Sosyal Medya

Makale

DiriliÅŸ

İHTİMAL İÇİN, İSLAM PİYASASININ KAPANMASI GEREKİYOR

Her şey devletin ele geçirilip, bize ait olduğunu düşündüğümüzde / düşündürüldüğümüzde başladı.

Önce bir düzen talebimizden vazgeçtik sonra fikrini yitirdik.

Sonrasında emperyalizmle mücadeleyi terkettik, çünkü küresel sermaye ile bir sorunumuz kalmamıştı; işi, yani faliyetlerimizi, emperyalizmin bize yaptıklarını tamir etmeye çevirdik.

Ve her ÅŸey bu üç anlayış  doÄŸrultusunda deÄŸiÅŸmeye baÅŸladı:

İnsan, aile, cemaat, siyaset ve bu dörtlünün içini dolduran din ve dini okuma, dini anlama ve anlamlandırma bu anlayış ve yaklaşım doğrultusunda değerlendirilmeye başladı.

Özellikle siyaset ve siyasallık, siyasetin domine ettiÄŸi her ÅŸey, baÅŸlangıcı olusturan üç temel hal/duruÅŸ  doÄŸrultusunda iÅŸlemeye baÅŸladı.

Bu durumun anlatılabilmesinin imkansızlığına rağmen, anlatmaya çalışmayı da bir görev biliyorum.

Zira islamcıların içinde bulundukları durum, bir tercih değil, belirledikleri bir usül değil, kendi iradeleriyle oluşturdukları bir yöneliş değil, bilâkis, içine yuvarlandıkları durumu nasıl olduysa içselleştirmelerinin sonucudur.

Çaresizliklerini, güçsüzlüklerini, yetersizliklerini itiraf etmeyip, bu zorunlu kabulü; zihinsel olarak yeni okuma, yaşamsal olarak yeni bir rotariği oluşturduklarını kabullenmelerini ve bunu kabullendirmeye çalışmalarını ne kadar istesemde anlamıyorum / anlayamıyorum.

Biz;

Kapitalizmin küreselleşmesi, bizim de bu küreselleşmeden siyasal etkinlik yoluyla pastadan fazlaca pay almaya başladığımızdan dolayı, bir şekilde kendimizi siyasal İslam projesinin olanaksızlığına inanmaya başladığımızdan / yada inandırıldığımızdan dolayı bu yaşanan sekülerizmi de mazur görmemiz gerekiyordu.

İslamı da weberyen bir tarzda okumaya tabi tutarak; ekonomi, girişimcilik yani pastadan pay alma, refah ve zenginleşmeyi yeniden anlamlandırarak İslami faaliyetlerimizi piyasacı bir İslam'a dönüştürdük.

Artık, laikler ve Kemalistler tarafından suçlanmıyor, bizimkiler tarafından radikalizm ile suçlanıyor, hatta hukuksal olarak da yargılanıyoruz. Burası da ayrı bir dram.

Çok şükür, faaliyetlerimizi de bu şekilde dönüştürmüş olduk.

Vakıf ve derneklerimizin aklı, siyasi kulise ayarlandı, fiilleri de bu siyasi kulise zemin hazırlayacak faaliyetlere dönüştürüldü, bunun en masumu ise yardımlar yoluyla dernek ve vakıfcılık oldu.

Buraları İslam'ın anlaşıldığı ve anlatıldığı yerler olmaktan çıktı, piyasa işlerinin takip edildiği ve siyasal alandan rol kapma gruplarının ya da toplanmalarının yapıldığı yerlere dönüştü. Sivil toplum retoriğiyle desteklenen bu pazar fetişizmi İslamcı tarihin en ilginç mücadele usulünü ortaya çıkardı.

Ben doğrusu geçmişin, muhafaza eden, muhafazakarlaşmasını bile arar durumdayım. Gerisini siz anlayın.

Bu baÄŸlamda geleneksel  Ã¶rgütlenme ÅŸekillerine igrite olmuÅŸ bakışların ezici baskısından dolayı neredeyse ben bile kuÅŸkuyla bakmaya baÅŸlayacağım.

Bütün yorumlar siyasal ve ekonomik merkezli ve başarı üzerinden olunca, şimdilerde hükümetin mücadele ettiği, bizim de en azından benim hatırladığım 30-35 yıldır eleştirdiğimiz gülenizm dininin yeni varisleri olma yolunda olduğumuzu söylemeye bile gerek yok.

Yeni hizmetin neferleri olarak hazır ve nazır görev bekliyoruz.

Konularımız, sevelim sevilelim, üç günlük dünyada günümüzü gün edelim.

Emperyalistlerin iÅŸgal edip, yakıp yıktıkları yerleri biz tekrar yapalım, sakat bıraktıklarını yine onların ürettikleri ilaçları onlardan satın alarak tedavi ettirelim, yetim bıraktıklarına kucak açıp, onlara tekrar Ä°nsan kaynağı olarak hazırlayalım, mülteci duruma düşürduklerine  ensar olalım ve bu yolla da dinsel tatmini gerçekleÅŸtirelim. vesselam daha ne olsun ki, Gül gibi geçinip gidiyoruz.

Ä°man, ahlak fazilet irfan erdem adalet gibi kavramlar ahlaktan ve Bilgiden arındırılarak; kapitalist bir toplum, kapitalist bir anlayışla, kapitalist sınıf iliÅŸkileri içinde kapitalistçe bir birikim peÅŸinde koÅŸan, fakat nasıl çıkıyor bu sonuç anlayamıyorum ama nihai yorumlamada Erdemli iÅŸ adamı muhteremliÄŸi ile  ilginç tiplemeler ürettik. ilginç tiplerin ilginç de yaÅŸamları oluyor tabi.

Popüler Kültür sözde apolitik araçlar vasıtasıyla, hem bireysel, hem de toplumsal dönüşümü sağlamak için İslam referanslı internet siteleri, televizyon kanalları, gazeteler, İslami moda dergileri, İslami mağazalar, İslami oteller, islami tatiller, islami markalar mücadelenin / mücadelemizin alanını oluştururken, nasıl olduysa bu mücadelenin yani pazarının hedefi

biz olup çıktık. Sanırım Kapitalizm buna deniyor. Erdemli bir Toplum ha olduk, ha olacağız, az kaldı merak etmeyin.

Güzel akıl yürütmelerle ki, bunu ayetin hangi açığından çıkarıyorlar bilmiyorum, Faizin şu miktarda, şu amaçlar için, şu sebepten ve yaşamın gerçeğinden dolayı; olabileceğini, kullanılabileceğini söyleyen kocaman adamların sayesinde, eskiden önünden geçmeye imtina ettiğimiz bankaların içinden çıkamaz olduk.

EzilmiÅŸliÄŸin, yoksulluÄŸun,horlanmışlığın  intikamını alırcasına; zenginliÄŸin, paranın, kazanmanın, baÅŸarının  ve hepsinden de öte bütün bunlardan zevk almanın sarhoÅŸluÄŸuna kapılarak kapitalist bir projenin nüvesini oluÅŸturduÄŸumuzun farkında bile deÄŸiliz. Çılgınca kar peÅŸinde koÅŸarken,  hizmet ediyoruz alıklığına nasıl düştük, anlamak / açıklayabilmek mümkün deÄŸil.

Dirilişi yazacağız inşallah

Selam ve Dua ile...

Henüz yorum yapılmamış.

* İşaretli tüm alanları doldurunuz.