Güncel
Nuri Pakdil: Yenen hakkımızı geri istiyorum
'Kudüs Şairi' Nuri Pakdil, kutsal Mirac topraklarını özgürlüğüne kavuşturmak için her Müslüman'a mücadele çağrısı yaptı.
"Kudüs Åžairi" Nuri Pakdil hayatında ilk kez Filistin'i ziyaret ederek Mescid-i Aksa'da cuma namazı kıldı. Kudüs için ilk izlenimlerini de anlatan Pakdil, "Ben uygarlığımızın yabancılaÅŸtırılma giriÅŸimleriyle yenen hakkımızı geri istiyorum" dedi. Pakdil, en büyük düÅŸ ve hedefini de anlattı.
YENEN HAKKIMIZI Ä°STÄ°YORUM
BatılılaÅŸtırma giriÅŸimleri Türkiye'de nasıl sonuç verdi?
Türkiye'de BatılılaÅŸma adına uzun yıllardır yapılan giriÅŸimler, 'Batıcı aydın' tipini ortaya çıkardı. 'Batıcı aydın' tipi, yerli düÅŸünceye yabancı, tarihini yadsımış, uygarlığından kopmuÅŸ, baÄŸsız, boÅŸlukta sallanan, hiçbir tutumu ile artık halkına benzemeyen biridir. Solcu aydın, kendi uygarlığımızdan kopuÅŸumuzun, kendimize yabancılaÅŸmamızın, özgünlüÄŸümüzü yitiriÅŸimizin sonucu oluÅŸan kültür emperyalizminin uzantısıdır.
OSMANLI DEVLETÄ° YOK ORTADOÄžU SÖZCÜSÜZ
Türkiye ve Ä°slam dünyası arasında iliÅŸkiler yeniden kuruluyor. Türkiye Ä°slam dünyası için nasıl bir anlam ifade ediyor?
Yurdumun çaÄŸ için gereÄŸi belli. 'Umut' kelimesi yerine 'Türkiye' adını yazsak yeridir. Çünkü Türkiye, yalnız kendi kendisi için deÄŸil, OrtadoÄŸu ülkeleri için de varolmak zorundadır. Çünkü OrtadoÄŸu ülkelerinin sözcüsü, yüzyıllar boyunca Osmanlı Devleti olmuÅŸtu. Osmanlı Devletinin yıkılmasıyla, OrtadoÄŸu, sözcüsüz kalmıştır. Çünkü Osmanlı Devleti, OrtadoÄŸu ülkelerini, Ä°slâm uygarlığının belirlediÄŸi birlik çizgisinde özenle korumuÅŸtu. OrtadoÄŸu ülkeleri, bu birlik çizgisinden saptıkları için, toplumsal ve politik bunalımlara düÅŸmüÅŸtür.
Batı uygarlığı'nın egemen olduÄŸu çağımızda, yeryüzünün her köÅŸesinde ve özellikle Müslüman halkların yaÅŸadığı coÄŸrafyalarda, Batı üretimi bir insanlık trajedisi yaÅŸanmaktadır.Batı dünyası, özellikle Müslüman halkların yaÅŸadığı coÄŸrafyalarda, büyük bir kindarlıkla saldırmaktadır Müslümanlara. Batılı sömürgeciler, sömürü ve cinayetlerini, bu parçalanmış coÄŸrafya üzerinde kurulmasını saÄŸladıkları devletlerin kukla yöneticileri üzerinden yürütmektedir. Batılılar, yüreklerinin en gizli köÅŸelerinde hâlâ duran 'OrtadoÄŸu korkusu'nu atamamışlardır. Nedir bu korku? OrtadoÄŸuluların, Ä°slâm uygarlığını yeniden gün yüzüne çıkarmaları olasılığıdır. OrtadoÄŸu halkları Ä°slâm uygarlığını yeniden canlandırabilirlerse, o uygarlık doÄŸrultusunda birlik olabilirlerse, çağın dengesizliÄŸi düzeltilebilecektir.
Uygarlık algımızla baÅŸlamak istiyorum: Biz kimiz ve dünyanın neresindeyiz?
Halkımızın uygarlık deÄŸerlerini Ä°slam öÄŸretisi oluÅŸturmuÅŸtur. Türk halkı, OrtadoÄŸuludur, çünkü OrtadoÄŸu uygarlığını oluÅŸturan halklardan birisidir. BatılılaÅŸma adına bizi uygarlığımızdan koparmak isteyenleri biliyoruz. 1923 yabancılaÅŸtırma giriÅŸimleriyle, uygarlığımızdan koparıldık. 1923 devrimi, halkımızı Batı uygarlığı içine, Batı düÅŸüncesi içine sokmak istedi. Cumhuriyet yönetimi, 'BatılılaÅŸma'yı amaç edinmiÅŸti. Ne var ki, bu yöneliÅŸ, halkımızın uygarlık deÄŸerleriyle çeliÅŸiyordu.
