Sosyal Medya

Makale

Namazsız Müslümanlık

Konuya ÅŸu acı tespiti paylaÅŸarak girmek istiyorum; Türkiye’de Müslümanların çok azı düzenli beÅŸ vakit namaz kılıyor…

          Kendini Ä°slam’a nispet ettiÄŸi halde namaz kılmayan ciddi bir kitle var… Gerçekten vahim bir durum… Daha da beteri ÅŸöyle bir anlayış geliÅŸiyor…

          Namazsız Müslümanlığı normal Müslümanlık görme rahatlığı ürkütüyor…

          Namaz terk edilse bile bunun iman ve Ä°slam’a zarar vermeyeceÄŸi anlayışına insanlar kendilerini ikna edebiliyorlar…

          Bunu bir eksiklik olarak görmemek, “böylesi de olabilir” düÅŸüncesi dini yaÅŸamı derinden etkiliyor…

          Namazsızlık normalleÅŸtiriliyor…

          Namaz kılmadığı gibi nedamet yok, mahcubiyet yok, sıkıntı duymuyor… Dert edinmiyor… Bunun kullukta nasıl bir kayıp olduÄŸu unutuluyor… Sonrasında artık bir daha namaza ihtiyaç duymuyor… “Bir an önce baÅŸlamam gerekir” duygusu köreliyor… Yeni argümanlar devreye giriyor…

          Ä°nsanlık, iyilik, merhamet, adalet, dürüstlük, ahlak, erdem, vicdan, kalp temizliÄŸi gibi güzel kavramlar, temel deÄŸerler namazın yerine tedavüle sürülüyor…

          Hümanizmadan dünya kadar teraneler vicdanı rahatlatmak, ibadetsizliÄŸin üstünü örtmek için boca ediliyor…

          Sonuçta hedeflenen ÅŸu, “iyi insan” olduktan sonra, namaz olmasa da olur…

          Ve bakıyorsunuz ki, Ä°slam’ın olmazsa olmazı olan namaz, olmasa da olur noktasına geliyor…

          Bu anlayışı destekleyen kimi “Ä°slamcı” aydın, entelektüel, akademisyen, kelam ve kalem erbabı da iÅŸin cabası… Kimi modernist ekran mollalarının yayın ve yorumları bu yozlaÅŸmanın yolunu açıyor…

          Namaz kılmadığı gibi, sürekli namaz kılanlar eleÅŸtiride hedef alınıyor…

          Ä°ÅŸimiz gerçekten zor…

          Namaz kılmama konusunda kendilerini ikna edenler rahat… Fakat rahat durmuyorlar, habire namaz kılanlara yükleniyorlar… Önemli olan ritüel ve retorik deÄŸil, iyilik ve insanlık… Ä°badetlerin ÅŸekil ÅŸartlarını geçelim maksada bırakalım…

          Bu mantık süreç içerisinde arzuların egemen olmaya baÅŸladığı “amelsiz Müslümanlığın” önünü açıyor…

          Dahası örtülü bir Deizme zemin hazırlıyor… DüÅŸüncede Müslüman, yaÅŸantıda Deist… Ä°deolojik bir Deizm tercihi olmasa bile, yaÅŸam tarzı Deizme kayıyor…

          YaÅŸam tarzı, olgular dinleÅŸmeye baÅŸlıyor… Ä°nandığı gibi yaÅŸamayanlar, yaÅŸadıkları gibi iman etmeye yöneliyor…

          DüÅŸünüyorum, bir namazı bile çok gördüÄŸümüz din bizim dinimiz olabilir mi?

          Rahatından ödün vermeyenler, namazı terk edenler, âlemlerin Rabbine hangi yüzle, hangi mazeretle hesap verecekler…

          Bu nasıl bir vurdumduymazlık ki, canımızın istediÄŸi her ÅŸeye vakit bulabiliyoruz da namaza gelince mi müsait olmuyoruz…

          Sorun, namazın gereÄŸine ve önemine imanda sorun var…

          Öncelikler arasında namaza yer yok…

          Saatlerce geyik muhabbetleri, lakayt ve laçka laubalilikler normal… Fakat namaza yer yok… Bu bir yok oluÅŸun habercisi…

          Artık bireysel namazı terklerden öte bir anlayış yaygınlaşıyor… “Nasıl olsa namazsız Müslümanlık da olabiliyor” akımı hız kazanıyor…

          Dahası bir dönem namaz kılanların sonradan namazı bırakmaları daha da kaygı verici…

          Ä°slami söylemleri ile gençliÄŸin rol modeli olan kimi zevatın, namazı zayi etmeleri akla ziyan bir durum…

          Güya onların kalbi temiz…

          Bazen ÅŸu soruya takılı kalırım…

          Ä°nsan mı namazı terk eder yoksa namaz mı insanı?

          Evet, namazı insan terk eder ama namaz da insanı terk eder ve bir daha geri gelmez… Ä°ÅŸte bu geri gelmezlik insanın sonu olur…

          Yoksa bildiklerimiz ve yaptıklarımızla şımarmanın, kibrimizin ve gururumuzun cezası mıdır namazın bizi terk etmesi?

          Demek ki, herkese bu nimet, bu izzet nasip olmuyor…

          Kendilerini kaybedenler, namazı zayi ederler…

          DeÄŸil mi?

          Önce namazın içini boÅŸalttık… Sonra boÅŸladık…

          Hülasa, namaza mesafeli durmak, Allah’a uzak düÅŸmektir…

Henüz yorum yapılmamış.

* İşaretli tüm alanları doldurunuz.