Kürsü
Abdurrahman Dilipak: İslam merkeze hakkı alır, işçi ya da patronu, kadını ya da erkeği değil, kural koyan ya da tabi olanı değil
Follow @dusuncemektebi2
Abdurrahman Dilipak- Yeni Akit
Eskiden yoÄŸ idi, iÅŸ bu rivayet yeni çıktı.
Bu arada Ä°mamoÄŸlu’na oy verenler, birilerine göre Ä°slam’ı yenileyecek, sekülerize edecek, “Protestan Ä°slam”ın misyonerliÄŸi için rol model haline getirilmek istenen birine oy verdiler.
Ben Ä°mamoÄŸlu’nun böyle bir rolü kabullenebileceÄŸini sanmıyorum. CHP içinde de herkes bu akıl içinde deÄŸildir. Ama öte yandan, bizim başı örtülü kızlarımız üzerinden “yeÅŸil feminizm”i, sermaye sahipleri üzerinden “yeÅŸil kapitalizm”i örgütlemeye çalışan birileri Ä°mamoÄŸlu üzerinden böyle bir plan yapıyor, haberi ola da, “YeÅŸil solcu” olma tuzağına düÅŸmeye!
“Çerçevesini sağın çizdiÄŸi bir sol, çerçevesini solun çizdiÄŸi bir saÄŸ?” Böyle bir ÅŸey mümkün mü? Bu siyasetin “kimliksizleÅŸtirme ve cinsiyetsiz” hale getirme operasyonu olsa gerek. Yenidünya düzeninde halklar “alamet-i farikalarını kaybederek cinsiyetsizleÅŸtirilsinler” isteniyor. “Ä°mamoÄŸlu dindarlığı” diye pazarlamaya çalıştıkları böyle bir ÅŸey olsa gerek.
Diyorum ya, laikler üzerinden Ä°slam, Ä°slam üzerinden laikler ya da saÄŸ üzerinden sol, sol üzerinden saÄŸ yeniden dizayn edilmeye çalışılıyor. Dikkat, dün soÄŸuk savaÅŸta bizi bize kırdırıyorlardı, bugün bizi bizimle “yola getirmeye çalışıyorlar”.
Ä°slamcıları kendi içinde çatıştıracaklar bu arada, solu da kendi içinde çatıştıracaklar. Bu da “asimetrik örtülü bir savaÅŸ” Bir yandan da tepemizde sıcak savaÅŸ tehdidi olacak! Ä°ç içe geçmiÅŸ “multi disipliner bir savaÅŸ”tan söz ediyoruz. Belki bunu anlatan ÅŸöyle bir dizi film çekilebilir: “MatruÅŸkalar savaşı”. Herkes birbirinin içinden çıkıyor. Ölen niye öldüÄŸünü, öldüren niye öldürdüÄŸünü bile bilmiyor bazen! Cehenneme doÄŸru koÅŸarken cennet hayal edebiliyorlar! Bu savaÅŸta kim kimdir hiçbir zaman tam olarak belli olmayacak. Herkes her ÅŸey olabilir. Her ÅŸey ÅŸartlara baÄŸlıdır.
Ä°mamoÄŸlu ile ilgili olarak birileri onu ÅŸöyle tanımlıyor: “Ä°mamoÄŸlu’nun dindarlığı aklı başında laikleri, seküler yaÅŸam tarzına sahip çevreleri de rahatsız etmiyor. Zira o aynı zamanda akıl diyor, bilim diyor, çaÄŸdaÅŸ yaÅŸam diyor, Atatürk diyor, Cumhuriyet diyor...”
Yarım hoca dinden yarım doktor candan eder derler. Bazen her ÅŸeyi kazanayım derken insanlar eldekini de kaybederler. Bu hesapla da ne Müslümanlık, ne de solculuk kalır. Ä°nsan böyledir. Bazen da kaçtığını sandığı ÅŸeye doÄŸru koÅŸar. Ä°kircikli tuzak kurarlar, saÄŸdan kaçanlar solun, soldan kaçanlar sağın tuzağına düÅŸer. Aslında her iki tuzağı kuranlar da aynı topluluklardır. Cahil topluluklar ÅŸeytanın dolduruÅŸuna geldiklerinde, kendi ülkelerinin çocuklarının kanları ve gözyaÅŸları üzerine kendilerine iktidar ve servet ararken, aslında kaybedenlerin kendileri olduÄŸunun farkında deÄŸillerdir.
Aynı silahla saÄŸ-sol kahvelerin kurÅŸunlandığı günleri unuttuk mu yoksa. SaÄŸcıların ülkeyi Komünizmden, Solcuların ülkeyi Kapitalizmden kurtarmak için sokaklarda birbiri ile çatışırken, bu kirli oyunun ülkeyi emperyalistlerin kucağına oturmak için oynanan kirli bir oyun olduÄŸunu hâlâ birilerinin farketmediÄŸi anlaşılıyor.
Åžimdi birileri “Kültürel Müslümanlığın Geri DönüÅŸü” diye bir iddia atıyor ortaya. Ilımlı Ä°slam, radikal Ä°slam, siyasal Ä°slam, Türk Ä°slam, Arap Ä°slam yetmedi, Amerikano Ä°slam’ın, “Euro Ä°slam’ın” yolunu döÅŸemek için, “Liberal Ä°slam”, “Folk Ä°slam” “Cultural Ä°slam” diye bir ÅŸeyler dillendirmeye baÅŸladılar.
