Birliğin imkânı
Follow @dusuncemektebi2
Bu dünyanın fotoğrafı azgın azınlığın mutfağına erzak götüren çoğunluğun bir fotoğrafıdır. Bu dünyanın fotoğrafı içinde servet sahiplerinin olduğu tahtırevanı omuzlarında taşıyan dünya halklarının bir fotoğrafıdır.
Günümüz dünyasının insanlara huzur ve saadet getiremeyeceÄŸini her gün acı bir ÅŸekilde tecrübe ediyoruz. Irkçı emperyalizmin kurduÄŸu bu ifsat dünyası ancak bir avuç azınlığın mutluluÄŸunu amaçlıyor. Bu dünyanın fotoÄŸrafı azgın azınlığın mutfağına erzak götüren çoÄŸunluÄŸun bir fotoÄŸrafıdır. Bu dünyanın fotoÄŸrafı içinde servet sahiplerinin olduÄŸu tahtırevanı omuzlarında taşıyan dünya halklarının bir fotoÄŸrafıdır.
Bir tarafta varlığı lükse ve israfa bulaÅŸtıranlar bir tarafta ise yokluÄŸu kaderi olarak yaÅŸayanlar var. Bir coÄŸrafyada insanlar eÄŸlencenin gürültüsünden rahatsızlık duyarlarken baÅŸka bir coÄŸrafyada bomba ve silah seslerinin gürültüsünde yaÅŸamak zorunda kalıyorlar. Her an her bölgede yaÅŸanan çatışmalar, savaÅŸlar, katliamlar ve terör eylemleri dünyamızı yaÅŸanabilir olmaktan çıkarıyor.
Bu dünyadan rahatsız olanların yeni bir dünya gayesiyle zihinlerinin meÅŸgul olması kaçınılmazdır. Yeni bir dünya sözle kurulamayacağına göre pratiÄŸe dair bazı stratejilerin mutlaka olması gerekir. AÅŸama aÅŸama ilerleyen bir sürece ihtiyacımız var. Bunun için üç farklı birliktelik fikri gündeme gelebilir. Bunları bölgesel birliktelik, inançsal birliktelik ve ilkesel birliktelik olarak sıralayabiliriz.
Bölgesel birlik hepimizin malumu olduÄŸu üzere aynı coÄŸrafyayı paylaÅŸan farklı devletlerin bölgesel anlamda ortak hareket edebilme kabiliyetlerini elde etmeleridir. O coÄŸrafyada yaÅŸanan bir sorunun çözümü yine o coÄŸrafyanın sakinlerindedir. EÄŸer dışarıdan birileri sorunla ilgileniyorsa mutlaka o coÄŸrafya üzerinde bazı emelleri vardır.
O yüzden hangi coÄŸrafya olursa olsun o mekânı paylaÅŸanların birbirleriyle güven içerisinde meselelerini çözmeleri gerekiyor. Bugün kendi coÄŸrafyamızda yaÅŸananlar bunun en bariz örneÄŸidir. Irak’ta, Suriye’de, Libya’daki kaos ortamlarını gördüÄŸümüzde bu birlikteliklerin ne kadar önemli olduÄŸunu anlıyoruz. Hiçbir yöneticinin bu tür bir birliktelik imkânını engelleyecek ya da zedeleyecek söylemde ve eylemde bulunma hakkı yoktur.
Ä°nançsal birliktelik dediÄŸimiz ise daha çok bizim özelimizde Ä°slam BirliÄŸi fikriyatına dayanır. Irkçı emperyalizm tüm kültürleri, tüm direnç alanlarını yok etmek üzere bir dünya inÅŸa etmiÅŸken Müslümanların bu duruma müdahale edebilme zemini halen devam etmektedir. Bundan dolayı günümüzde mevcut dünyaya karşı durabilecek yegâne güç Müslümanlardır.
Her ne kadar bilfiil olarak buna hazır deÄŸillerse de bil kuvve olarak bu umudu taşımaktadırlar. Bu noktadan hareketle bir sonraki aÅŸamaya geçebilmek için Müslümanların ırkçı emperyalizme karşı direnç alanlarını harekete geçirmesi gerekiyor. Ä°slam BirliÄŸi gayesi onun için olmazsa olmazlardandır. Ä°lkesel birlikteliÄŸe giden yolun taÅŸları Ä°slam BirliÄŸi’yle döÅŸenmelidir.
Yeni bir dünyanın son aÅŸaması ilkesel birlikteliktir. Ä°lkesel birliktelik dinsel, mezhepsel ve etnik olarak farklı devletlerin ırkçı emperyalizmin kurduÄŸu dünyaya itiraz ettiÄŸi bir duruÅŸun kurumsal karşılığıdır. Merhum Erbakan Hocamızın D-160 diye formüle ettiÄŸi birlik oluÅŸturma amacı bunun en güzel örneÄŸidir. Ä°lkesel birliktelik tesis edilirken dikkat edilmesi gereken en önemli husus, bu birlikteliÄŸin yeni bir güç hiyerarÅŸisi oluÅŸturmamasıdır.
