Haksal: Laik devletin başına geçen muhafazakârlar ile birlikte zihni karmaşa arttı, artık faiz kurumları manevi bir programa sponsor olabiliyor
![](resimler/detay/173659.jpg?1545128934)
Follow @dusuncemektebi2
Milli Gazete Yazarı Ali Haydar Haksal, seküler bir yönetimin başına Müslümanların geçmesinin sistemi Müslümanlaştırmadığı, aksine Müslüman zihinlerde Hristiyanlardakine benzer biçimde bir değişime yol açtığını dile getirdi.
Milli Gazete Yazarı Ali Haydar Haksal, seküler bir yönetimin başına Müslümanların geçmesinin sistemi MüslümanlaÅŸtırmadığı, aksine Müslüman zihinlerde Hristiyanlardakine benzer biçimde bir deÄŸiÅŸime yol açtığını dile getirdi.
Değerler Yitimi Haramların Meşruiyeti
Laik ve seküler devletin kurallarını din belirlemez. Dinin kimi unsurları sadece bir ayrıntı olarak yer alır. Ya da müsamaha gösterilir. Sınırlarını zorlayacak ya da ilkelerine ters düÅŸebilecek dini hiçbir olguya izin vermez. Dinin kimi unsurları, toplumun ya da kitlelerin tedirgin olmayacağı, karşı çıkmayacağı kimi durumlara izin verilir.
Ä°slâm’da Müslümanların hayatı bir bütündür. Hiçbir durum diÄŸerinden ayırt edilemez ve ayrılamaz. Dışlanamaz da. Müslümanların laik, seküler yönetimin, daha açık bir ifade ile demokrasi dini ile uyuÅŸması beklenemez. Bu hem bir çatışma oluÅŸturur hem de tahammülsüzlük.
Kilise ile demokrasi ya da Batılı yönetimler sınırlarını belirlemiÅŸler. Batı kiliseyi bir ölçüde hayatın dışına itmiÅŸ, kilisenin sınırlarını daraltmış ve belirlemiÅŸ. Zaten kilisenin de tatminsizliÄŸi baÅŸlıca sorun. Dolayısıyla kimi kurallar ve hayatın uygulamaları bir bakıma uyumlu.
Müslüman toplumların yönetimlerle bu anlamda ciddî sorunları bulunuyor. Türkiye özelinden bakarsak, demokrasiye geçiÅŸten beri cumhuriyet ideolojisi ile halkın sorunları var. Dinin alanlarını sınırlamaya kalktığında hayatın bütününü etkilemiÅŸ oluyor. Oysa, Ä°slâm’ın kesin hükümleri bulunuyor. Bunlara uymak zorunluluk. Haram olanı meÅŸru kılmak veya dayatmak hayata da müdahaledir. Bundandır ki çatışma ve gerilim asla bitmiyor.
Demokrasi yönetiminde iktidarı ele geçirenler bu sisteme uymak zorunda. Yoksa devre dışı bırakılıyorlar. Cumhuriyetin kurumları buna müsamaha göstermiyor.
Müslümanların gerilimleri süreklidir. Çünkü hayatın bütünü yaÅŸanamıyor. Hayatı zorlayan kimi durumlar da hem gerilim hem de çatışma oluÅŸturuyor. Kumar, faiz, zina, sarhoÅŸ edici her içki yani alkol haramdır. Haramların sınırları bellidir. Bir Müslüman, geleceÄŸi bakımından bunlardan sakınmak zorundadır. Yoksa günah iÅŸlemiÅŸ olur ve bu geleceÄŸini de etkiler.
Demokratik yöntemlerle Müslümanların iktidarı ele geçirmesi, yönetmesi söz konusu kurumu ya da sistemi MüslümanlaÅŸtırmaz. Müslümanlar ancak o yönetimin uygulayıcıları olurlar. Yakın zamanda kimi trajikomik durumlar var. Aslında bu bir trajedi deÄŸildir, tam anlamıyla bir dram ve bir çıkmaz. Giyimden kuÅŸamından yaÅŸayışlarına kadar bir kiÅŸinin Müslüman olması ile yönetime geçince sistemin MüslümanlaÅŸması beklenemez. Dahası burada çok çarpık bir durum oluÅŸturur.
Haram kazanç ile hayır yapılmaz. Çünkü haramın önünün her halükarda kesilmesi gerekir, engellenmelidir. Ne kumarın, ne zinanın veya benzeri haramların meÅŸru kılınması kabul edilemez.
Laik seküler devletin başına geçen muhafazakârlar ile birlikte zihni karmaÅŸa giderek bir evcilleÅŸmeye dönüÅŸtü. Müslümanlar da Hıristiyanlar gibi bir kabulleniÅŸ içindedirler. Bir kumar kurumu olan toto ya loto vasıtasıyla hayır oluÅŸturması tam bir garabet. Bu dram ötesi bir vahamet. Asıl yıkım Müslümanların harama ve onun kurumlarına meÅŸruiyet kazandırması. Muhafazakâr, namazlı, abdestli yaÅŸayışıyla Müslüman birinin bu kurumun başına geçmesi onu meÅŸru kılamaz. Ama ve ne yazık ki Müslümanlar artık bunun kabulleniÅŸi içindedirler. Haram ile hayır yapma, o kurumları bir hayır kurumu gibi görme tuhaflığı oluÅŸuyor.
Müslümanlar birçok yönüyle duyarlıklarını yitiriyorlar. Çıkarları ve iktidarları uÄŸruna razıdırlar. Sistemi dönüÅŸtürme yerine kendileri dönüÅŸüyorlar. Kendilerinin dönüÅŸmesi bir yana halkımızı dönüÅŸtürüyorlar.
Faiz kurumları manevi bir programa sponsor olabiliyor. Ya da tamamen bir kumar kurumu kalkıp Ä°slâmî bir kurumun inÅŸaatını yapıyor. Böyle olunca haram insanların gözünde meÅŸru hâle gelebiliyor. Ne güzel bir binaya sahip olunmuÅŸ diye gururlanılabiliyor. Bu bir anlama kabulleniÅŸ ve teslim oluÅŸtur. Aslolan bunlardan kaçınmak ve sakınmak, korumak. Müslümanlar bu duyarlılıklarını yitirince hemen her olumsuzluÄŸa rıza gösterilebiliyor.
Henüz yorum yapılmamış.