Sosyal Medya

Makale

Batağa dönüşen kısırdöngü

Aynı cümleyi bir daha söyleyebilirim, sırasıdır: Ölümü göze almış olanın karşısına ölüm tehdidiyle çıkmak, bir elinde kılıç tutan birinin öteki eline kalkan vermek gibi olur.

Oruç tutmaya, aç ve susuz kalmaya alışkın olana gıda ambargosu uygulamak neye yarar?

Acaba kimi acınası durumda sayacağız?

Öldürülmekten korktuÄŸu için köÅŸe bucak kaçan mı acınası durumdadır, ölüme meydana okuyarak baÄŸrını ona açan mı?

Binlerce yıldan bu yana ömrü oraya buraya sığınarak geçmiÅŸ, sürekli, sığındığı mekândan kovulacağı hissiyle yaÅŸamış, beni ne zaman katledecekler vehmiyle asabı bozulmuÅŸ, tüm dengesi altüst olmuÅŸ; böyle birinden bahsediyoruz... Yahudi milletinden...

Yahudi, sürekli sürgün hayatı yaÅŸamayı kendine hayat tarzı haline getirmiÅŸtir. Bu hayat tarzı onun doÄŸalı haline gelmiÅŸtir. Bu hayat tarzını avantaja dönüÅŸtürmenin ardına düÅŸmüÅŸ görünüyor ÅŸimdilerde.

O, hiçbir yerde, hiçbir koÅŸul altında kendini güven içinde hissetmemiÅŸtir. Sürekli, aynı tedirginliÄŸin baskısı altında yaÅŸar.

Ne zaman başımda bir bomba patlayacak vehmi bu insanın hayat tarzının arka yüzünü oluÅŸturur.

Bu haliyle o, acınası durumdadır.

Kendini tehdit altında gördüÄŸünden kendisi de bir tehdit unsuru olarak görünmek istiyor: bu da onun dilemması...

Binlerce yıl dünyanın her tarafında sığıntı olarak yaÅŸamış olan bir millet günün birinde bir araya gelerek yaÅŸamaya karar vermiÅŸse, korkusunu, genlerine iÅŸlemiÅŸ olan bu korkuyu üstünden hemen atması beklenmemeli. Belki tam tersi: belki derdim binbir iken binbeÅŸyüz oldu zimmetinin ağırlığı geçerlidir bu durumda: dağınık halde yaÅŸarken toptan imha edilme vehmi yoktu, ÅŸimdi böyle bir paranoyayla karşı karşıya...

TaÅŸa, sopaya karşı kendini nükleer silahla koruma ve mücadele etme refleksini nasıl açıklamalı yoksa?

Türkçede bir maksim korkunun ecele faydası olmadığını söylüyor bize.

Henüz yorum yapılmamış.

* İşaretli tüm alanları doldurunuz.