seçilmiÅŸtir. Zaten bu günlerde bazı Hindu iktidar partisi mensubu siyasetçilerinin, Hindistan’ın önemli sembollerinden biri kabul edilen Tac Mahal’in de Hinduların kutsal mekanı üzerine kurulduÄŸu ve yıkılıp tapınak yapılması ısrarı, Babri Camii'nin, hiçbir tarihi kanıt olmaksızın hedef seçildiÄŸinin güzel bir kanıtıdır."
Toker, bir grup Hindu'nun Aralık 1949'da Hindu ilahları Ram ve Sita’nın heykellerini cami içine bıraktıklarını, bunu halka bir mucize gibi göstererek aşırı milliyetçi siyasi partiye taraftar kazandırdıklarını söyledi.
Toker ÅŸu deÄŸerlendirmelerde bulundu:
"Ä°kinci önemli adım, 1949 yılında aşırı Hindu milliyetçisi Nathuram Godse’nin Mahatma Gandhi’ye suikast düzenleyerek öldürmesi neticesinde yasaklanan aşırı Hindu milliyetçisi RSS örgütü ve zemin kaybeden Hindutva doktrinine bu yükseliÅŸi saÄŸlayacak araç Ram Tapınağı olmuÅŸtur. Ä°lginç bir ÅŸekilde Gorakhpur ÅŸehrindeki Gorakhnath Math tapınağı baÅŸrahibi ve aşırı Hindu milliyetçisi ve politikacı Digvijay Nath, Ayodhya’ya giderek Babri Camii yakınlarında Hindu kutsal metinlerini okumaya baÅŸlamış ve açık bir ÅŸekilde Hindu militanları kışkırtmıştır. O kışkırtmayla Babri Camisi'ne zorla giren Hindu militanları Hindu ilahları Ram ve Sita’nın heykellerini cami içerisine yerleÅŸtirmiÅŸlerdir.
Tabii bu halka bir mucize sonucu cami içerisinde Ram ve Sita’nın heykellerinin ortaya çıktığı ÅŸeklinde yansıtılmıştır. Bu da Hindu inananların zihinlerinde Babri Camisi'nin gerçekten Tanrı Ram’ın doÄŸum yeri olduÄŸu, buranın Müslümanlardan kurtarılarak tekrardan bir tapınakla onurlandırılması gerektiÄŸi fikrini kuvvetlendirmiÅŸtir. Böylelikle Digvijay Nath, aşırı milliyetçi Hindu siyasi organizasyonu Akhil Bharat Hindu Mahasabha (Tüm Hindistan Büyük Hindu Organizasyonu) partisine taraftar kazandırmakla kalmayarak 1967’de Gorakhpur’dan kendi milletvekilliÄŸini de garantilemiÅŸtir. Yani meseleyi partisi ve kendisi için politik bir payanda gibi kullanmıştır."
1964’de aşırı Hindu milliyetçi partisi Vishva Hindu Parishad (Evrensel Hindu Konseyi) kurulduÄŸunda, Babri Camisi'ni yine politik zemin kazanmak için bir malzeme haline getirdiÄŸini belirten Prof. Dr. Halil Toker, sözlerini ÅŸöyle sürdürdü:
1992 yılına gelindiÄŸinde BJP liderlerinin çabalarıyla tamamen bilenmiÅŸ 150 bin Hindu militan Ayodhya’da toplanmış ve Shiv Sena (Tanrı Åživa’nın Ordusu), Evrensel Hindu Konseyi (VHP) ve Hindistan Halk Partisi (BJP) liderlerinin ateÅŸli konuÅŸmalarıyla kışkırtılan bu militanlar Babri Camii'ni birkaç saat içinde yerle bir etmiÅŸlerdir. Yani Hindu milliyetçileri ve Hindistan Halk Partisi (BJP) nefret ve ötekileÅŸtirmenin kendilerine güç saÄŸladıklarını gördükçe Hindistan’daki azınlıklara özellikle Müslümanlara saldırılarının dozunu artırmışlardır."
Hindistan BaÅŸbakanı Narendra Modi, ülkenin kuzeyindeki Ayodha kentinde 16. yüzyılda inÅŸa edilen ve 28 yıl önce radikal Hinduların saldırısıyla yıkılan Babri Camisi'nin yerine inÅŸa edilecek Hindu tapınağının temelini 5 AÄŸustos'ta atmıştı. Temel atma töreni, Hindistan'da Kovid-19 vakalarında rekor sayıda bir artışın görüldüÄŸü bir dönemde yapılmıştı.
Henüz yorum yapılmamış.