Sosyal Medya

Güncel

İşte bu karenin gerçek hikayesi!

15 Temmuz'da yaralı bir askeri taşırken çekilen fotoğraflar yüzünden DEAŞ'çı olarak lanse edilen tiyatro ve sinema sanatçısı Ali Nuri Türkoğlu, "o gün" yaşadıklarını anlattı.



Fetullahçı Terör Örgütü'nün (FETÖ), 15 Temmuz'daki darbe giriÅŸimi sırasında yaralı bir askeri taşırken çekilen fotoÄŸraflarda, oynadığı dizideki rolü nedeniyle uzattığı sakallarından dolayı DEAÅž'çı olarak lanse edilen oyuncu Ali Nuri TürkoÄŸlu, "Bir fotoÄŸrafın oluÅŸturduÄŸu algı, bir senedir hala gitmedi. Algı böyle bir ÅŸey iÅŸte böyle yerleÅŸebiliyor. Yalan hızlı yayılır, doÄŸru biraz daha yavaÅŸtır." dedi.

TRT'de yayımlanan Payitaht-Abdülhamid dizisinde rol alan TürkoÄŸlu, FETÖ'nün darbe giriÅŸimine karşı koyanların safında aktif rol aldı. Darbe giriÅŸimi haberini alır almaz, önce Ãœsküdar'daki Çevik Kuvvet'in önünde, sonra Çengelköy, ardından da 15 Temmuz Åžehitler Köprüsü'ne giderek darbecilere direnen TürkoÄŸlu, burada yaÅŸananlara bire bir tanık oldu.

15 Temmuz Şehitler Köprüsü'nün üstünde, darbecilerin şehit ettiği ve yaraladığı kişilere yardım etmeye çalışan Türkoğlu, bir ara yaralı bir askeri kurtarmaya çalışırken, henüz kim tarafından çekildiği bilinmeyen bir fotoğrafla "DEAŞ'çı" olarak gösterildi.

Yanındaki sakallı iki kişiyle yaralı askeri kurtarıp hastaneye yetiştirmek için çaba gösterirken fotoğraflanıp "DEAŞ'çılar asker kafası kesti" denilerek, önce sosyal medyada ardından da bazı gazete ve TV'lerde terörist olarak gösterilen sanatçı Türkoğlu, yaşanan hadisenin üzerinden bir yıllık süre geçmesine rağmen bu algıdan kurtulamadı.

15 Temmuz'un birinci yılında AA muhabirine açıklama yapan Payitaht dizisinde Emanuel Carasso'yu canlandıran Türkoğlu, o gün yaşadıklarını anlattı.

Darbe girişimini öğrendiklerinde, sanatçı arkadaşı Nihat Sönmez ile 15 Temmuz Şehitler Köprüsü'ne geldiklerinde çok farklı bir manzara ile karşılaştıklarını söyleyen Türkoğlu, "Üsküdar Çevik Kuvvet ve Çengelköy'den sonra köprüye geldiğimizde ilk şehit ve gazilerimizi vermiştik. Sürekli yaralı taşınıyordu. Nasipsizler, yaralı taşıyanlara ateş ediyorlardı. Orada ciddi cinayetler işlendiğine tanık olduk." diye konuştu.

- "Biz yaralı askeri kurtarmak için uğraşmıştık"

Darbeciler etkisiz hale getirildiğinde kendilerinin tankların üzerine çıkıp fotoğraf çektirdiğini aktaran Türkoğlu, asıl sürprizle olaylar bittikten sonra karşılaştıklarını dile getirdi.

