Kürsü
Abdullah Yıldız- Diyanet,İmam Hatip, Ezan Bahane...
Follow @dusuncemektebi2
Abdullah Yıldız- Yeni Akit
Geçen hafta, “Mevlîd-i Nebî” dolayısıyla “Ahlâk-ı Nebî” üzerine yazmayı görev bildiÄŸimiz için, Diyanet Ä°ÅŸleri BaÅŸkanı Sayın Ali ErbaÅŸ’ın bir hasta ziyareti üzerinden baÅŸlatılıp “Türkçe Ezan” ve “Ä°mam Hatip okulları” etrafında ısrarla sürdürülen, provokatif heykel saldırıları, “Andımız” vb. ile de sözde “Kemalist” duyarlığı harekete geçirme izlenimi veren sinsi kampanya hakkında yazamadık.
Sözünü ettiÄŸimiz konular yapay tartışma gündemlerinden bir miktar düÅŸmüÅŸ gibi görünse de, bunların bilinçli olarak gündemden hiç düÅŸürülmeyen ve ÅŸer odaklar tarafından her fırsatta “Ä°slâm karşıtı” kampanyalara malzeme yapılan ve yapılmaya da devam edilecek olan “sinir uçları” olduÄŸu unutulmamalıdır. (Yeri gelmiÅŸken, bu ÅŸeytani kampanyaları “Ä°slamofobik” deÄŸil “anti-Ä°slâmik” yani “Ä°slâm karşıtı” olarak isimlendirdik; zira birinci kavramsallaÅŸtırma Batı kaynaklı olup Ä°slâm’ı ‘korku kaynağı’ gibi sunarken, ikincisinde plânlı bir Ä°slâm düÅŸmanlığının varlığı vurgulanmış olmaktadır.)
Evet, Türkiye’de ısıtılıp ısıtılıp gündeme getirilen bu tür tartışmalar, küresel ölçekli ve uzun vadeli “Ä°slâm düÅŸmanı” büyük bir plânın-projenin yerel ayaklarından ibarettir. Bu asla unutulmamalıdır ve gerek dünyada gerekse Türkiye’de olup bitenler bu büyük ÅŸeytani plân hesaba katılarak okunmalıdır.
Ä°mdi, biz bu çerçevede uzun tahlilleri ehline bırakarak, bu tür ÅŸeytani kampanyalar karşısında sergilediÄŸimiz çok temel bir zaafımızı ele veren bir gözlemimizi sizlerle paylaÅŸmakla yetineceÄŸiz:
Ne yazık ki, çeÅŸitli kiÅŸi ve kurumlar üzerinden Ä°slâmiyet ve Müslümanlar etrafında ciddi kuÅŸkular uyandırarak Müslümanları “öcü”, Ä°slâmiyet’i de “tehdit kaynağı” gibi gösterip, Ä°slâm’ın bizzat kendisini yıpratmayı ve böylece insanlarla Ä°slâmiyet arasına kalın duvarlar örmeyi amaçlayan ÅŸer kampanyalar karşısında Ä°slâmî camia hiç de iyi bir sınav verememektedir. Åžer cephe son derece plânlı ve programlı olarak bütün imkânlarıyla aynı anda harekete geçerken, Ä°slâmî camia Müslüman ferasetinden beklenen “tek yürek” ve “tek ses” olmayı bir türlü baÅŸaramamakta, genelde sessiz, tepkisiz, sinik, silik, bölük-pörçük bir manzara arzetmekte ve bir kısmı da neredeyse ÅŸer cepheyi haklı, kendi Ä°slâmî camiasını ise haksız gören kompleksli bir tavır sergilemektedir. Türkiye ve Dünya Müslümanlarına ya da bizzat Ä°slâm’a yönelik saldırılar karşısında sus-pus olup sadece kendi hizip-grup-fırkalarına dokunulunca vaveyla koparan “darmadağınık Müslümanlar” konumunda oluÅŸumuz, Ä°slâm düÅŸmanlarına yeni sinsi planlar yapmaları için fırsat üstüne fırsat vermektedir maalesef…
Bilinmelidir ki, Ezan-ı Muhammedî, sadece beÅŸ vakit müminleri namaza çağıran bir davet deÄŸil, aynı zamanda -Âkif’in deyiÅŸiyle- “ÅŸehadetleri Dinin temeli” olan bir Tevhid çaÄŸrısı ve özgürlük neÅŸidesidir.
Ä°mam-Hatipler, sadece imam, hatip vb. “din görevlisi” yetiÅŸtiren meslek okulları deÄŸil, her alanda hizmet vererek geleceÄŸimizi ÅŸekillendirecek “adanmışdin gönüllüleri”yetiÅŸtiren irfan ocaklarıdır.
Yetkileri yasalarla sınırlı DiyanetTeÅŸkilâtımız, baskı dönemlerinde bile Ä°slâm’ın temel ilkelerinden taviz vermeyen -mesela 28 Åžubat’ta “baÅŸörtüsü farzdır” fetvası verebilen- onurlu bir kurumumuzdur.
Türkiye’de dini duyarlık sahibi insanlar, gruplar ve kanaat önderleri, “Ä°slâm karşıtı” kampanyalar karşısında “Onlar bir haksızlığa uÄŸradıkları zaman aralarında yardımlaÅŸanlardır” (Åžûrâ 42/39) âyeti gereÄŸince birlikte hareket edebilirler ve özellikle de böyle zamanlarda Enfal 8/46. âyette iÅŸaret buyurulduÄŸu üzere, “Allah’a ve Rasûl’üne itaat edip birbirleriyle didiÅŸmemeyi” baÅŸarırlar ise, “feÅŸel’e (yılgınlığa-korkaklığa) düÅŸmezler ve rüzgârları (cesaretleri-güçleri-devletleri) de sönmez/gitmez.”
***
Bu arada, çok kıymetli eserlerini imzalayıp kardeÅŸinize takdim eden çok deÄŸerli hocalarıma dualar ediyor, bunların bir kısmını paylaÅŸarak, unuttuklarım olursa özürlerimin kabulünü istirham ediyorum:
Åžadi Eren, Ä°slâm Medeniyeti (Köklü Bir Medeniyetin Yeniden Ä°nÅŸasına DoÄŸru), Yay Yayınları.
Zeki Tan, Kur’ân-ı Kerim’de MüÅŸrik Dindarlığı (Åžekil-Mana BaÄŸlamında), Ark Kitapları.
Ä°hsan Süreyya Sırma, Müslümanlarda Yanlış Din Anlayışları, Beyan Yayınları.
Adnan Kalkan, BaÅŸarılı Çocuk EÄŸitiminde Ailenin Rolü, Bilge Arık Yayıncılık.
Alpay BozdaÄŸ, Âdem’in Ä°ki OÄŸlu – Mitoloji ve Kıssa, Pınar Yayınları.
Yılmaz Aydın, ÖzgürlüÄŸe ÇaÄŸrı – Åžeyh Åžamil, Festival Yayıncılık.
YaÅŸar DeÄŸirmenci, Tefekkür Dünyası, Tahlil Yayınları.
Bedir KuÅŸ, Ey Yâr (ÅŸiir), Ravza Yayınları.
Henüz yorum yapılmamış.