Kürsü
İsmail Kılıçarslan: Irkçılık niçin dünyanın en berbat yaklaşımıdır?
Follow @dusuncemektebi2
İsmail Kılıçarslan- Yeni Şafak
Güya süper ligimizin ara transfer döneminin en hareketli takımı, zor günler yaÅŸayan Ankaragücü idi. 12 futbolcu transfer edip 9 futbolcuyu da takımdan göndererek bir çeÅŸit “hayatta kalma kumarı” oynayan Ankaragücü’nün güya süper ligimizde kalmayı baÅŸarıp baÅŸaramayacağını sezon sonunda hep birlikte göreceÄŸiz. Elbette bütün kalbimle istiyorum takımımın ligde kalmasını.
Ankaragücü’nün ara transferde imza attırdığı oyunculardan biri de yaptığı ilk açıklamada “Müslüman bir ülkeye transfer olduÄŸum için çok mutluyum” diyen Çeçen oyuncu Zaur Sadayev’di. Sosyal medyada ismini görünce hemen hatırladım tabii Sadayev’i ve onun yarım sezonluk Ä°srail macerasını anlatan Maya Zinshtein imzalı “Daima Saf” belgeselini.
“Belgesel” diyorum ama iÅŸin içinde Çeçen bir diktatör, kara para aklayan bir Rus oligark, Ä°srail’in en ırkçı taraftar grubu La Familia, hatta Siyonist Liebermann falan olunca “gerilim filmi”nden baÅŸka bir isimlendirme doÄŸru olmaz.
Mesele ÅŸu: 1936 yılında Kudüs’te kurulan Beitar takımının taraftarları alabildiÄŸine ırkçı, alabildiÄŸine faÅŸisttirler ve bununla da övünürler.
Beitar’ın sahibi ise Arcadi Gaydamak isminde milyarder bir Rus oligarktır. Çeçenistan baÅŸkanı Kadirov ile aralarında “ilginç” olarak tanımlanabilecek bir iÅŸ iliÅŸkisi olan Gaydamak, 2012-2013 sezonunun devre arasında önce takımı bir hazırlık maçı oynamak için Çeçenistan’a götürür. Maçın hemen ardından da Terek Grozny’den iki Çeçen ve doÄŸal olarak Müslüman oyuncu transfer eder Beitar’a. Bu transferler, Kadirov için bir çeÅŸit halkla iliÅŸkiler kampanyası, bir çeÅŸit “Ä°srail ile sıcak iliÅŸkiler kurma” meselesidir. Kara para aklamak suçundan kesinleÅŸmiÅŸ hapis cezası olan Gaydamak ise Kadirov ile geliÅŸtirdiÄŸi iÅŸ iliÅŸkilerini daha da derinleÅŸtirmeyi planlamıştır bu transferlerle.
Olansa, Beitar’a transfer olan iki Çeçen futbolcuya, Cebrail Kadiyev ve Zaur Sadayev’e olmuÅŸtur. Çünkü söz konusu siyaset ve servet iliÅŸkisi olduÄŸunda insanın bir deÄŸeri de bir hükmü de kalmaz.
Tabiri caizse “ırkçılık niçin dünyanın en berbat yaklaşımıdır?” sorusuna verilmiÅŸ bir cevaba dönüÅŸür iki Çeçen’in zorlu geçen Beitar macerası.
Önce tribün protestoları ile baÅŸlar tacizler. Ardından, saha kenarında ısınan Cebrail’e tokat atılır bir Siyonist taraftar tarafından. Sadayev’in Beitar için attığı ilk golde takımın ırkçı taraftar grubu La Familia stadı terk eder. Daha sonra bu tepki kitleselleÅŸir ve Beitar tribünlerine taraftar gelmemeye baÅŸlar. Tepkiler çığ gibi büyürken Beitar’ın La Familia’dan gelen defans oyuncusu Ofir Kriaf isimli Siyonist faÅŸist, Cebrail ve Zaur’u iyice hedef haline getirecek bir sosyal medya paylaşımı yapar.
Olaylar hızla geliÅŸir ve iÅŸ, bir gece Beitar taraftarlarının kulüp binasını kundaklamasına kadar ilerler. Bütün bina kül olur bu saldırıda.
Tabii ki bu olaylar olunca Beitar’ın ligdeki durumu tepe taklak olur ve düÅŸmeme mücadelesi vermeye baÅŸlarlar. Talihe bakınız ki son maçlara gelindiÄŸinde düÅŸmemek için Ä°srail liginde top oynayan tek Arap takımı olan Saknin’den puan almak zorundadır Beitar.
Maç Saknin’in maçlarını yaptığı Doha stadındadır ve yer gök “kanım canım sana feda ey Aksa!” sloganları ile inlemektedir. Sadayev bu maça ilk on birde baÅŸlar. Bunu asla ispatlayamam elbette ama bence “Beitar düÅŸsün diye” kırmızı kart görür maçta. Fakat Beitar istediÄŸi puanı alıp ligde kalır.
Maç çıkışı kimseyle vedalaÅŸmadan doÄŸruca havalimanına giderek ülkesine dönen Sadayev’in çantasında bir Kur’an-ı Kerim vardır. O günkü maçtan sonra Saknin taraftarları ona bir Kur’an hediye etmiÅŸlerdir çünkü.
Sadayev ve Kadiyev transferleri Gaydamak’a pahalıya patlar. Takımı bedelsiz olarak birilerine devredip Ä°srail’i terk etmek zorunda kalır. Sadayev ise sonraki 5 sezon boyunca Polonya’da top oynadıktan sonra memleketine döner. Bu sezon da devre arasında Ankaragücü’ne transfer olur.
YaÅŸadığı onca ÅŸeyden sonra Sadayev’in kurduÄŸu “Müslüman bir ülkeye geldiÄŸim için mutluyum” cümlesinin açılımı tam olarak ÅŸudur bana kalırsa: “Ä°nsana, sadece var olduÄŸu için düÅŸmanlık etmeyecek insanların yaÅŸadığı bir ülkeye geldiÄŸim için mutluyum.”
Benim Sadayev’in öyküsünden öÄŸrendiÄŸim ise ÅŸudur: Siyasetin servetle kurduÄŸu kirli iliÅŸki insanların hayatını mahvetmekten asla çekinmez. Ve elbette ırkçılık ve her türden ötekileÅŸtirme, insanlığın sonunu getirecek bir pislik çukurudur. Bize düÅŸen, o çukurdan olabildiÄŸince uzak yaÅŸamaktır.
Unutmadan: Ankaragücü umarım düÅŸmez ve umarım Sadayev takıma doÄŸrudan katkı saÄŸlayarak kalbimize taht kurar.
Henüz yorum yapılmamış.