Mina daha iki yaşındaydı, ablalarından öğrendiÄŸi ÅŸekliyle selfie yapıp bir taraftan da hepimizi kahkahalara boÄŸan “çoook güselim ben” lafını ettiÄŸinde.
Son bir haftadır televizyonlardaki referandum sonuçlarını dinliyorum. Analizleri dinlerken nedense hep aklıma Mina'nın o lafı geliyor.
Referandum sonrası analizatörler “Neden kazanamıyorlar” sorusu yerine “kazanan tarafın nisbi olarak oyları neden azaldı“ sorusuna cevap aramayı tercih ederek bizim neslin çok aÅŸina olduÄŸu bir ÅŸeyi yapıyorlar.
Küçümse, yok say, ayar çek, kısaca ez!
Analizatörlere göre hayırcıların profili şöyle: En eÄŸitimli, en zeki, en çok vergi veren dolayısıyla en çalışkan, üretken, en kültürlü, en zengin (bir “en güzel” demedikleri kaldı) yani bu ülkenin en biiii kaliteli nüfusu. (Fonda Mazhar Fuat'ın “Pek peki anladık “ÅŸarkısı çalıyor. Sen neymiÅŸsin be abi!)
“Evet” verenler ise; gariban, köy kökenli, eÄŸitimsiz, kültürsüz, üretime bir katkısı yok, vergi ödemiyor, tembel, yan gelip yatıp durmuÅŸ!
Kısaca Türkiye'nin en biii niteliksiz kesimi. Onları dinlerken niteliksizlikte sınır tanımayan bir yüzde elli bire mensup olduğum için kendimden nefret edesim geliyor. Koskoca analizatörler bunu yeni bir tespit ve veri olarak sunup duruyor.
Bilinçaltı dışavurumları dikkate almayıp, somuta dönünce iş daha komik hale geliyor. Ortaya büyük bir dilemma çıkıyor. (İkilem mi desem acaba? )
Özetle bu niteliksiz kesim ülkeyi 14 yıldır yönetiyor. Öyle ki maalesef ülkeyi de aldıkları yerden 5 kat geliÅŸtirip bir yere getirmiÅŸler…
“Ben en güselim” kesimine ÅŸerbetliyiz elbette! Gülüp geçiyoruz. Onlar hep bu kafadaydı. Ak Parti 2002'de % 34. 3 aldığında da % 58 oy aldığında da olayları hep aynı bakışla deÄŸerlendirdiler. Bence cevap aranması gereken soru kazananların deÄŸil de kaybedenlerin neden hep kaybettiÄŸi olmalı. Haddim deÄŸil ama !
GARPZEDE
Analizatörleri ( yine ve yeniden) anlamaya çalışırken, bir okurumun hatırlattığı “garpzede” kavramı olaya cuk diye oturdu. Ä°ranlıların kavramsallaÅŸtırdığı garpzedenin bizdeki hal tercümesi tam da yukarıdaki olayları anlatıyor.
Ä°ÅŸin bir baÅŸka boyutuysa bu söylemin içinde birçok çeliÅŸkiyi barındırması. “Hayır” cephesinin mevcut anlayışla parlamenter sistemde iktidara gelme olasılığı sıfır. Tam tersi, yeni sistem, bu kesimlere iktidarı belirleme gücü veriyor. BaÅŸkanın % 50,01 alma zorunluluÄŸu herkes gibi onların elinde de büyük bir güç olarak duruyor.
Sosyal kural: Tarih sıçrama yapmaz.
Garpzedeler ile yerliler arasındaki iktidar savaşı hiç bitmiyor ve bitmeyecek. Ä°ki kutuplu deÄŸil tam tersi iki sınıflı bir Türkiye yeni deÄŸil, hep vardı. Garpzedelere hak vermesek de anlamak mümkün, ancak onların ezikleyip durduÄŸu bu kesimin içinden çıkıp garpzedelere destek verenlere ne demeli? Onlara da Frantz Fanon'un Yeryüzü'nün Lanetlileri kitabındaki “KolonileÅŸtirmenin psikopatolojsi” kısmını yeniden okumalarını tavsiye ederim.
