Sosyal Medya

Güncel

Ahirete inanmayanlara nasıl delil sunabiliriz?

Doç. Dr. Niyazi Beki cevapladı. Kur’an, hem doğumdan önce hem sonrasında insanların durumunu açıklamakta, aynı zamanda insanların nereden geldiği ve nereye gideceğine dair sorulara cevap vermektedir.



SORU: DoÄŸum öncesi ve ölüm sonrası ile ilgili inanmayanlara aklı deliller sunabilir miyiz? Ölümden sonra sana ne olacak dendiÄŸinde, “doÄŸmadan önceki halimizi bilmiyoruz öldükten sonra da ne olacağını bilemeyiz” diyen ateiste ne cevap verilebilir?

CEVAP: DoÄŸumdan önceki halimiz çok iyi bilinmektedir. Kur’an’da bu konu yaklaşık 15 asır önce belirtilmiÅŸtir.  Modern bilimlerde ise, 2-3 yıldan beridir ilim adamları tarafından bu konu üzerinde ciddi araÅŸtırmalar yapılmış ve bilimsel metotlarla bu durum  tespit edilmiÅŸtir. Önce  Kur’an-ı hakim ne diyor; ona bakalım:

1) “O, sizi bir çamurdan yaratan, sonra size bir ecel, bir ömür süresi tayin edendir. Bir de O’nun nezdinde muayyen bir ecel vardır. Sonra, bir de kalkmış şüphe ediyorsunuz!”(Enam, 6/2). 

2) “Sizi de Allah yerden bitki gibi bitirdi.” (Nuh. 71/17).

Bu iki ayetin verdiÄŸi bilgi ÅŸudur: Ä°nsanlar bitki gibi yerden inÅŸa edilmiÅŸtir. Çünkü, yakın aslı olan meni/sperm, hayvan ve bitkilerden meydana gelmiÅŸtir. Hayvanlar da insanlar gibi bitkilerden inÅŸa edildiÄŸine göre, onların da uzak aslı bitkidir. Buna göre, insanın yakın aslı olan meni “patates, mercimek, fasulye” gibi bitkisel gıdalardan yaratılmıştır. Demek ki insanın 1. uzak aslı bitkidir. Bitkinin aslı ise, çamurdur/topraktır. O halde insanın 2. uzak aslı çamurdur/topraktır. Bu iki ayette bizim dünyaya gelmeden, hatta babamızın bünyesinde yer almadan önceki durumumuz çok net bir ÅŸekilde ortaya konulmuÅŸtur. Bu günkü ilmi araÅŸtırmalar da elde ettikleri deÄŸiÅŸik teknolojik verilere bakarak Kur’an’ın dediÄŸini tasdik ediyor.

BÄ°LÄ°M TASDÄ°K EDÄ°YOR

3) “And olsun, Biz insanı çamurun özünden yarattık. Sonra onu saÄŸlam bir karargâhta nutfe(sperm) haline getirdik. Sonra nutfeyi alaka(rahim duvarına yapışan bir hücre) halinde yarattık, alakayı da mudga’dan(bir çiÄŸnem et görünümünde bir cenin) halinde yarattık. Mudgayı da kemik halinde yarattık; kemiklere ise et giydirdik. Sonra da onu bambaÅŸka bir yaratışla inÅŸa ettik. Yaratıcıların en güzeli olan Allah’ın şânı ne yücedir!” (Muminun, 12-14). Burada, daha önceki ayetlerde ifade edilen insanın çamurdan/topraktan yaratıldığına dikkat çekildikten sonra, anne rahmindeki deÄŸiÅŸik safhalarda geçirdiÄŸi konumuna iÅŸaret edilmiÅŸtir. Ä°nsaflı ve müdekkik Embriyoloji uzmanları Kur’an’ın yaklaşık 15 asır önce verdiÄŸi bu gizemli bilgi karşısında parmaklarını ısırıyorlar. Ä°ÅŸte iki örnek: “Bir bilim adamı olarak, sadece kesin olarak gördüğüm ÅŸeylerle ilgilenebilirim. Embriyoloji ve geliÅŸimsel biyolojiyi anlayabiliyorum. Kuran’dan bana tercüme edilen kelimeleri de anlayabiliyorum... EÄŸer kendimi o çaÄŸa götürebilseydim, bugün bildiklerimle ve tanımlayabildiklerimle, o zaman tarif edilmiÅŸ olan ÅŸeyleri tanımlayamazdım. Öyleyse (Kuran’da) yazılan her ÅŸeyde Ä°lahi bir müdahale var demektir.” (Prof. E. Marshall Johnson Thomas, Jefferson Ãœniversitesi’nde anatomi ve geliÅŸimsel biyoloji profesörü, Scientists’ Comments on the Scientific Miracles in the Holy Quran)  “Ä°nsanın geliÅŸimi hakkında Kuran’daki ifadelerin açıklanmasında yardımcı olmak benim için çok büyük bir zevk. Ben kesin olarak söylüyorum ki bu ifadeleri Hz. Muhammed (sav)’e Allah vermiÅŸtir, çünkü bu bilginin çoÄŸu pek çok yüzyıl sonrasına kadar keÅŸfedilmedi. Bu bana ÅŸunu kanıtlıyor ki, Hz. Muhammed (sav) Allah’ın elçisidir.” (Prof. Keith L. Moore, Toronto Ãœniversitesi anatomi ve hücre biyolojisi profesörü, seçkin bir embriyolog ve pek çok tıp ders kitabının yazarı,Scientists’ Comments on the Scientific Miracles in the Holy Quran)