Kim ki, Ä°slam’a, bir ÅŸey eklemeye ya da ondan bir ÅŸey çıkartmaya çalışır, din aradan çekilir, kiÅŸi eklediÄŸi ya da çıkarttığı ile baÅŸ baÅŸa kalır.
“Politik Ä°slam” diye politik toplum tarafından örgütlenen ya da örgütlenmeye çalışılan “din” deÄŸil de Müslümanların politik taleplerini dizginlemeye yönelik komployu görmezden gelenler bugün yeni bir söylemle, dini “sosyopolitik bir olgu” olarak görüp ona göre politik bir duruÅŸ sergilemenin yolunu aramaya baÅŸladılar. Bu anlamda da “Ä°mamoÄŸlu”nu rol model olarak kullanmak istiyorlar.
Bunlara göre “kader inancını, itaati, kanaati ve ÅŸükrü esas alan” bir din muharreftir! Bu akıl daha önce “Türk’ün yeni Amentüsü”nü yazan akıldır. Bu durum “dinsel bir patolojiyi ifade etmektedir”. “Ä°slam, egemenlerin deÄŸil ezilenlerin, otoritenin deÄŸil isyanın, varsılın deÄŸil yoksulun merkezde olduÄŸu sosyal bir harekettir”. Hâlbuki Ä°slam merkeze hakkı alır, iÅŸçi ya da patronu, kadını ya da erkeÄŸi deÄŸil, kural koyan ya da tabi olanı deÄŸil!
Bunların iddiası o ki AK Partinin ‘Yeni toplum düzeni’ “ulusu deÄŸil ümmeti, laik modern hukuku deÄŸil ÅŸer’î hukuku, halk iradesini deÄŸil ulema fetva ve içtihadını esas almaktadır”. “Ä°mamoÄŸlu Ä°slam’ı” (Eskiden yoÄŸ idi iÅŸ bu rivayet yeni çıktı). Ä°mamoÄŸlu bu yorumlarla uluslararası sistemin beklentilerini dillendiren çevrelerin niyetlerini de ortaya koymaktadır) ümmetsiz, ÅŸeriatsız, içtihadsız yeni bir din öngörmektedir.
Ä°mamoÄŸlu solu için ön görülen yöntem ÅŸu: “Büyük bir alt üst oluÅŸa doÄŸru sürüklendiÄŸimiz bu sarsıcı politik vetireden çıkış, katı laik yahut seküler bir tutumla kesinlikle mümkün deÄŸildir. GeniÅŸ halk yığınlarının nezdinde itibar ve ilgi görebilmek için onların kültürel kodlarına selam vermek, inançsal deÄŸeriyle irtibat kurmak, kutsal ritüellerine iÅŸtirak etmek elzemdir.“ Aslında Hikmet Kıvılcımlı bunu yıllar önce söylemiÅŸti. O daha samimi olarak yaklaşıyordu insanlara. Kur’an-ı Kerim’deki “Åžura” ayeti ile “Åžurevilik” arasında iliÅŸki kuruyordu. Ebu Zer’in hayatından örnekler vererek Kur’an’ın özüne dokunmadan onu Sosyalist bir akılla yorumlamaya çalışıyordu. Bu sol Kur’an-ı Kerim’den habersiz gözüküyor. Bir zamanlar Kaddafi’nin de böyle hayalleri vardı.
CHP’ye önerilen yeni “Sol siyasal Ä°slam’ı”nın genetik kodları ÅŸu cümlede gizli: “Sol, ulaÅŸacağı iktidarla birlikte egemen dinsel yoruma karşı aklı, bilimi, emeÄŸi ve yoksullukla mücadeleyi önceleyen çaÄŸdaÅŸ bir din yorumuna da omuz vermelidir. EÄŸitim yoluyla yeni ve çaÄŸdaÅŸ dinsel yorum iÅŸlenmeli ve yeni kuÅŸaklara aktarılmalıdır.”
Ah, Osman Nuri Çerman ah! Ah Behçet Kemal ÇaÄŸlar ah! Türkün yeni Amentüsü, yeni mevlit, Türkçe Kur’an’ı ÅŸimdi kim savunacak, siz de yoksunuz! Kur’an-ı Kerim’den ahkâm ayetlerini çıkarıp yerine nutuktan parçalar ekleyeceklerdi. 6 ok’u da Kitabın bir yerine sıkıştırmalı artık. Anayasanın baÅŸlangıç bölümünü de Fatiha’nın yanına koyalım mı ne dersiniz!
Hadi durmayın, bizim “yeÅŸil feministler”, “yeÅŸil kapitalistler” ve “yeÅŸil solcular”, topyekûn hücummm! Ortalık yemyeÅŸil oldu. Åžeytan bugünlerde yine fazla mesai yapıyor olsa gerek.
Bu konu önemli ve burada bitmeyecek. Yarın da devam edelim. Selam ve dua ile.
Henüz yorum yapılmamış.