Bilim Teknoloji
Prof. Teoman Duralı: Evrim teorisi İslamla çelişmiyor
Felsefeci Prof. Teoman Duralı, evrim teorisinin İslam ile çelişmediğini söyledi.
Okulların açılacağı yeni eğitim-öğretim yılı yaklaştığında "müfredattın çıkarılıp, çıkarılmadığına" ilişkin tartışmalarla güdneme gelen "evrim teorisi" konusunda Felsefeci Prof. Teoman Duralı, ortaya bir iddia attı. Duralı'ya göre evrim teorisi İslam ile çelişmiyor.
Habertürk'ten Kübra Par'a konuşan Duralı "Evrim teorisi ile İslam çelişir mi?" sorusuna "Hayır, evrim teorisiyle İslam çelişmez" cevabını verdi.
İşte Turalı'nın cevabı:
"EVRİM, İSLAMLA ÇELİŞMEZ"
"Hayır, evrim teorisiyle İslam çelişmez. Felsefe-bilim ile dinin hiçbir yanı çelişmez. Evrim, İslam'da çok işlenmiştir ve pek bir tepki de çekmemiştir. 10-11 ve 12. yüzyıllarda, en başta İbn Miskeveyh evrim olayından bahseder. Hatta öyle şeyler söyler ki Darwin bile burada soluk kalır. Türlerin değişmesinden söz eder, hatta bitkiler ile hayvanlar arasında ve hayvan ile insan arasında geçiş türleri olduğundan bahseder."
YARADILIÅž Ä°LKESÄ°NE AYKIRI DÄžEÄ°L MÄ°DÄ°R?
Duralı, "Bu, İslam'ın yaratılış ilkelerine aykırı değil midir?" sorusunu ise şu şekidle cevap verdi:
Gazzali, “Allah, her ÅŸeyi bir anda bilendir” diyerek bunun en güzel cevabını veriyor. Ben böyle bir bilgiye sahip deÄŸilim. Benim bilme istidadım yataydır. Yatay gördüğünüzde olayların sıralanışı vardır, art ardadır. Evrim de art arda gelen bir olaydır. Ä°nsanlar, “Falanca türün benzeri filanca türdür, niye bunlar benziyor?” diye sormuÅŸlar. “Herhalde o B türü, A türünden çıkmıştır” diye yanıtlamışlar. Nasıl ki bir çocuk annesine, babasına benziyorsa ve onların arasında bir rabıta varsa, türler arasında da böyle rabıtalar var. Allah'ın nasıl yarattığını bilmiyoruz. Adem ile Havva ayrı bir konudur. Dinde mecazlar çok fazladır. Adem, insan olma bilincini yaÅŸayan ilk kiÅŸi. Ä°lk insan deÄŸil ama ilk insan olma bilincini taşıyandır. Çünkü insan iki katlı bir varlıktır. Bir, tümüyle biyolojik olan bir yanımız var; bu bizim beÅŸer tarafımızdır. Bu, canlılarla olan akrabalığı- mızı verir. Ama bir de bunun üstünde, açıklayamadığımız, maneviyat diye belirlediÄŸimiz bir yanımız var. Bu bizim dirimsel tarafımızdan mı gelmektedir, yoksa apayrı bir yapılanmanın sonucu mudur, tartışma buradadır.
Henüz yorum yapılmamış.