Şüphe edenlere Kur’an’ın cevabı

Kur’an, hem doÄŸumdan önce hem sonrasında insanların durumunu açıklamakta, aynı zamanda insanların nereden geldiÄŸi ve nereye gideceÄŸine dair sorulara cevap vermektedir. Ä°ÅŸte o ayetler: “Ey insanlar! EÄŸer siz öldükten sonra dirilmekten şüphe ediyorsanız, bilin ki: Biz sizi ilkin topraktan, sonra bir nutfe’den/spermden, sonra bir alaka’dan (rahim cidarına yapışan bir hücreden), sonra kısmen ÅŸekillenmiÅŸ, kısmen ÅŸekillenmemiÅŸ bir mudga’dan(esas unsurlarıyla hilkati tamamlanmış, ama bütün azalarıyla henüz tamamlanmamış bir çiÄŸnem et görünümünde bir ceninden) yarattık ki, kudretimizi size açıkça gösterelim. DilediÄŸimizi belli bir süreye kadar ana rahminde durdururuz. Sonra da sizi bir bebek olarak dünyaya çıkarırız. Sonra güç kuvvet kazanıncaya kadar sizi büyütürüz. İçinizden kimi henüz çocukken öldürülür, kimi de hayatın en düşkün biçimine götürülür. Öyle ki daha önce bildiÄŸi ÅŸeyleri bilmez hale gelir. Yeri de kupkuru görürsün, ama oraya Biz su indirince çok geçmeden kıpırdanır, kabarır da gözü gönlü açan her güzel çiftten nice nebat bitirir. Bütün bunlar böyle cereyan etmektedir. Çünkü Allah hakkın, gerçeÄŸin ta kendisidir ve çünkü ölüleri dirilten de O’dur. Her ÅŸeye hakkıyla kadir olan da O’dur. Ve ÅŸunu da bilin ki o kıyamet saati kesinlikle gelecek ve Allah kabirlerde olanları diriltecektir” 22/5-7)

Neden yaratıldığımı bir türlü anlamıyorum

  SORU:  Allah’ın bizi ve evreni niçin yarattığını anlamakta güçlük çekiyorum. Tanınmak istemesini anlayamıyorum. Önce tanınmak istemedi de sonra karar mı deÄŸiÅŸtirdi. Benim şükretmem ibadet etmem bana fayda verecek. Ne bileyim Allah’a bir faydam yok ki? Faydaya ihtiyacı yok ki? Öyleyse niye varım?  Bu halin sebebi nedir ve nasıl kurtulabilirim? Bu soruları yazınca öyle rahatladım ki hocam. Cevabınızı sabırsızlıkla bekliyor olacağım.

CEVAP: 1. Allah ezelidir: EzeliliÄŸin önü yoktur. EÄŸer bir ÅŸey yapmak isterse elbette bunu daha sonra yapacaktır. Bu sebeple “neden önce deÄŸil de sonra kendini tanıtmak istedi” demek isabetli bir itiraz deÄŸildir. Kaldı ki, Allah’ın kendini tanıtmak istemesi yaratmanın hikmetlerinden biridir. Allah’ın binlerce isim ve sıfatı vardır. Bunları hepsinin dışa yansımalarını görmek istemesi kadar tabii bir ÅŸey olur mu? Mahir bir mimarın, bir doktorun, bir ÅŸairin kendi hünerini sergilemesi kadar normal ne olabilir ki? Allah sonsuz kudret,  ilim, hikmet, rahmet ve benzeri sıfatlarını sergilemek üzere bu kâinatı yaratmıştır. 2. Allah senden fayda görmek için deÄŸil, kendi sanatını ortaya koymak için seni yaratmıştır:  Kainat içinde en mükemmel bir varlık olarak yarattığı insanı bu ÅŸekilde varlıkların en mükemmeli olarak, sanat estetiÄŸini en güzeli ve en harika bir sanat eseri olarak yaratması ona verdiÄŸi deÄŸeri göstermektedir. Vahiyler de bu deÄŸerin göstergesidir. 3. Allah insanda hoÅŸnutluk, memnun olmak gibi duyguları yaratmış ki, bununla Allah’ın da hoÅŸnutluÄŸunu, memnuniyetini anlayalım diye:  Ancak Allah’ın diÄŸer sıfatları gibi, elbette hoÅŸnutluÄŸu ve memnuniyeti de baÅŸkalarınkine benzemez. 4. Senin başındaki durum herkesin başındadır. Bu tür hayal ve vesveselerden tamamen kurtulmanın çaresi yoktur. Çünkü ÅŸeytana bu görevin verilmesi, insana musallat edilmesinin hikmeti, onu daha dikkatli olmaya, Allah’a daha fazla yalvarmaya sevk etmek içindir. Yoksa insan tembellik döşeÄŸinde rahatlık için hayatını gafletle geçirebilir.

Henüz yorum yapılmamış.

* İşaretli tüm alanları doldurunuz.