- KurÅŸun bitene kadar ateÅŸ eden asker

Türkoğlu, sözlerini şöyle sürdürdü:

"Sabaha karşı, nasipsizler kurÅŸunları bitip teslim olduklarında, o talihsiz fotoÄŸraf ortaya çıktı. O fotoÄŸrafta ben ve yanımdaki kiÅŸiler DEAÅž'çı ilan edildik. Tanımadığım sakallı kardeÅŸler, zaten o nasipsiz yaralı asker görünümlü eÅŸkıyayı kurtarmaya çalışıyorduk. O da kurÅŸun bitene kadar ateÅŸ etmiÅŸti. Yerde yatan birini gördüm ve bağıran biri vardı. 'Sakın dokunmayın bunun dinde yeri yoktur vurmayın' diye bağırıyordu. Dayısını, amcasını, yeÄŸenini kaybedenler vardı. Bunlar öfke ile hareket ederek, askerleri dövmüşler. Birileri de engel oluyordu. Yanımda bulunan top sakallı arkadaşım Nihat'ı kadrajın dışında tutarak, ben de sakallı olduÄŸum için üç sakallıyı 'DEAÅž’çılar askerleri linç ve infaz ediyorlar' algısını oluÅŸturmak için bizlerin bir karelik fotoÄŸrafını servis etmiÅŸler."

Bir tiyatro oyununda Sultan Abdülhamid'i oynadığı için sakal uzattığını yelekli ve modern görünümlü olmasına raÄŸmen, sadece sakallı oluÅŸundan ötürü DEAÅž'çı gösterildiÄŸini belirten TürkoÄŸlu, "(3 kiÅŸi var 3'ü de sakallı, bu bize yeter. Biraz da köpürtürüz) diyerek, bir karelik fotoÄŸrafı servis ettiler. Ãœzerime yaralının kanı bulaÅŸmıştı. Oysa biz yaralı askeri kurtarmak için uÄŸraÅŸmıştık. Ancak algı operasyonu yapanlar, ‘Türkiye’de DEAÅž, TSK mensubu askerin kafasını kesti’ yayınları yapmıştı. Sonradan bizi haklı gösteren baÅŸka fotoÄŸraflar ortaya çıktı ama olan olmuÅŸtu. Sosyal medya hesaplarım kilitlenmiÅŸti. Biz yaralı askere yardım ederken, asker kafası kesen DEAÅž’çı olarak gösterilmiÅŸtik. Bu beni çok çok üzmüştü." diye konuÅŸtu.

- "Algı böyle bir şey"

Oluşturulan algıdan kurtulmak için günlerce uğraştığını, daha sonra eline geçen fotoğraf ve videoları sosyal medya hesaplarında yayımlayarak işin doğrusunu anlatmaya çalıştığını vurgulayan Türkoğlu, olayın üzerinden bir yıl geçmesine rağmen hala bu algıdan tam anlamıyla kurtulamadığını kaydetti.

Türkoğlu, "Hala bana sokakta 'ağabey büyük geçmiş olsun ama köprüde kafa kesildi mi?' diye soranlar var. Çok ilginç bunları soranlarda yakınlarımız. Algı böyle bir şey. İşte böyle yerleşebiliyor. Onlara 'kardeşim böyle bir şey yok. Ben görmedim gören yok varsa siz bulun' diyorum. Bir fotoğrafın oluşturduğu algı bir senedir hala gitmedi. Çünkü algı böyledir. Yalan hızlı yayılır ama doğru yavaştır." ifadelerini kullandı.

- "Pensilvanya'daki şeytanın adamları"

Türkiye’de her ÅŸeye raÄŸmen MehmetçiÄŸin kafasını kesecek insan çıkmadığını dile getiren TürkoÄŸlu, FETÖ'cülerin algı operasyonlarına devam ettiÄŸini belirtti.

"Milletten söz ediyoruz. Onlar mı kesecek insan kafasını?" diye soran Türkoğlu, "O zaman bu memleketten birbirinin kafasını kesen insan çıkaramayacaksınız' demiştim. FETÖ'cüler hala algı operasyonlarına devam ediyorlar. Mısır televizyonu hala o videoyu kaldırmadı. Bizden DAEŞ'çi diye söz edildiğiyle ilgili link geldi bana. O günden yayına sokmuşlar. Pensilvanya'daki şeytanın elemanlarından bir tanesi orada anlatıyor, rehberlik ediyor. O video ve fotoğrafı yayımlayarak algı oluşturmayı sürdürüyorlar." bilgilerini paylaştı.

