Sosyal Medya

Kürsü

Abdullah Yıldız: Put, putlaşmak isteyenlerin arkasına gizlendikleri birer işaret ve sembolden başka bir şey değildir

Abdullah Yıldız- Yeni Akit



“Hani Ä°brahim ÅŸöyle demiÅŸti: ‘Rabbim! Bu ÅŸehri (Mekke) emniyetli kıl, beni ve oÄŸullarımı putlara tapmaktan uzak tut! Çünkü o putlar, insanlardan birçoÄŸunun sapmasına sebep oldular, Rabbim…”
 
Ä°brâhim suresinin 35-36. âyetlerinde yer alan Hz. Ä°brahim’in (a.s) bu duasından hareketle ÅŸehid üstad Seyyid Kutub, “Fî Zılâli’l-Kur’ân” tefsirinde çaÄŸdaÅŸ putları ve modern ÅŸirki ÅŸöyle açıklar (özetle):
 
Hz. Ä°brâhim’in (a.s) Allah’tan, kendisini ve çocuklarını tapınmaktan korumasını istediÄŸi put, sadece Arapların ilkel cahiliye dönemlerinde yaptıkları gibi basit ve alelâde ÅŸekilden veya çeÅŸitli câhili sistemlerin taÅŸ, aÄŸaç, kuÅŸ, hayvan, yıldız, gök cismi, ateÅŸ, ruh veya hayaller biçiminden ibaret deÄŸildir. 
 
Bu basit ve alelâde puta tapınma ÅŸekilleri, ÅŸirkin (Allah’a ortak koÅŸmanın) bütün anlamlarını ve Allah’tan baÅŸka tapınılan tüm putları içermez. Yalnızca bu basit ve ilkel ÅŸirk ve put türleri üzerinde durarak, Kur’an’daki ÅŸirkten maksadın bunlar olduÄŸunu zannedersek, sonsuz ÅŸekilleri olan ÅŸirk’i iyi kavrayamayız ve bugün insanlığın içine saplandığı ÅŸirk ve modern cahiliye türlerinin gerçek yüzlerini tam olarak göremeyiz. Bu yüzden ÅŸirkin mahiyeti ve putun ÅŸirkle iliÅŸkisini derinlemesine incelemeliyiz. 
 
“Lâ ilâhe illâllah” (Allah’tan baÅŸka ilâh yoktur) hakikatinin zıddı olan, hayatın tüm alanlarında Allah’ın buyruÄŸuna dayanmayan ve her konuda dinin emirlerini benimsemeyen tüm sistemler ve tavırlar ÅŸirktir. Tek bir ilâh olarak Allah’tan baÅŸkasını tanımadığını söyleyip de abdest, namaz, oruç ve hac gibi dinin emirlerini yerine getirdiÄŸi halde; siyasî, sosyal ve ekonomik konularda Allah’tan baÅŸkasının koyduÄŸu hükümlere baÄŸlananlar… ÅŸirkin âlâsını iÅŸlemekte, kelime-i ÅŸehâdetin zıddını yapmaktadırlar...  Ä°ÅŸte günümüzdeki insanların çoÄŸunun yanıldıkları noktalardan birisi budur. 
 
…Dikilen heykeller, basit ve ilkel nesneler biçiminde olması ÅŸart deÄŸildir putun. Put, putlaÅŸmak isteyenlerin arkasına gizlendikleri birer iÅŸaret ve sembolden baÅŸka bir ÅŸey deÄŸildir. Ä°nsanları kendilerine kul-köle yapmak isteyenler o dikili putların arkasına sığınıp kendi buyruklarını rahatça yürütürler. Bir putun konuÅŸtuÄŸu, duyduÄŸu, gördüÄŸü hiç görülmemiÅŸtir. Ancak, kitleleri ezip kendi kullları-köleleri haline getirmek isteyenler, o putları kendi adlarına konuÅŸtururlar. Bir yerde ve zamanda idarecilerin ve kâhinlerin adlarına konuÅŸtukları ve Allah’ın izni olmaksızın hükümler verip yasalar koydukları, iÅŸlemler yaptıkları ÅŸeyler tabiatı, mâhiyeti ve görevi itibarıyla putun tâ kendisi olur. 
 
Bir yerde bunlar arma olarak “ırkçılığı” mı seçiyorlar? “Vatan”ı, “halk”ı veya bir “sınıf”ı mı sembol ve iÅŸaret olarak yükseltiyorlar? Sonra da insanlardan bu yükseltilen arma, ÅŸiar, iÅŸaret ve bayraklara Allah’ı bırakıp kulluk etmelerini mi istiyorlar? Halkın bunlar uÄŸruna fedakârlığa katlanmasını mı istiyorlar?… Ve her ne zaman bu iÅŸaretlerin, alâmetlerin ve armaların isteÄŸiyle Allah’ın kanunları ve ÅŸeriatı çatışacak olsa, hep Allah’ın ÅŸeriatını onların isteÄŸine göre yontarak ÅŸekiller vermek mi istiyorlar? Ve Allah’ın emirlerini bırakıp o arma ve iÅŸaretlerin, yani bu putların, açıkçası putların arkasına saklanmış olanların istek ve emirlerini mi yerine getiriyorlar? Ä°ÅŸte orada “putçuluk” vardır. Allah’tan baÅŸkasına tapınma vardır. Yoksa putun mutlaka bir aÄŸaçtan dikilmiÅŸ veya bir taÅŸtan, tunçtan yontulmuÅŸ olması zarûri deÄŸildir. Put bir sistem olabilir, bir arma olabilir, bir ekol olabilir...
 
Ä°slâm, sadece aÄŸaçtan, taÅŸtan, tunçtan yontulmuÅŸ putları yıkmak için gelmemiÅŸ… yalnızca bunun için tarih boyu bunca fedâkârlıklar yapmamış, bunca acı ve ıstıraplara katlanmamıştır… Bilâkis Ä°slâm, gerçek mânâda Allah’a kulluk ve her meselede Allah’ın emirlerine itaat ile her ne ÅŸekilde olursa olsun Allah’tan baÅŸkasına kulluk ve itaatten kopma noktalarını kesinkes belirtmek için gelmiÅŸtir…
 
Putların istek ve arzularıyla Din’in emir ve hükümleri çatıştığı zaman Allah’ın hükümlerini bırakıp putların istek ve arzularını yerine getirenler, hâlâ “Allah’ın dini”nde olduklarını nasıl iddia edebilirler?
 
Allah’ın dini, hayatın en küçük meselelerine bütün detaylarına kadar ÅŸâmil olan tam ve mükemmel bir hayat nizamıdır. Esas ve temellerine ilaveten, hayatın en ufak bir meselesinde bile sadece Allah’ın buyruklarına uymayı, Allah’tan baÅŸkasını kabul etmemeyi gerektiren yegâne dinÄ°slâm iÅŸte budur.
 
 
Bu topraklarda Allah’ın buyrukları deÄŸil, çaÄŸdaÅŸ putçuluk egemen olsun diye darbe yapmak isteyen ÅŸer odaklara karşı direnirken canını feda eden 15 Temmuz Åžehidlerimize ve diÄŸer tüm ÅŸehidlerimize Yüce Allah’tan gani gani rahmet diliyoruz.

Henüz yorum yapılmamış.

* İşaretli tüm alanları doldurunuz.