Nuri Pakdil'in en büyük düÅŸü ve hedefi nedir?
Benim büyük düÅŸüm, putun ve putçuluÄŸun olmadığı, Ä°slam ideolojisinin egemen olduÄŸu bir Türkiye görmektir; yeryüzündeki tüm Müslümanların birliÄŸinin saÄŸlandığını görmektir.
UYGARLIK HESAPLAÅžMASI
Nasıl bir çeliÅŸki?
Türkiye'nin bunalımı, bir uygarlık bunalımıdır. Uygarlık seçimini doÄŸru yapamamış halklar bunalımlardan kurtulamazlar. Türkiye, bir uygarlık hesaplaÅŸması içindedir. Türkiye 'resmen' bir uygarlık seçimiyle karşı karşıyadır. Yapmak zorundadır bu seçimi. Hâlâ Batı uygarlığında mı kalacağız, yoksa dönecek miyiz kendi uygarlığımıza, bizi biz yapan, kiÅŸiliÄŸimizin kaynağı uygarlığımıza? Sorun, Batı'ya baka baka aÄŸrıyan boynumuzu, kendi uygarlığımıza çevirebilecek miyiz, çeviremeyecek miyiz sorunudur.
ANNEM AÅžILADI
Filistin davasının Türkiye'ye maledilmesine yoÄŸun emeÄŸi geçmiÅŸ bir yazarsınız. Bu çabanın ana tetikleyicisi neydi?
Filistin davasına inanmış ve bu davanın baÅŸarıya ulaÅŸması için karınca kararınca çaba sarf etmiÅŸ bir yazarım. Bu çabanın ana tetikleyicisi elbette Filistin topraklarının bir parçası olan Kudüs'ün Ezelî Ebedî Ulu Önderimiz, Sevgili Peygamberimiz Hazreti Muhammed'in Mirac'a çıkarken son ayak bastığı bir yer oluÅŸudur. Öte yandan benim Kudüs sevgim çocukluÄŸumda sevgili annem Vecihe Hanım'ın bana yoÄŸun bir ÅŸekilde Kudüs sevgisi aşılamasıdır. Elbette, babam Emin Efendi Hoca da bana mütemadiyen Kudüs sevgisiaşılamıştır. Vicdan aklığını koruyabilen her insanın, sadece Filistin'de deÄŸil bütün Ä°slam coÄŸrafyasında Batılı Emperyalistler ve yerli iÅŸbirlikçileri tarafından ortaklaÅŸa iÅŸlenen cürümlere karşı, hiçbir ÅŸey yapamıyorsa, en azından bir tavır alması, bunları içinden yargılayarak mahkûm etmesi, çaÄŸdaÅŸ insan olmanın gereÄŸidir.
OLAÄžANÜSTÜ HEYECANLIYDI
GeçtiÄŸimiz ay Kudüs'teydiniz. Ä°lk izlenimleriniz neydi?
OlaÄŸanüstü heyecan vericiydi. Cuma namazını El-Aksa Camii'nde kıldık. Filistin'in El-Halil, Nablus ÅŸehirlerini ziyaret ettik. Nablus kentinde 'Nuri Pakdil Türk Kız Okulu'nun açılış törenine katıldık. Ramallah'ta Filistin davasının ünlü ismi Yaser Arafat'ın mezarını ziyaret ettik. Çok mütevazı bir mezardı. Ä°ÅŸin trajik yanı, bütün caddeler Ä°srail askerleri ile doluydu. Birlikte gittiÄŸimiz arkadaÅŸlara epeyce zorluk çıkardılar.
BERLÄ°N DUVARI GÄ°BÄ°
Filistin'de, Berlin duvarıvari tel örgülerle çevrili bir durum var. Ä°srailliler, Filistinlilerin El-Aksa Camii'ne gelip cuma namazı kılmalarını engelliyorlar. OrtadoÄŸu ülkelerindeki inanç birliÄŸini parçalatmak için Batılılarca (Rusya da bunun içindedir) kurdurulan Ä°srail devleti, ÅŸimdi, iÅŸgal ettiÄŸi Filistin topraklarında, Batı emperyalizminin, zulmün somut simgesi olarak duruyor. Yahudi, kendi adına doÄŸrudan, Avrupa/Amerika emperyalizmi adına vekâleten cürüm iÅŸliyor.
SAYFASI YIRTILMIÅž KÄ°TAP GÄ°BÄ°
Kudüs, insanlık davasının önemli bir menzili. Kudüs'e borcumuz nedir?
Yurtlarından çıkarılan Müslüman Arapların durumu, çağın utanç tablosudur. Ä°nsan olarak, Ä°srail'in baÅŸta Kudüs olmak üzere, iÅŸgal ettiÄŸi topraklarda Müslümanlara yaptığı iÅŸkenceleri, zulmü nasıl duymamazlıktan, görmemezlikten gelebiliriz? Åžimdi tutsak El Aksâ, bütün Müslümanların inançlarını yıkmayı amaçlayan bir inanç cinayetinin suçsuz kurbanı olarak, Müslümanların kalplerinde, sayfaları yırtılmış kitap gibi duruyor. Tutsak Kudüs'e borcumuz, Kudüs'ü savunmaktır, özgürlüÄŸüne kavuÅŸturmaktır. Kudüs'ü savunmak, gerçek bağımsızlığı savunmaktır.
