Makale
Soru üzerine (1)
Bismillah
''KonuÅŸulacak insanla konuÅŸmamak insanı zayi eder.KonuÅŸulmayacak insanla konuÅŸmak sözü zayi eder'' demiÅŸ bir düÅŸünür.Bu söz imdi ortada öylece duruyor/duruveriyor.''konuÅŸma'
Konu-konu-ÅŸ-mak ;Burada konusu olan ile konuÅŸulur dersek önerme yine nakıs olur.Aynı konuyu konu edinenler dersek nakıslık azalsa da önerme yine olgunluÄŸuna ulaÅŸmamış olur.O halde burada konu ve konuÅŸmak deÄŸil dert ve dertleÅŸme hakikati ele veriyor.
Konu ve konuÅŸmak bir dert üzerinden iz sürmüyorsa kendi izine düÅŸer insan.Kendine ve kendince.sadece kendine hasrettiÄŸi bir konuyu konuÅŸabilirmi insan?ya da konuÅŸmuÅŸ olur mu? Kar ve tipi de kaybolan bir kiÅŸibir iz arar ve bulduÄŸu izi takip edermiÅŸ.Ve fakat bulduÄŸu iz kendine aitse kendi izi üzerinde kısırdöngüye düÅŸer maksuda erme imkanı bulamadan yorulup düÅŸeceÄŸi menzile kadar çabalarmış/debelenirmiÅŸ.
Dert o dur ki konu ile kurulmuÅŸ sahici bir alaka olmuÅŸ olsun.Ä°nsan hem konunun sahibi hem de konuÄŸudur.Ahirete sahip olmak için dünyada konaklamak gerek konuk olarak.Tam tersinde ontolojik olarak konu mankeni olmaktan öte geçemeyecektir.Dert,varlık ve yokluk kadar güçlü bir direniÅŸtir.Ä°mam Huseyn(a s)’in kızı Rukayye babasıın başını önüne getirdiklerinde sarılıyor , öpüyor ve ölüyor.Konunun vehameti, derdin kemalatını arttırıyorsa bu iki durum öznede çakıştığında iÅŸte büyümüÅŸ bir çocuk konuyu, konuda derdi taşıyamıyor.
Vahiy ,Peygamberimiz(s a v) devenin üstündeyken inzal olduÄŸunda deve çöküyor.Vahiy,devenin konusu deÄŸilse de devenin konuÄŸu vahyin muhatabı olan efendimizdir.Peygamber Uhud'a dedi ki 'Ey Uhud! Benim başıma gelenler senin başına gelseydi paramparça olurdun''
Tesbihat için tespih tanelerine ihtiyaç gerekmez.Konu araçsallaÅŸtığında öncelikler deÄŸiÅŸir ve tespihat için tespih arama acınasılığına düÅŸeriz.MeÄŸer ki bir de tespih dağılmışsa Allah demek için ömrümüz dağılmış boncukları aramakla geçerek dağılır.
O halde insan ve sorumluluğu arasındaki terkip nedir?
Sor(u) - Sor(un) - Sor(um) - Sor(umlu)luk .
Henüz yorum yapılmamış.