Adalet, eÅŸitlik ve barış insanlığın en büyük ihtiyacıdır. Bu vasatta itirazı olan, duruÅŸu olan, vakarı olan devletlerin bir araya gelmesi elzemdir. Bunun için ivedilikle aÅŸama aÅŸama bölgesel, inançsal ve ilkesel birlikteliÄŸi saÄŸlamanın stratejisi geliÅŸtirilmelidir.Günümüz dünyasının insanlara huzur ve saadet getiremeyeceÄŸini her gün acı bir ÅŸekilde tecrübe ediyoruz. Irkçı emperyalizmin kurduÄŸu bu ifsat dünyası ancak bir avuç azınlığın mutluluÄŸunu amaçlıyor. Bu dünyanın fotoÄŸrafı azgın azınlığın mutfağına erzak götüren çoÄŸunluÄŸun bir fotoÄŸrafıdır. Bu dünyanın fotoÄŸrafı içinde servet sahiplerinin olduÄŸu tahtırevanı omuzlarında taşıyan dünya halklarının bir fotoÄŸrafıdır.
Bir tarafta varlığı lükse ve israfa bulaÅŸtıranlar bir tarafta ise yokluÄŸu kaderi olarak yaÅŸayanlar var. Bir coÄŸrafyada insanlar eÄŸlencenin gürültüsünden rahatsızlık duyarlarken baÅŸka bir coÄŸrafyada bomba ve silah seslerinin gürültüsünde yaÅŸamak zorunda kalıyorlar. Her an her bölgede yaÅŸanan çatışmalar, savaÅŸlar, katliamlar ve terör eylemleri dünyamızı yaÅŸanabilir olmaktan çıkarıyor.
Bu dünyadan rahatsız olanların yeni bir dünya gayesiyle zihinlerinin meÅŸgul olması kaçınılmazdır. Yeni bir dünya sözle kurulamayacağına göre pratiÄŸe dair bazı stratejilerin mutlaka olması gerekir. AÅŸama aÅŸama ilerleyen bir sürece ihtiyacımız var. Bunun için üç farklı birliktelik fikri gündeme gelebilir. Bunları bölgesel birliktelik, inançsal birliktelik ve ilkesel birliktelik olarak sıralayabiliriz.
Bölgesel birlik hepimizin malumu olduÄŸu üzere aynı coÄŸrafyayı paylaÅŸan farklı devletlerin bölgesel anlamda ortak hareket edebilme kabiliyetlerini elde etmeleridir. O coÄŸrafyada yaÅŸanan bir sorunun çözümü yine o coÄŸrafyanın sakinlerindedir. EÄŸer dışarıdan birileri sorunla ilgileniyorsa mutlaka o coÄŸrafya üzerinde bazı emelleri vardır.
Muhammet EsiroÄŸlu / Milli Gazete
O yüzden hangi coÄŸrafya olursa olsun o mekânı paylaÅŸanların birbirleriyle güven içerisinde meselelerini çözmeleri gerekiyor. Bugün kendi coÄŸrafyamızda yaÅŸananlar bunun en bariz örneÄŸidir. Irak’ta, Suriye’de, Libya’daki kaos ortamlarını gördüÄŸümüzde bu birlikteliklerin ne kadar önemli olduÄŸunu anlıyoruz. Hiçbir yöneticinin bu tür bir birliktelik imkânını engelleyecek ya da zedeleyecek söylemde ve eylemde bulunma hakkı yoktur.
Ä°nançsal birliktelik dediÄŸimiz ise daha çok bizim özelimizde Ä°slam BirliÄŸi fikriyatına dayanır. Irkçı emperyalizm tüm kültürleri, tüm direnç alanlarını yok etmek üzere bir dünya inÅŸa etmiÅŸken Müslümanların bu duruma müdahale edebilme zemini halen devam etmektedir. Bundan dolayı günümüzde mevcut dünyaya karşı durabilecek yegâne güç Müslümanlardır.
Her ne kadar bilfiil olarak buna hazır deÄŸillerse de bil kuvve olarak bu umudu taşımaktadırlar. Bu noktadan hareketle bir sonraki aÅŸamaya geçebilmek için Müslümanların ırkçı emperyalizme karşı direnç alanlarını harekete geçirmesi gerekiyor. Ä°slam BirliÄŸi gayesi onun için olmazsa olmazlardandır. Ä°lkesel birlikteliÄŸe giden yolun taÅŸları Ä°slam BirliÄŸi’yle döÅŸenmelidir.
Yeni bir dünyanın son aÅŸaması ilkesel birlikteliktir. Ä°lkesel birliktelik dinsel, mezhepsel ve etnik olarak farklı devletlerin ırkçı emperyalizmin kurduÄŸu dünyaya itiraz ettiÄŸi bir duruÅŸun kurumsal karşılığıdır. Merhum Erbakan Hocamızın D-160 diye formüle ettiÄŸi birlik oluÅŸturma amacı bunun en güzel örneÄŸidir. Ä°lkesel birliktelik tesis edilirken dikkat edilmesi gereken en önemli husus, bu birlikteliÄŸin yeni bir güç hiyerarÅŸisi oluÅŸturmamasıdır.
Adalet, eÅŸitlik ve barış insanlığın en büyük ihtiyacıdır. Bu vasatta itirazı olan, duruÅŸu olan, vakarı olan devletlerin bir araya gelmesi elzemdir. Bunun için ivedilikle aÅŸama aÅŸama bölgesel, inançsal ve ilkesel birlikteliÄŸi saÄŸlamanın stratejisi geliÅŸtirilmelidir.
Müellif: Muhammet EsiroÄŸlu
Henüz yorum yapılmamış.