Emine Şenlikoğlu: Bugün başörtüsü yasak olsun, okullarda kaç kızın kapandığını görüp şoke olursunuz
Follow @dusuncemektebi2
Hz. Adem’in döneminden itibaren her gelişen çağ kendi modasını üretmiştir.
Hz. Musa döneminde tesettür farklıydı, Hz. Muhammed döneminde farklıydı ama ana kalıp birdir.
Bol olacak, uzun olacak, içi göstermeyen kumaÅŸtan olacak.
Tesettürün içindeki Ä°slam kimliÄŸinde bir ÅŸahsiyet olacak.
28 Åžubat sürecinde baÅŸörtüsü mücadelesi veren isimlerden olan ÅženliklioÄŸlu, kendiliÄŸinden oluÅŸan bir modanın her dönemde var olduÄŸunu, 1997’den bu yana geçen sürede “tesettür modası” algısında da deÄŸiÅŸimin yaÅŸandığını söylüyor.
ÅženliklioÄŸlu’na göre önemli olan tesettürün “ana maddesini” kaybetmemesi.
Yazar ÅženliklioÄŸlu “Ä°slam kimliÄŸini muhafaza etmiyorsa, üzerinde çarÅŸaf olsa çuval olsa hiçbir ÅŸey ifade etmez” diyor.
Her “kapalının” tam tesettürlü sayılamayacağını söyleyen Emine ÅženlikoÄŸlu’na göre tesettür, manevi bir kariyer.
“Tesettür bir makamın adıdır” diyen yazar, tesettür kurallarının bilinçli ÅŸekilde uygulayan kiÅŸi için “Harika bir Müslümandır” ifadesini kullanıyor.
ÅženlikoÄŸlu’na göre dar giyinmek bu kuralların dışında yer alıyor.
“Åžuh olmak” bu kuralların dışında olan diÄŸer bir unsur.
ÅženlikoÄŸlu, “Biz şıklığı tesettüre aykırı olarak gördük hep. Eski Türk filmlerinde kapıcılar, hademeler, bulaşıkçılar baÅŸörtülüdür. Ama öÄŸretmen, profesör, doktor baÅŸörtülü olmazdı. Şıklık baÅŸka, ÅŸuhluk baÅŸka. Tesettürlü kadın şık olmaya çalışabilir. Ama ÅŸuh olmaya çalışamaz” diyor.
Ünlü yazar ayrıca, hiç kimsenin tesettüre kariyer için girmeyeceÄŸine inanıyor ve konuyu “KiÅŸi tesettüre, az çok Allah’ın emirlerine bir saygısı olduÄŸu için girer. Ben kariyer için tesettüre girileceÄŸine ihtimal vermiyorum” ÅŸeklinde deÄŸerlendiriyor.
28 Åžubat sürecinde “tesettürü” tercih edenlerin gerekçeleri arasında bir miktar da olsa bir “inat” unsurunun olduÄŸunu aktaran Yazar ÅženlikoÄŸlu, ÅŸunları söyledi:
28 Åžubat’ ta birazda inadına iman vardı. Bugün baÅŸörtüsü yasak olsun, üniversitelerde, liselerde ne kadar kızın kapandığını kendi gözlerinizle görüp ÅŸok olursunuz.
O dönemde inadına kapananlar çok fazlaydı. 28 Åžubat’ta o “ÅŸuurlu” diye düÅŸündüÄŸümüz kardeÅŸlerimizin yüzde 55’i veya 65’i, aynen ÅŸuurunda duruyordur.
Geri kalanlar döküldü. Neden? Ä°nadına yapılmıştı, inadına yapılan bir iÅŸ bir gün biter.
Geçen 22 yılda tesettürlü kadınların hâlâ ayrımcılığa maruz kalıp kalmadığı sorulduÄŸunda ise ÅženlikoÄŸlu’ndan “Tesettürlü olana o kadar ilgi gösterilmiyor” yanıtını alıyoruz.
Geçenlerde doÄŸudan reklamcı bir kardeÅŸimiz aradı beni, diyor ki; Ben reklamcıyım, benim karşımda da reklamcı bir hanım var, sırtına kadar açık.
Belediyelere gittiÄŸi zaman o iÅŸ alıyor ama ben alamıyorum. Yani tesettürlüye hâlâ bugün hiçbir yerde itibar yok.
Kaynak: Independent
Henüz yorum yapılmamış.