Sartre'ın 1961 yılında kitaba yazdığı önsöz garpzedeleri tanıma kılavuzu olarak muhteşemdir. Kitabı okuyamazsanız da bu önsözü mutlaka okuyun.
KÄ°M BU Ä°SLAMCI?
80'li yıllarda hepimiz birbirimizi tanırdık. Ä°yi niyet, samimiyet, dostluk, kardeÅŸlik, farklılıklara saygı hakimdi. Bu dönemlerde siyasiler ya da siyasete soyunmayı planlayanlar, ticaretçiler, kariyer plancıları “Ä°slamcı”lardan uzak durur, zarar görmekten korkarlardı. O günden bugüne insanların hayat çizgileri deÄŸiÅŸse de karakterleri deÄŸiÅŸmedi. Bu nedenle kim kimdir sorusuna geçmiÅŸten deÄŸil de karakterden çıkarak cevap aramakta fayda var.
“Ä°slamcı kim” sorusu o gün olduÄŸu gibi bugün de cevaplanabilmiÅŸ bir soru deÄŸil. Türkiye'de böyle bir siyasi akım neyi kapsar veya kapsamaz? DiÄŸer saÄŸ kitleden farkı nedir? CHP'lisi, HDP'lisi dahil olmak üzere seçmenin çoÄŸunluÄŸunun kendisini dindar olarak tanımladığı bir sosyolojide “Ä°slamcılık” nerede farklılaşır?
DiÄŸer taraftan zarar görmemek için dindar erkeklerin başörtülü eÅŸlerini gizleyerek var olabildikleri günlerden bugünlere geldik. Ne yazık ki Türkiye koÅŸulları bu konuda saÄŸlıklı bir tartışmaya hiçbir zaman fırsat vermedi. GeçmiÅŸte yapılamayan bu tartışmalar bugün de yapılamıyor. Ä°slamcı siyasetin(?) referans noktaları ise maalesef hamasete boÄŸulmuÅŸ durumda. Hepimizi buluÅŸturan ortak payda “mütedeyyin Müslümanlık” iken ayrıştıranları cesurca konuÅŸmakta fayda var.
Bu nedenle “Ä°slamcılar tasfiye oluyor” tartışmasının referansları çok tartışmalı. Neye göre kalıyor, neye göre gidiyor? Bu bir toplum mühendisliÄŸi ürün bir olgu mu ki birilerinin demesiyle kalıp gidiyor? Daha birçok soru… Ä°ddialar savurmayı seven, küfür kıyametle, hadsizlikte sınır tanımayan, aleme de nizam getirme meraklısı tayfaya bakıyorum da sadece “Ä°slamcılık” konusunda deÄŸil Türkiye konusunda fikirleri sathi. Bunun kime faydası olduÄŸu ise ortada!
AK PARTÄ°'DE REVÄ°ZYON
Ak Parti'de, kabinede revizyon konuşulup duruyor. Oysa Referandumda oylanan ne parti ne de hükümetti. Bu iki unsurun etkisi olsa da nihai evet veya hayırda temel kriter değildi. Bence oy azalmasına karşı tedbiri başka yerlerde aramak lazım. Yeni sistem partiler üstü ittifakları zorunlu kılıyorsa siyasetin alanını genişletmenin yolu bulunmalı. Bu, bizim çok iyi bildiğimiz bir metot. 1990 sonrasında bunu yaparak yol aldık, ilerledik ve ülkeyi ilerlettik. Şimdi o eski bilindik bire-bir, yüz-yüze, güzel sözle konuşma metoduna dönme vaktidir.
Henüz yorum yapılmamış.