Sosyal Medya

Makale

Popülist İslamcılıktan Pop İslamcılığa

Adını 'dümdük' koymazsak bu mesele başımızı çok aÄŸrıtacak. Dolayısıyla hiç çekinmeden konuÅŸmamız, tartışmamız lazım.
Bir kere ÅŸunu bir iyice anlayalım. Muhafazakârlıkla Ä°slamcılık arasında, varoluÅŸları gereÄŸi bir yapısal fark vardır. Muhafazakârlık, insanlığın bidayetinden beri var olan bir yaÅŸam tercihi iken, Ä°slamcılık 160. yılını idrak eden bir ideolojidir.
Ä°slamcılık, 'halkçı' bir ideoloji olarak doÄŸmamışsa bile, zaman içerisinde bu hüviyete bürünmüÅŸ, hem halktan olmayı hem de halkın dertleriyle hemhal olmayı kendisine ÅŸiar edinmiÅŸtir. 'Mazlum' kavramsallaÅŸtırmasını siyasal tercihinin odağına koyan ana akım Ä°slamcılık, hem uluslararası güç odaklarıyla hem de ülkesindeki siyasal erkle bu kavram üzerinden mücadele etmeyi benimsemiÅŸtir.

'Popülisttir' Ä°slamcılık. EÅŸitlikçi, adaletçi, gündelik dertlerle uÄŸraÅŸmayı önemseyen, gelir dağılımında adaleti, eÄŸitimde fırsat eÅŸitliÄŸini, halkın refahını önceleyen bir dil kuragelmiÅŸtir. Ülkesindeki asgari ücretin düÅŸüklüÄŸünü dert etmeyen, ÅŸehrindeki fakirliÄŸin ortadan kalkması için boÄŸuÅŸmayan, yerleÅŸik bir sosyal adalet fikri olmayan, malın ve paranın kullanımı ile ilgili önermelere sahip olmayan Ä°slamcı, 'yok hükmünde'dir.

Peki, güzel yurdumuzda böyle bir Ä°slamcılık kalmış mıdır? Dahası sadece güzel yurdumuzda deÄŸil, tüm dünyada ana akım Ä°slamcılık böylesi bir 'popülist ajanda' ile hareket etmeye devam edebilmekte midir?
Keşke 'evet' diyebilseydik bu sorunun cevabına.

Bugün Türkiye Ä°slamcılarının içine düÅŸtüÄŸü iki büyük tehlike vardır. Bunlardan ilki siyasete fazla güvenmektir. 'Ä°slamcıları da temsil ediyor' diye, yapılması gereken hemen her ÅŸeyi AK Parti'den beklemek ana akım Ä°slamcılığı günden güne bitirmektedir. Kendi ajandasını siyasal erkin uhdesine veren, gündelik politikayı haddinden fazla önemseyen, iki dernek üç vakıfla bahar gelir zanneden Ä°slamcılık, kan kaybetmektedir. AK Parti'nin 'romantikleÅŸtirilmesi' süreci, Ä°slamcılığın seyrüseferini olumsuz ÅŸekilde etkilemektedir. Bence yapılması gereken, AK Parti ile iliÅŸkiyi 'seviyeli ÅŸekilde' sürdürmeyi baÅŸarmaktır. Ancak bu saatten sonra bu, oldukça zordur.

Bu durumun tam tersi daha da vahim sonuçlar doÄŸurmuÅŸtur, doÄŸurmaktadır. Ä°slamcılığını 'AK Parti karşıtlığı/düÅŸmanlığı' üzerinden ilerletmeye çalışan bazı isim ve kesimlerin acıklı fotoÄŸraflarıyla doludur 13 yıllık albüm. Bazı gelenekli partilerin, bazı bel baÄŸladığımız hocaların, bazı cemaat önderlerinin hali pürmelali pek fena olmuÅŸtur.

Ä°kinci ve asıl büyük tehlike ise 'popülist Ä°slamcılıktan Pop Ä°slamcılığa' uzanan o berbat yoldur. Bilhassa Ä°slamcılığın ne olduÄŸuna dair en küçük fikri olmaksızın kendisini 'Ä°slamcı' olarak tanımlayan insanlardan söz etmemiz gerekiyor 'Pop Ä°slamcılık' derken.
Bir Pop Ä°slamcıya göre, memlekette halledilmesi gereken her ÅŸeyi 'Reis' halletmektedir. Dolayısıyla kendisinin sadece 'Reisi desteklemesi ve tekrarlaması' yeterli olacaktır. Fakat burada bile bir sorun vardır. Mesela Reis'in çok önem verdiÄŸi Mısır meselesinde, elçilik önü protestolara 500 kiÅŸi katılmıştır. Yani Pop Ä°slamcı beyimiz, Reis'in duyarlılığını sürdürme konusunda bile yalan söylemektedir kendisine ve baÅŸkalarına…

Ayasofya'nın ibadete açılmasını istemektedir, ancak bunu niçin istediÄŸine dair derli toplu iki paragraf ortaya koymaktan acizdir. Çünkü aslında bunu niçin istediÄŸine dair bir fikri yoktur.

Seyyid Kutub'u twitter capslerinden hiç olmazsa duymuÅŸtur. Ali Åžeriati'yi de duymuÅŸtur, lakin o Åžii olduÄŸundan hemencecik nefret etmiÅŸtir. Zira Pop Ä°slamcı için Müslüman olmanın ilk ÅŸartı Hanefi olmaktır. Daha da eÄŸlencelisi 'itikatta mezhebin ne' diye sorulduÄŸunda 'Sünni'yim' diye cevap vermeleridir. Vahhabilik'le selefiliÄŸi karıştıranlar bir yana, mutezileyi bir tarikat zannedenine dahi rastlanmıştır.

Bir Pop Ä°slamcıya 'Sait Halim PaÅŸa kimdir, Mustafa Sabri Efendi kimdir?', 'Namık Kemal'in Ä°slamcılığa katkısı nedir?', 'Cemaat-i Ä°slami'nin Ä°slamcılık düÅŸüncesine getirdikleri nelerdir?' gibisinden sorular sorup da onu zor durumda bırakmamak gerekir. Hele hele 'söyle bakalım Akif niçin karşı çıkmıştı Abdülhamid'e?' falan diye sorup devreleri yaktırtmamak lazım gelir. Sonra 'Akif vatan hainidir' diyenine rastlarsınız da nutkunuz tutulur. Ä°slam Toplumunun Ekonomik Strüktürü'nü tabii ki okumamıştır; fakat Reis'in sesinden Sürgün Ülkeden BaÅŸkentler BaÅŸkentine'yi dinleyip hislendiÄŸi için Sezai Karakoç uzmanı sayılır.
Asgari ücretmiÅŸ, gelir dağılımındaki adaletsizliklermiÅŸ, sosyal adaletin tesis edilmesi zorunluluÄŸu imiÅŸ, mezhep çatışmasını önlemek için atılacak adımlarmış falan… Bunlarla zaten nadiren kullandığı kafasını yorma zahmetine niçin katlansın canını sevdiÄŸim Pop Ä°slamcımız?

Ezcümle Türkiye'de Ä°slamcılık pek yakın zamanda kendisini ilga edecek. Hem de bizatihi, kendisini Ä°slamcı olarak tanımlayan bu 'Popçular' yüzünden…

Ne diyordu Tunku Hasan di Tiro: 'Beni bile unuttunuz be köftehorlar. Daha ben size ne diyeyim?'

yenisafak.com

Henüz yorum yapılmamış.

* İşaretli tüm alanları doldurunuz.