FETÖ'cülerin zaman zaman ikinci darbe tehdidinde bulunacak mesajlar vermesine de değinen Türkoğlu, darbenin başarılı olması halinde çok büyük bir kıyımın yaşanacağını söyledi.

"Biz çok kayıp verirdik ama yine de başaramazlardı" diyen Türkoğlu sözlerini şöyle sürdürdü:

"Çok şehidimiz olurdu. Ama son neferimiz kalana kadar biz bayrağı indirmezdik tüm savaşlarda olduğu gibi. Tarihimiz bu coğrafyadaki tüm ırklarının tarihi kendini buralı hisseden herkesin tarihi böyledir. Hiç teslim olmadık. Yine olursa yine çıkarım. Zerre tereddüt etmem. Bu defa daha güçlü çıkarım. Affetmem. Bir delikten iki defa sokulmamak kaydıyla not aldık bütün bunları. Onların pişman olduğunu görmek isterim."

- "Zalimler kaybetti, millet kazandı"

15 Temmuz Åžehitler Köprüsü’nün bu milletin destanın yazıldığı bir yer haline geldiÄŸini, köprüde her geçtiÄŸinde kalbinin kıpırdadığını ve hızla çarptığın anlatan sanatçı Ali Nuri TürkoÄŸlu, sözlerini şöyle tamamladı:

"Allah tekrarını bir daha yaÅŸatmasın. Hepimiz için kötü bir rüyaydı, bir kabusa uyandık. Ancak bu olay hayra dönüştü. Çünkü bir silkelenme bir resetlenme hepimizin hiçbir sosyal katman olmadığı en kutsal deÄŸerde nasıl birleÅŸtiÄŸimizi gösteren bir kutlu gün oldu. 15 Temmuz’un kahramanı millet. Kaybedeni ur gibi farklı farklı isimlerle farklı farklı kisveler altında bize yanaÅŸmaya çalışan emperyalistler. O emperyalistlerin adı bugün FETÖ olmuÅŸ yarın ÇETÖ olmuÅŸ fark etmez. onların isimleri deÄŸiÅŸmiÅŸ biz biliyoruz. Kaybeden hep onlar. Aslında zalimler kaybetti. Bu mazlum millet kazandı ve kazanmaya devam edecek. Bu muhteÅŸem bir duygu. Çanakkale ile ilgili bildiklerimiz birkaç fotoÄŸraf ve anlatılardan ibarettir. Ancak mobeseler, cep telefonları, canlı yayınlar eÅŸliÄŸinde nasıl destansı bir millet olduÄŸumuzu 15 Temmuz’da herkes gördü. Bu artık torunlarımıza anlatacağımız deÄŸil göstereceÄŸimiz belgelerle de birlikte arÅŸivlerde kanıtlı, ispatlı."

- Ali Nuri Türkoğlu

İstanbul'da 21 Kasım 1974'de orta halli bir ailenin ilk çocuğu olarak dünyaya geldi. Lise yıllarına kadar müzikle de ilgilendi. Ancak daha sonra kariyerine tiyatro oyuncusu olarak ve 1983'te ise Kuruntu Ailesi dizisinde canlandırdığı Veysel rolü ile televizyon ve sinema oyunculuğuyla yoluna devam etti.

Ardından Mahallenin Muhtarları, Sıcak Saatler, Eyvah Kızım Büyüdü, Çifte Bela Koçum Benim, AÅŸk Olsun, Haziran Gecesi, Ä°yi ki Varsın, Vazgeç Gönlüm ve Firar gibi dizilerde boy gösterdi. Köstebekgiller 2, Gölgenin Tılsımı gibi filmlerde rol alan Türk oÄŸlu, TRT’nin iddialı dizilerinden biri olan Payitaht- Abdülhamid'de Emanuel Carasso'yu oynuyor.

KAYNAKAA

 
 

Henüz yorum yapılmamış.

* İşaretli tüm alanları doldurunuz.