Coğrafyamız
'En büyük arzum Allah'ın benden razı olması'
HAMAS (Filistin İslami Direniş Hareketi) kurucusu Şeyh Yasin için Lima Hatir tarafından kaleme alınan ve Filistin Enformasyon Merkezi tarafından yayınlanan metin, Şeyh Ahmed Yasin'in nasıl bir iç dünyası olduğunu ve neyi amaçladığını anlatıyor.
“En büyük arzum Allah' in benden razı olmasıdır” diyerek hayatının en büyük, en anlamlı ve önemli arzusunu dile getiren Åžehit Ä°mam Ahmed Yasin (Allah ondan razı olsun), aslında yüce hedefler, amaçlar, arzularla ve insanın en nihai hedefiyle ilgili derin bir mesaj veriyor.
Åžeyh Yasin sadece bir mücahit deÄŸildi. Bunun yanında o bir davetçi, bir düÅŸünür ve anlık tavırların daha ötesini görebilen bir ÅŸahsiyetti. Bununla Müslümanın taşıması gereken umut ve beklentilerin, sahip olduÄŸu mesajın ruhuna aykırı dar ve sınırlı deÄŸil, yüce ve oldukça yüksek olmasını istiyordu. Hareket ruhu taşıyan Müslüman bireyin aÅŸamalara dayalı hedefleri ÅŸayet ortak paydada veya milli meselelerde baÅŸkasıyla buluÅŸmasını saÄŸlıyorsa, bu durum onun uzak hedeflerinden vazgeçmesini veya baÅŸkasının söylemini sahiplenmesini gerektirmez.
Onun içindir ki ÅŸehit Ä°mam Yasin (Allah rahmet eylesin), cihaddaki rolünün, oldukça geniÅŸ ve kapsamlı düÅŸünsel yapısından ayrılmaz bir parça olduÄŸunu görüyordu. Ä°slam'ın zirvesi olan cihad, Allah'a yakınlaÅŸmanın da kapısıdır. Cihad kadar insanı temizleyen, arındıran; onu aklen ve kalben büyük davasına ve özünde ahirete hazırlayan hayattaki rolüne baÄŸlayan baÅŸka bir husus yoktur. Tabi bu yol ve anlayış yorucu, meÅŸakkatli ve sıkıntılıdır. Bunu tercih edenin , ilahi mesajın hayata iliÅŸkin anlayışına göre yaÅŸaması gerekiyor.
Cihad, günümüzde bazı insanlar için kaybolmuÅŸ bir farz haline gelmiÅŸtir. Bunların gözünde Ä°slam bazı ÅŸiar, ahlak ve insanlar arası iliÅŸkilerden ibarettir. DiriliÅŸ ve özgürlük, savaÅŸ ve savunma olmadan, kan akmadan ve bedel ödemeden olabileceÄŸini düÅŸünüyorlar. Onlar dinlerinden tabiat ve arzularına uygun ve hoÅŸlarına gideni alıyor; bedel isteyen, fedakarlık isteyen bölümü bırakıyorlar. Bazı Müslüman davetçi ve düÅŸünürlerin eliyle yazılmış makalelere bakıldığında onların cihadı ve savaşı ele alışları, iÅŸleyiÅŸleri ve yok sayışları insanı ürkütüyor. Bunların yanında bazıları da var ki cihadı, cihad ile ilgili kavramları, anlayış ve düÅŸünceleri sulandırmaya ve kaldırmaya çalışıyorlar. Çünkü onun arzusuna, düÅŸüncesine ve tabiatına uygun olan budur. Hâlbuki insanın bunu yapacağına kendini kusurlu görebilir, oturmayı tercih edebilir ve hayattaki hedeflerinin tavanını düÅŸürebilir. Ama bunları yaparken de insanlara bazı anlayışları dayatmayabilir, bunların Ä°slam'ın özü ve aslıymış gibi bu yanlış düÅŸünceleri empoze etmeyebilir.
Bunlara mukabil, Åžeyh Ä°mam Yasin'in hayatı, cihadı, esir düÅŸmesi ve ardından ÅŸehit olmasıyla ortaya koyduÄŸu tablo, cihaddan geri duran, boÅŸ veren veya acizliÄŸin arkasına sığınanlara güçlü deliller sundu. Åžeyhin felçli bedeni onun sorumluluklarını yerine getirmesine; cihadı eksen kabul eden geniÅŸ çaplı bir hareket kurmasına engel olmadı. Kendisi bu haliyle bu yapı içinde öncü konumdaydı. Ä°ÅŸgalci Åžeyh Yasin'in Hamas, Filistin ve ümmet için ne denli önemli olduÄŸunu çok iyi biliyordu. Bunun için iÅŸgalci, hastalık açısından en ağır, sıkıntılı vezor günlerini geçirdiÄŸi ve yakınlarının yaÅŸadığı hastalık nedeniyle yakında vefat edeceÄŸini düÅŸündüÄŸü dönemde bir an önce ÅŸeyhten kurtulmak için ona suikast yapmayı tercih etti.
Åžeyh Yasin bir fecir vaktinde, sabah namazından dönerken ÅŸehit oldu. DüÅŸmanın füzesini muhkem, saÄŸlam ve güvenilir bir mekanda beklemedi. Ä°nsanlar arasında doÄŸan, büyüyen ve cihadını onların arasında sürdüren Ä°mam, yine onların arasında ve açık bir alanda ÅŸehit oldu. Buradaki bütün duvarlar, cadde ve sokaklar Åžeyhin büyüklüÄŸüne, kıymetine, bereketine ve duruÅŸuna ÅŸahitlik etmektedir.
“En büyük arzum Allah' in benden razı olmasıdır” sözü basit bir söz deÄŸildir. Åžeyh bu sözü umudu ve arzusu yaptığı gibi, bunun için de çalışmıştır. Åžehit Ä°mam ortaya koyduÄŸu büyük çabalara ve gayretlere raÄŸmen mücadelesinin tümünü bu sözle özetlemiÅŸtir. Åžeyh bununla yürekleri yüce hedeflere baÄŸlamak, akıl ve kalpleri sınırlı ve dar ufuktan kurtarıp geniÅŸ idraka ulaÅŸmalarını saÄŸlamak, felsefe yapmadan ve meseleyi giriftleÅŸtirmeden bakışları varoluÅŸ amacına doÄŸrultmak istiyordu.
Henüz yorum yapılmamış.