İstanbul İl Hıfzısıhha Kurulu İstanbul'da maske takmamanın cezasını belirledi. Kurul, İstanbul'da maske takmayanlara 900 lira ceza uygulanacağını açıkladı
Bizans devrinde İstanbul’un en büyük kilisesi iken fetihten sonra şehrin baş camii haline getirilen ve etrafında zamanla bir külliye teşekkül eden bu kadim mâbedin dünden bugüne geliş h
Mısır Fetva Kurumu’nun İstanbul’un fethini “Osmanlı işgali” olarak nitelendiren açıklaması, mesela, durduk yerde neyin ifadesiydi? Dünya Müslüman Alimler Birliği Genel Sekreteri Al
Sakarya’nın Adapazarı ilçesindeki Türkiye Vagon Sanayi A.Ş. (TÜVASAŞ) Fabrikası'nda üretilen Milli Elektrikli Tren, 29 Mayıs’ta kutlanacak İstanbul’un fethinin 567’nci yıl dönüm�
“Bayramda Niçin Ağladım” başlıklı ilk yazıda, Rusya Müslümanlarından Ataullah Bahâeddin’in çocukluğundan beri hayalini kurduğu İstanbul’u görmek arzusunun gerçekleştiğini ve
Türk bilim insanlarının koronavirüsün gen haritasına yönelik çalışmasında çarpıcı sonuçlar elde edildi. 30'dan fazla virüs genomundan yapılan çalışmaya göre, İstanbul'daki vakala
Julia Pardoe’nun 1838 yılında Londra’da yayınlanan The Beauties of the Bosphorus isimli kitabında yer alan bu gravür, şehrin dışındaki (sur dışındaki) en önemli cami olan Eyüp Sultan
Kadın sözleşme vesilesiyle bir kanun olarak aileye karşı tehditleştirilmiştir. İstanbul Sözleşmesi’yle Müslüman Türk aile yapısının son sağlamlığı da ortadan kaldırılmaya çal�
Sadettin Ökten, Hayatımdan Portreler adlı kitabında çocukluğunun İstanbul'unu ve kahramanlarını anlatıyor. Bugün için bize bir “masal ülkesi” gibi gelen o şehrin kapısından girmek
6284 ile İstanbul Sözleşmesi’nin en ağır sonucunu Türkiye yaşıyor diyebiliriz. Mesela ‘Kadın beyanı esastır’ gibi bir ilke hiçbir ülkede yok. Adalet şahit ister, delil ister ama bu
Abdülaziz Kıranşal / Milli Gazete
Evde kapalı kalma süresi uzadıkça, hasretlerimiz depreşiyor. Ayaklarımız yürümek, ellerimiz tutmak, gözlerimiz görmek istiyor.
Teravih ile sahur arası, Ramazan’ı mahsus bir zaman dilimi haline getiren sayısız âdete ev sahipliği yapardı. Gündüz az çalışıldığı için teravihten sonra uyumak çoğunlukla tercih
Prof. Dr. Ömer Bolat / İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Öğretim Üyesi