Sosyal Medya

Kürsü

Hayrettin Karaman- Onlar saldırıyor ben savunuyorum

Hayrettin Karaman- Yeni Åžafak



Altmış yıla yakındır geniÅŸ ve gerçek mânâda Ehl-i Sünnet Müslümanlığını benimsemiÅŸ olarak Ä°slâm âleminin birliÄŸe kavuÅŸup güçlenmesi ve ülkemin insanlarının sahih Ä°slâm çerçevesinde var olmaları için gece-gündüz çalışıyor, bildiÄŸim ve bulduÄŸum her yolu deniyorum.
 
Ä°slâm anlayışımı ve hizmetimi takdir edenler “amel-i sâlih içinde geçmiÅŸ örnek bir hayat” diyenler de var, aÅŸağıda bir örneÄŸini daha vereceÄŸim gibi karalayanlar da var.
 
Ä°tham eden, karalayan, itibardan düÅŸürmek isteyen, amacına ulaÅŸmak için iftira etmekten, yalan söylemekten utanmayan ve çekinmeyenleri ÅŸöyle tasnif etmek uygun olacaktır:
 
1. Siyasetle ilgili kanaati benimkinden farklı olanlar.
 
2. Fıkıh usulüne dayalı yorumlarım ve çözümlerim, onların usulüne uygun olmadığı için muhalif olanlar (Ä°ctihad kapısı, ictihad ehliyetinin ÅŸartları, ilim sahibi olmayanların mezhebi, Müslümanların birden fazla mezhep müftüsünden fetva almalarının cevazı, bazı güncel meselelerin çözümünde farklı düÅŸünmeleri buna örnektir).
 
3. Ehl-i Sünnet’i kendi mezhep, tarikat, yorum ve taklitlerinden ibaret bilip kendilerinden farklı Sünnîleri dışlayan taassup sahipleri.
 
4. Kendi üstad, rehber ve ÅŸeyhlerinin söylediklerini ve yaptıklarını tek doÄŸru ve yegâne sahih Ä°slâm bilerek taassupla ve kör taklitle (akıllarını askıya almak suretiyle) onlara baÄŸlanan, farklı düÅŸünen ve söyleyenleri düÅŸman bilen, ya Ä°slâm’dan ya da Ehl-i Sünnet’ten dışlayan gözü dönmüÅŸ baÄŸlılar.
 
Bana birkaç gün önce gönderilen bir kısa yazısı/konuÅŸması sosyal medyada dolaÅŸan Prof. Dr. Bedri Gencer hangi gruba giriyor bilemem, buna onu ve beni okuduktan sonra okuyanlar karar versinler.
 
Diyor ki:
 
“Malum, ÅŸahıslarla ilgili konuÅŸmak tatsız ama ehl-i bid’ati ifÅŸa etmek de dinî vecibe… ‘Hakkın hatırı halkın hatırından üstündür’ kaidesince hakikatleri de ortaya koymak zorundayız.
 
Türkiye’de son 50 yılda Müslümanların alıştığı hangi haram (nâmahremle tokalaÅŸma, sakal kesme, erkeklere altın yüzük, ev kredisi adı altında faiz, enflasyon nisbetinde faizin cevazı, recmin inkârı, kadınların ÅŸahitliÄŸi, hayızlı ibadeti vs.), düÅŸtükleri hangi küfre varan bid’at (Muhammedur Resulullah demeyenlerin de cennete girebileceÄŸi, Hz. Muaviye’ye dil uzatma, mezhepsizlik, Mehdî-Mesih’in geliÅŸinin inkârı vs.) varsa altından hep Hayrettin Karaman’ın parmağı çıkar. Karaman, hayatı boyunca hep iktidar ve menfaat adamı olmuÅŸ, hem ibahî fetvaları, sapık bid’î akımı yayan eserleri, hem de Ä°lâhiyat ve Diyanet’teki örgütlenmesiyle tabir caizse sahih-nebevî Ä°slâm’ın altını oymuÅŸtur. Yıllarca Tayyar Altıkulaç ekibiyle Millî GörüÅŸ hareketi ve ehl-i tarikin aleyhinde bulunmuÅŸ, bilâhare bu hareketin kurduÄŸu vakıf ve müesseselerin yönetimine girmiÅŸ, yıllarca Ä°ngiliz ve Ä°ran paraleliyle iÅŸ tutmuÅŸ, onlar deÅŸifre olunca maÄŸdur rolüne soyunmuÅŸ bir adamdır Karaman.
 