IRKÇI VE BATICI HÜKÜMETLER
Bir zamanlar Filistin, Kudüs diyenler oldukça azdı. Åžimdi ise ilgi arttı...
1923 yabancılaÅŸtırma giriÅŸimlerinin amaçlarından biri, bizi, aynı uygarlık çemberindeki halklardan koparmaktı. Cumhuriyet döneminde, halkın inançları dışında, halka karşı bir edebiyat oluÅŸtu. Cumhuriyet dönemi edebiyatı, Asya'dan, Afrika'dan, OrtadoÄŸu'dan kopuktu; daha da kötüsü, OrtadoÄŸu'yu inkâr belgeleriyle doluydu. Irkçı ve Batıcı Cumhuriyet hükümetleri, mazlum halkların deÄŸil, Filistin'in deÄŸil, Batı'nın çıkarlarını ve Batılı emperyalistlerin kurdurduÄŸu Ä°srail devletinin çıkarlarını savundu.
FÄ°LÄ°STÄ°N SEVGÄ°SÄ°NÄ° SÖKEMEDÄ°LER
Yeni kuÅŸaklar, yoÄŸun bir yabancılaÅŸmanın, kendi kültüründen kopmayı öneren resmî bir öÄŸretinin buyruk kesildiÄŸi bir ortamda yetiÅŸti. Bu ortamda 'Filistin, Kudüs diyenlerin sayıca ve etkice az' olması ÅŸaşırtıcı deÄŸildir. Ancak, çok ÅŸükür, zorbalar halkımızın yüreÄŸinden Kudüs ve Filistin sevgisini söküp atamamıştır. Åžimdi bu sevgi, her gün biraz daha yoÄŸunlaÅŸarak kendi mecrasına doÄŸru ilerlemektedir.
Bu emperyalizmin çaÄŸa yansıması ne ÅŸekilde?
Çağın sorunu, bir uygarlık sorunudur. Çağımızda savaÅŸlar, artık uluslararasında çıkan savaÅŸlar deÄŸildir. Uygarlıklar karşı karşıya geliyor bu savaÅŸlarda. Bu yaklaşımla, düÅŸünmeye alışmalıyız savaÅŸanları. Tüm OrtadoÄŸu ülkelerinde de, Batı'ya karşı direniÅŸ hareketleri görüyoruz. Aslında bu, bir uygarlığın varoluÅŸ savaşıdır. DüÅŸüne düÅŸüne dönmeliyiz uygarlığımızın bizi çağıran yönüne. Çünkü bir halk, kendi uygarlık deÄŸerlerinden kopuk bir düzeyde bulunuyorsa, o halk için ne ekonomik, ne de siyasal bir bağımsızlık söz konusu olabilir. Ben, uygarlığımın deÄŸer yargılarından yanayım. Örgütlerin, kurumların deÄŸil, bir uygarlığın, Ä°slâm uygarlığının savunucusuyum. Ben, uygarlığımızın yabancılaÅŸtırma giriÅŸimleriyle yenen hakkını geri istiyorum.
EN Ä°YÄ° MUHALÄ°F AK PARTÄ°
1950'lerden günümüze Türkiye'nin siyasal evrimi konusunda yorumunuz ne olur? CumhurbaÅŸkanı Recep Tayyip ErdoÄŸan ile de ideolojik bir dostluÄŸunuz var. ErdoÄŸan'a bakışınız nedir?
Türkiye'nin genel siyasi konjonktüründe, 1923'ten sonraki dönemin en iyi muhalif temsilciliÄŸini AK Parti'nin yaptığını düÅŸünüyorum. Resmî ideolojiye baÄŸlı olan, ırkçı ve Batıcı resmî ideolojiyi savunan partiler karşısındaki tek güçlü parti olduÄŸu için AK Parti'nin savunulması gerektiÄŸini söylüyorum. Sayın Recep Tayyip ErdoÄŸan'la bir dostluÄŸumuz olduÄŸu herkesin bildiÄŸi bir husustur. Tayyip Bey'in davamıza hizmeti çok büyüktür.
Türkiye'ye ömrünü vermiÅŸ bir düÅŸünür ve yazar olarak 'emeÄŸime deÄŸdi' dediÄŸiniz hususlar nelerdir?
Ben hep inandıklarımı yazdım. Yazdıklarımla hayatım özdeÅŸtir. Bugün yeniden dünyaya gelmiÅŸ olsam bugüne kadar yaptıklarımı aynen gene yapardım. Yaptıklarımdan piÅŸmanlık duyduÄŸum hiçbir ÅŸey yoktur.
Henüz yorum yapılmamış.