İsmail Kılıçarslan: Bunu da mı duyacaktık?
Follow @dusuncemektebi2
Daha önce çeşitli vesilelerle yazmıştım. Bir kere daha o konudaki görüşlerimi kısaca hatırlatayım istiyorum. Ardından da içinde Suavi ve Musa Eroğlu olan o çok kırıcı meseleye gelmek niyetindeyim.
Birincisi ÅŸudur: Alevilerin neye inandığı benim için sadece entelektüel bir merak meselesidir. Kendilerini mezhep mi, meÅŸrep mi, tarikat mı, din mi olarak tanımlıyorlar? Ä°nanç prensipleri nelerdir? Bunlar benim açımdan sadece “merak” duygusuna konudur.
Ä°kincisi ÅŸudur: Cemevlerine ibadethane statüsü verilmeli, cemevlerini sevk ve idare eden personel maaÅŸa baÄŸlanmalıdır. Bu, benim açımdan tartışmaya kapalı bir konudur. Tartışmaya kapalıdır zira bir Sünni olarak devlet bana camilerde saÄŸladığı avantajın aynısını cemevlerinde Alevilere de saÄŸlamak durumundadır ki devletin devletliÄŸi belli olsun. Yanlış anlaşılmasın. En genel manada devletin, camilerden de elini ve desteÄŸini çekmesini savunuyorum ben. Ama bunu yapmayacak nasılsa devlet. Bunu yapmayacaksa, yani camilerden elini çekmeyecekse cemevlerine de el atmalıdır.
Üçüncüsü ÅŸudur: Devlet, camilere saÄŸladığı avantaj karşılığında nasıl ki camileri denetliyor, camilerde neler olacağını belirliyorsa cemevlerinde ne olacağını da belirleyip, oraları denetler. Bu da devletin “devletlik hakkı”dır.
Dördüncüsü ise ÅŸudur: Alevilerin ibadet ederken devletin imkânlarından yararlanma haklarını engelleyenler iyi ve doÄŸru bir ÅŸey yapmamaktadırlar. Tekke ve zaviyeler kanununu ilga ederek hem Alevilerin hem de Sünni tarikat yapılarının varlığını yasal güvence ve destek kapsamına almak mümkündür.
Åžimdi gelelim Suavi isimli bir ÅŸarkıcının sosyal medyada yediÄŸi halta. Åžöyle yazmış herif: “Yıllar önce piyanistimi tanıştırmıştım bir konser öncesi Musa EroÄŸlu ile. ‘Ä°smi Ömer’ dedim. Musa ‘neyyyy! Ben bu adı kat’iyen söylemem haa bilesin’ dedi. Ardından ‘senin adın gayrı Öner ancak böyle söylerim’ dedi. Ömer hiç anlamadı, yalnızca baktı. Muharrem ayı için hü.”
Suavi’yi pek bilmem. Åžarkıcı falan iste. Biraz da politik molitik bir tip anladığım kadarıyla. Musa EroÄŸlu’nu iyice bilirim fakat. Sazın da sözün de üstadı olarak bilirim üstelik. Dolayısıyla Suavi denen ÅŸarkıcı markıcı tipe deÄŸil de Musa EroÄŸlu’na kırıldım ben. UmduÄŸuma küstüm.
Yahu sen Musa EroÄŸlu’sun. Mihriban’ı, Var Git Ölüm’ü, Yolun Sonu Görünüyor’u, Candan Ä°leri’yi, daha nicesini söyleyen adamsın. Adı Ömer, Osman, Ebubekir olan Sünniler senin Alevi olup olmadığını hiç merak etmeksizin, hiç sorun etmeksizin dinlediler seni. Rahmetli Abdurrahim Karakoç’tan utanır biraz insan.
Bakın yanlış anlaşılmasın. Hazreti Ömer hakkında istediÄŸini düÅŸünebilir bir Alevi. Åžia’nın “Ä°ran’ı fetheden adam olarak Hz. Ömer’den nefret etmesini” bir inanç meselesi haline getirmiÅŸ olabilir. Ama yahu, uzayda deÄŸil Türkiye’de yaşıyoruz. Sen Hazreti Ömer hakkında ileri geri konuÅŸursan, Hazreti Ömer’i Hazreti Ali’den gram ayırmayan milyonlarca insan kızacak, kırılacak, öfke biriktirecek sana. Bu kadarını anlamıyor olabilir misin? Bu kadarını da anlamıyorsan nasıl besteledin Mihriban’ı be Musa EroÄŸlu?
Burası adı Ali Osman, adı Ömer Ali olan insanların ülkesi... Burası, Sünni olsun Alevi olsun her bir ferdi Ehl-i Beyt-i Resul için gözyaşı dökmeyi bilen insanların ülkesi. Bin yılın hırsını bir piyanistin isminden alacak denli yobazlaÅŸtıran nedir Musa EroÄŸlu seni? Bu yaptığını yapmasan ölür müsün, yol düÅŸkünü mü ilan ederler seni?
Devlet devlettir. ÇeÅŸitli planları, türlü iÅŸleri vardır. DoÄŸruları vardır, yanlışları vardır. Ne yapar, nasıl iÅŸler bilemem. Cemevlerinin statüsünü halleder mi, bilemem. Bana düÅŸen halletmesinin doÄŸru olduÄŸunu söylemektir ki aha onu da söyledim.
Ama sana bir ÅŸey söyleyeyim Musa EroÄŸlu. Biz halkız yahu. Bir arada yaÅŸayıp gitmesi gereken Türk halkıyız. Bu denli kırıp dökmeye vardırmamak lazım meseleleri. Ömer isminden nefret edersen, bu nefretini de ortalık yere kusarsan bu bir aradalık zarar görür. Bu kadarını anlamak, ona göre davranmak zorundayız.
Gayrısı pek çetindir yolun.
YeniÅŸafak
Henüz yorum yapılmamış.