Sosyal Medya

Makale

Kirleterek temizleyenler

Temizlemek; kirlerden, zararlı maddelerden arıtmak, temiz duruma getirmek, manasına geldiÄŸi gibi bir de mecazi kullanımıyla insanları ortadan kaldırmak, öldürmek gibi tam ters bir anlamda da kullanılır. Temizlemek, kuru dalları temizlemek ÅŸeklinde kullanılınca bir faydaya iÅŸaret ederken, “bunu ancak kan temizler” ÅŸeklinde ifade edildiÄŸinde bir cinayeti meÅŸrulaÅŸtırmak için kullanılması, bir kelimenin yanlış kullanımının o kelimeyi nasıl kirletildiÄŸinin göstergesidir.

Temizlemek kelimesi suçu meÅŸrulaÅŸtırma anlamındaki kullanımın beni rahatsız ederken, “The Cleaner” temizleyici isimli bir belgeselde, suç mahalindeki cesetleri ve delilleri ortadan kaldıran insanlar tanıtılıyordu. Hatta bunların bazıları yıllarca kriminoloji laboratuvarlarında çalışmış emekli polislerden oluÅŸuyorlardı.

2018 yılında muhalif gazeteci Cemal Kaşıkçı, evlenmek için gerekli boÅŸanma evraklarının temini için Suud’un Ä°stanbul konsolosluÄŸuna yönlendirildi. Oraya girdi ve çıkamadı. NiÅŸanlısı polisi aramasaydı cesedin yok edildiÄŸinden kimsenin haberi olmayacaktı. Daha sonra kamera kayıtları incelendiÄŸinde yurt dışından gelen on bir kiÅŸilik özel bir timin içinde iÅŸkenceciler olduÄŸu gibi hiçbir delil bırakmaksızın cesedi ve tüm delilleri yok edecek uzmanların da(!) konsolosluÄŸa giriÅŸi belgelendi.

Rejimler kendilerine muhalefet edenleri iftiralarla, tehditlerle, kanuni(!) yaptırımlarla engellerler. Fakat bu yöntemler iÅŸe yaramadığı durumlarda devreye gayri resmi, rejimle ilgisi kurulamayacak, o güne kadar iÅŸlediÄŸi organize suçlara göz yumulan çeteler çıkar ve muhalifin cesedi bile bulunamaz olur. Kur’an 3000 yıl önce Arabistan’da yaÅŸayan Semud’u uyarmak için gönderilen Hz. Salih’i faili meçhul ÅŸeklinde öldürmeyi planlayan bir çeteden söz eder.

Åžehirde dokuz kiÅŸilik bir çete vardı. Bunlar memlekette bozgunculuk yapar dirlik düzenlik bırakmazlardı. Bunlar kendi aralarında and içerek şöyle anlaÅŸtılar; “Bir gece vakti Salih’e ve ailesine baskın düzenleyip hepsinin iÅŸini bitirelim. Sonra da onun hakkını arayan yakınlarına, ’Senin akrabalarının öldürülmesi olayında bizim parmağımız yok. Ä°nan ki biz doÄŸru söylüyoruz’ diyelim.” (Neml /48-49)

Semud’un ileri gelenleri, gayri meÅŸru iÅŸleri bu dokuzlu çeteye havale ederdi. Salih (as) ve ailesinin yok edilme iÅŸini de onlara vermiÅŸlerdi. Kimseye hesap vermeyen bu çetenin daha önce iÅŸledikleri cinayetlerini nasıl örtbas ettikleri ise ayetin son kısmında anlatılmaktadır.

1995’te Bosna’daki katliamlar tanımlarken Etnik Temizlik (Ethnic Cleansing) denen bir terim yaygınlaşıyordu. Etnik köken soy birliÄŸinden ziyade dini, mezhebi, kültürel ve sosyolojik farklılıkları içeren belirli etnik gruplara ait kiÅŸilerin sınır dışı edilmesi veya zorla yerinden edilmesi yoluyla etnik olarak homojen coÄŸrafi alanlar yaratma giriÅŸimidir. Etnik temizlik bazen anıtların, mezarlıkların ve ibadethanelerin yıkılması yoluyla hedeflenen grubun tüm fiziksel izlerinin ortadan kaldırılmasını da içerir. Sırp etnisitesi, BoÅŸnakların soy olarak Slav olmalarına raÄŸmen Müslüman olmaları ve Müslümanlık dairesinde farklı bir kültür ve sosyoloji oluÅŸturmaları nedeniyle etnik temizlik vahÅŸetinin hedefi haline getirmiÅŸlerdi.