Kısaca son 50 yılda Fethullah Gülen, Abant Konsülü Müftüsü Hayrettin Karaman kadar Ä°slâm’a ve Müslümanlara zarar vermemiÅŸtir. Onu kızı Merve Kavakçı da köÅŸe yazısında tenkit ettiÄŸi gibi bu grupta bulunan Yusuf Ziya Kavakçı hocamız çok iyi tanır. Karaman’ın katıldığı bir iÅŸten hayır deÄŸil, sadece ÅŸer gelir. Tabii ki hepimiz için olduÄŸu gibi onun için de hesap günü gelecek.”
 
Benim hakkımda bunları söyleyebilen bir kiÅŸinin akıl, ilim, ahlâk, ruhî denge, insaf ve vicdan bakımından ne durumda olabileceÄŸi hükmünü de okuyucularıma bırakıyorum.
 
Benin iÅŸim bıkmadan, yılmadan bu adamlara cevap vermek, gerçeÄŸi açıklamak, din kardeÅŸlerimin yanlış bilgi ve kanaat edinmelerini engellemeye çalışmaktır.
 
Bu kiÅŸinin ve benzerlerinin itham ve iftiralarına defalarca cevap verdim, “Ä°thamlar ve Gerçekler” baÅŸlıklı uzunca yazım (27 Kasım 2014/ 8 Ekim 2018’de güncelledim, sitemde vardır) ve “Diyalog ve KurtuluÅŸ Tartışmaları” isimli kitabımda bunları bulabilirsiniz. Ä°thamlarına kaynak kıldıkları “Polemik DeÄŸil Diyalog” isimli kitap bana ait deÄŸildir, kapağına üç isimden biri olarak adım yazılmış, içinde yirmi kiÅŸinin yazısı benim de bir konuÅŸmam var. KonuÅŸmamı yazıya geçirirken baÅŸarılı olamamışlar, yanlış anlamaya müsait ifadeler ve tertip var, buna dayanarak beni itham etmek insaf dışıdır, açıklamalarımı ve benim kitaplarımı okumayıp bununla yetinmek kasıtlıdır, ahlâk dışıdır.
 
Åžimdi Gencer’in sıraladığı yalan yanlış ithamlara gelelim:
 
* Sakal kesme
 
“TokalaÅŸma” konusunun cevabı daha uzun, onu da yazacağım. Sakal konusunda ÅŸunu yazdım:
 
Özellikle sakal meselesine gelince, geçmiÅŸten günümüze âlimlerin bu konuda söylediklerinin özeti ÅŸudur: Resûlullah (s.a.), “MüÅŸriklere muhâlefet edin (benzemeyin); sakalları bırakın, bıyıkları kırpın” buyurmuÅŸtur (Buhârî, K. el-Libâs, 63-34.). Bu ve benzeri hadisler ile tatbikata bakan cumhûr sakalı tıraÅŸ etmenin haram olduÄŸu neticesine varmışlardır. Kadı Ä°yâd bunun mekrûh olduÄŸunu söylemiÅŸtir. Aynı mahiyette olan boyama emrini yerine getirmenin farz ve terkinin haram sayılmaması bu görüÅŸü destekler (Ä°bn Hacer, Fethu’l-Bârî). Bazı muâsır âlimler bunun bir âdet meselesi olduÄŸunu düÅŸünerek mübah olduÄŸunu söylemiÅŸlerdir. Kardavî de ikinci görüÅŸü tercih eden muâsır bir âlimdir (el-Helâl ve’l-Haram, s. 81-82; Åžerbâsî, Yes’elûnek, c. II, s. 23-25). Ben de mekruh görüÅŸüne katılıyorum ve sakalım da var.
 
* Erkeklere altın yüzük
 
“Helaller ve Haramlar” isimli kitabımda ÅŸunu yazdım:
 
Bir miskali (4.25 gr.) geçmeyen gümüÅŸ yüzük ile alem (sembol, niÅŸân, rozet vb.) olarak kullanılan ipek ve altına ruhsat verilmiÅŸtir. (Fıkıh kitaplarının kerâhiye ve istihsan bölümü, niÅŸan yüzüÄŸünün cevazı için bak: Kâmil Miras, Buhârî Muhtasarı Tecrîd-i Sarih Tercemesi ve Åžerhi 2. B. C. IV, s. 287; c. XII, s. 108.)
 
* Ev kredisi adı altında faiz
 
Bu konudaki yazılarım sitemde var, lütfen okuyun. Fıkıh kaynaklarına dayalı olarak benim yazdığım husus, zaruret sayılan hâcet (önemli ihtiyaç) sebebiyle haramların mübah hale geleceÄŸinden ibarettir. Bunu bilmeyen cahildir.
 
Devam edeceÄŸim.

Henüz yorum yapılmamış.

* İşaretli tüm alanları doldurunuz.