Güncel
Erdoğan korkusu Almanları 'İslamcı' yaptı!
![](resimler/detay/172486.jpg?1543506252)
Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın Avrupa'daki Müslümanlar üzerindeki etkisi Avrupalı "İslamofobik" politikacıları farklı girişimlere sevk ediyor. Göreve başlarken "İslam Almanya'ya ait değildir" diyen Almanya İçişleri Bakanı, İslam Konferansı öncesi "Hedef Almanya'da, Almanya'dan ve Almanya için bir İslam" diyerek "Alman İslamı" tartışmasını yeniden alevlendirdi.
Almanya Ä°çiÅŸleri Bakanı Horst Seehofer geçtiÄŸimiz günlerde Frankfurter Allgemeine Zeitung gazetesi için kaleme aldığı bir makalede "Almanya‘da, Almanya‘dan ve Almanya için Ä°slam"fikrini ortaya atarak, Almanya'da yaÅŸayan Müslümanların kendilerini yurt dışından etkilere kapatmaları ve Alman devletiyle iÅŸbirliÄŸinin gereklerine uygun bir ÅŸekilde örgütlenmeleri çaÄŸrısı yaptı.
Seehofer ve bazı Alman politikacıların "Alman Ä°slamı" söyleminin içeriÄŸi ile ilgili ise belirsizlik hüküm sürüyor.
DW'nin haberine göre; Almanya'da "liberal Ä°slam" görüÅŸünü savunan ve Ä°slam Konferansı‘nın katılımcıları arasında yer alan Seyran AteÅŸ de bu konuda bilgi sahibi olmadığını belirtiyor.
Seyran AteÅŸ, 2017 yazında Berlin‘de liberal Ä°bn RüÅŸd-Goethe Camii‘ni kurmuÅŸ, orada imamlık yaptığı ve kadın ve erkeklerin aynı safta namaz kılmasının önünü açtığı için muhafazakar kesimler tarafından eleÅŸtirilmiÅŸti. AteÅŸ, "Alman Ä°slamı kavramı konusunda siyasetçilerin kafalarında bir program olduÄŸunu zannetmiyorum, düÅŸünmüyorum ve inanmıyorum" diyor.
Ä°slam‘ın liberalleÅŸmesi görüÅŸünü savunan "Seküler Ä°slam GiriÅŸimi" nin destekleyicilerinden biri de psikolog ve yazar Ahmad Mansur. Mansur geçtiÄŸimiz aylarda Ä°çiÅŸleri Bakanlığı ile sürekli bir görüÅŸ alışveriÅŸinde bulunduklarını belirterek, "Alman Ä°slamı teriminin arkasındaki niyet, Almanya‘da diÄŸer ülkelerden bağımsız bir Ä°slam anlayışı geliÅŸtirmektir. ÖrneÄŸin camilerin inÅŸa edilmesi dış ülkelere ve farklı yapılara baÄŸlı bir durumda. Ki bu tip yapılar bazen buradaki anayasamıza ters düÅŸebiliyor" ÅŸeklinde konuÅŸuyor.
DÄ°YANET'TEN TEPKÄ° VAR!
Diyanet Ä°ÅŸleri Türk Ä°slam BirliÄŸi (DÄ°TÄ°B) Dış Ä°liÅŸkiler Müdürü Zekeriya AltuÄŸ ise "Alman Ä°slamı" kavramına karşı çıkıyor. AltuÄŸ, "Esasen Ä°slam dini temel prensipleri gereÄŸi, zaman ve mekan üstü bir din olarak bütün insanlığa eÅŸit bir ÅŸekilde hitap eder. Yani hiçbir grubun ya da kiÅŸinin tekeline verilemez. Dolayısıyla da hiç kimse bütün Müslümanlar adına 'Ä°slam budur' diye bir söz söyleme hakkına sahip deÄŸildir" diyor.
Göttingen kentinde bulunan Georg-August-Universitesi‘nde Ä°slam Bilimleri profesörü olan Riem Spielhaus da, bu terimin neyi kastettiÄŸini bilmediÄŸini, ancak doÄŸru da bulmadığını belirtiyor.
Spielhaus, "Ben böyle bir terimi kullanmazdım. Bilimsel olarak bakıldığında da bu terim ancak yön gösterici bir tanımlama olabilir. Ancak bu tabii ki Ä°slam‘ın özünü deÄŸiÅŸtirmez" görüÅŸünde. Ä°slam alimlerinin Ä°slam‘ın içinde bulunduÄŸu baÄŸlama göre anlaşılması gerektiÄŸi konusunda hemfikir olduÄŸunun altını çizen Spielhaus, "Endonezya‘da, Afganistan‘da, Almanya‘da ya da Fas‘ta yaÅŸanan Ä°slam farklıdır"vurgusu yapıyor.
Ä°çiÅŸleri Bakanlığı‘nın ortaya attığı "Alman Ä°slamı" terimi konusunda görüÅŸ bildirenlerden biri de saÄŸ popülist Almanya için Alternatif (AfD) partisinden Beatrice von Storch. Ä°slam'a yönelik eleÅŸtirileriyle kamuoyunda gündeme gelen Storch, Junge Freiheit adlı haftalık gazete için kaleme aldığı makalede Alman hükümetinin Ä°slam'ı reforme etme vaatlerinde baÅŸarısız olduÄŸunu savunarak, "Hükümet izlenen yolla ilgili özeleÅŸtiri yapacağına Alman Ä°slamı yaratma peÅŸine düÅŸtü" eleÅŸtirisinde bulundu.
Henüz yorum yapılmamış.