Bosna Hersek’te yapılan etnik temizlikte kurbanların cesetlerine ait kalıntıların dört ayrı toplu mezardan çıkarılması, üstü örtülen bir vahÅŸeti deÅŸifre etti. KatletmiÅŸler, gömmüşler sonra geri dönüp cesetleri buldozerlerle kamyonlara yükleyip farklı toplu mezarlara nakletmiÅŸler. Toplu mezarları gizlemek için üzerlerini çevrenin florasına uygun bitkilerle yeÅŸillendirmiÅŸler. Uydulardan manyetik deÄŸiÅŸkenlik taraması yapılmasını engellemek içinse toplu mezarlara metal parçalar yerleÅŸtirmiÅŸler. Yani etnik temizlik yaptıktan sonra delilleri ortadan kaldırmak için farklı bir temizlik(!) iÅŸlemini gerçekleÅŸtirmiÅŸler…

Gazze’de bir yıldır sürdürülen Siyonist vahÅŸet ise hiçbir ÅŸeyi gizlemeye gerek görmüyor hatta bütün ayrıntılarıyla soykırımın yayınlanmasına destek veriyor. Bunun nedeni, sanal alemin belirleyicisi olduklarından, katlettiklerini, çaÄŸ dışı, terörist, saldırgan, hatta batı medeniyetini yok etmeye çalışan vahÅŸet yanlısı gibi göstererek imaj yönünden kirletiyor. Sonra da onları ve soylarını insanlık dışı yöntemlerle yok etme çabasını bir temizlik faaliyeti olarak lanse ediyor.

Kirletilen zihinlerimizi arıtmadan, kullandığımız kelimelerin anlam kaymalarına engel olmadan, oluÅŸacak dost ve düşman algımız, zihinleri yönlendiren sanal alemin fıtratımızdan uzaklaÅŸtırma faaliyetlerine katkı saÄŸlamaktan öteye gidemeyecek. Böylece zulmün karşısında durmak yerine, tepkisizliÄŸiyle zulmü destekleyen konuma mahkûm kılınacağız.

Daha sonra, (İsrailoğulları) bu kesin taahhütlerini bozdukları için onları rahmetimizden dışladık ve kalplerini katılaştırdık; (şimdi onlar) kelimeleri bağlamlarından kopararak çarpıtıyorlar; üstelik kendilerine hatırlatılan hakikatlerden bir kısmını da unutmuş durumdalar. Çok azı dışında hep onların ihanetine uğrayacaksın. Onları bağışla ve hoş gör! İyi bil ki Allah güzel davrananları sever. (Maide / 13)

Rabbim bizi, kelimeleri yerinden oynatarak hakikati çarpıtanların, kirletirken temizledik diye iddia edenlerin safında olmaktan, tembelliÄŸimiz ve korkaklığımız yüzünden sessizliÄŸimizle onlara destek olmaktan muhafaza buyur…

Şevket Hüner / 13 Rebiyülahir 1446

2 Yorum

  1. Hüseyin Acar

    Ekim 20, 2024 Pazar 17:23

    Amin Allah razı olsun Şevket Abi.

  2. Yusuf Topuz

    Ekim 20, 2024 Pazar 15:27

    Eyvallah hocam kalemine ve yüreğine sağlık. Bir kültürü/ milleti yok etmek için önce kavramların içini boşalmakla başlanır. Kavramlarla insanlar anlaşırlar. Kavgaların temelini kavram kavgası oluşturmaktadır. Vahyin geliş amacı insanları cehaletten kurtarmak, bozulmuş kavramları asli mecrasına çekmektir. "Temizlikte" kurban olan kavramlardan biridir. Her bir kavram ve kelimelerin ruhu vardır. Ruhundan uzakladtiginda hayat yetine ölüm saçar! Savaşları besleyen kavramların anlam ve mana bütünlüğünden uzaklaştırılması yatmaktadır."Bizler yeryüzünü ıslah edenlerdeniz" . Kötülük düşünce dünyasında oluşmadan önce kavramlar uzerinde tahrifat yaparak inşa süreci başlatılır. Ardından algı oluşur. Gerçeklerin üstü örtülür, yanlışlar gerçekmiş gibi kabul görmeye başlar toplumlar tarafından. En güzel tarzda konuşmak ve kavramların hakkını vererek konuşmak insanı ve islâmî değer olsa gerek. Rabbim kendi değerlerine ve kavramlarına sahip çıkanlardan eylesin. Vesselâm

* İşaretli tüm alanları doldurunuz.