Makale
Muhafazakarlık; Konserve Kutusunda Elma Suyu
Bismihi Tebarek ve Teala
Muhafazakarlık tıpkı modernizm ve post modernizm gibi toplumsal ve siyasal ecnebi bir kavram. Bir bölünme durumu. Paradoksal bir patoloji. Geleneği otoritenin merkezine koyarken geleneğin rehberliğini önemser. İnsanı hristiyan teolojisine uygun olarak defolu ve nakıs kabul ettiğinden, insan kendinde olabilemeyeceğinden kendisini kendine getiren klavuza ihtiyaç duyar. Bu klavuz gelenektir sağlamlılığı eski, sürdürülegelen ve kabul görmüş olduğundan gelir. Böyle bir topluluk yürümek değil, sürüklenmek ister. Kılavuz(lar)da beraber ıslansalarda! (şemsiyeye dikkat) beraber yürümek değil, sürüklemek isterler. Aldanılmışlığı hep toplum yüklenmek zorundadır. Yükün en altındada mahrumlar ve yalın ayaklılar vardır. Bu iş böyledir.
Muhafazakarlığın temelinde kapalı sistem ve paternalizm gibi iki temel unsur etkendir. Böylece toplumsal düzenin maliyeti düşerken sağlanan rahtalık rahat sağmaya yönelir. Ekonomide liberal ve kapitalist düzene uyarlanmıştır. Tercihler iki temel forma indirgenir.
Bu durumda skolastik felsefede mentalite ile ilgili dört tarz ortaya çıkar.
Evetleme yoluyla deÄŸilleme
DeÄŸilleme yoluyla evetleme
Önbileşenin evetlenmesi
ArtbileÅŸenin deÄŸillenmesi
Ne kadar kolay, basit,etkili ve işe yarar! Yolda bir nal bulanın - şimdi 3 nal ve bir at lazım demesi gibi.
Gelenek mücerret olarak iyi veya kötü değildir. Gelişine ve getirdiklerine bakmak gerek. Bizim coğrafyada gelenek karşıtlarının gidişine bakın kopuk, gelenekçilerin gelişine bakın o da kopuk. Biri geçmişten kopmuş geleceği yok diğeri gelecekten kopmuş şimdisi yok. Quantum fiziği gibi. Fakat ikiside koptu kopuyor diyor. Bir diğeri fıkıh ile toplumu inşaa etmeye meyyal! Fakat bilinmeli ki toplum fıkıh ile yönetilebilir ancak fıkıh ile inşaa edilemez.
BaÅŸka bir ekol!
Sal'a binmiÅŸ sel'e vermiÅŸ. Gibi gibi....
Yırtılma ve yırtınma hali.
Muhafazakarlık; Allahın ipini kesip dünyevi ikbale düğümlemeye çabalamaktır. Arta kalan kısmını da kapının menteşesine yaslanmış bir kardinalin kıyafet aksesuarı olarak kullanılabilir hale getirmektir. Tartıştığımız konular bizim ait olduğumuz ve bize ait olan terazide tartılmıyor. Bu anlaşılabilir. Biz tartmıyoruz işte bu anlaşılamaz. Tartamadığımızı tartışıyor, tartışma hengamesinde bir tarafa savruluyor sonrasında savrulduğumuzu savunur hale geliyoruz.
Çok gürültü var.
''Kırbacını o kadar fazla şaklatma. Bilirsin ya! Gürültü fikirleri öldürür.''
''Örümceğe akıl veren 'Putun altında ağını ör' der.''
Ve's-selam...
Henüz yorum yapılmamış.