Sosyal Medya

Kürsü

Miraç ve namaz-Abdullah Büyük

Rabbimizin ilahi eğitim müfredatının uygulama metotlarının en başında gelen salat ibadeti ile yaşamımıza hayat vermek ve üstat Nurettin Topçu’nun ifadesiyle miraç muradına ermek istiyorsak, kendimizi samimi bir murakabeye tabi tutalım. Eda ettiğim namaz, bana miraç mutluğunu yaşatabilme özelliğine sahip mi? diye kendi kendimize soralım. Unutmayalım ki hayatımızın tamamına ibadet özelliği kazandırmanın yolu, namaz ibadetlerimizi canlandırmamızdan geçer.



Bütün ibadetler, Yüce Yaratıcı ile insan arasındaki bir diyaloÄŸu temsil eder. Mümin bir ÅŸahsiyet, hayatının tamamını Allah’ın gözetimi altında yaÅŸadığını hiçbir zaman aklından çıkarmaz. Bu yüksek bilinç düzeyi, insanın bütün eylemlerindeki farkındalığı zirveye taşır. Bu bilinç düzeyine eriÅŸen ÅŸahsiyet, yapacağı her ÅŸeyi kendi iç dünyasında Allah’ın onayına arz eder. Rabbinden onay almadığı bir düşünceyi eyleme taşımaz. Onay alarak eyleme taşıdığı her düşünce ise ibadet özelliÄŸi kazanır. Hatta Efendimizin ifadesiyle düşüncede planlanıp da elde olmayan sebeplerle eyleme taşınamayan düşünceler dahi ibadet olarak kabul edilir. Düşünce ve eylemdeki bütün ibadetler Allah ile insan arasındaki samimiyeti artırır. Allah’ın koparılmasını yasakladığı baÄŸlardan ilki olan “Allah-insan” bağını saÄŸlamlaÅŸtırır. Hayatımıza anlam ve amaç kazandıran ibadetlerimiz, mümin ÅŸahsiyetin en huzurlu anlarını temsil eder. Âlemlerin Terbiyecisi olan Rabbimiz, yapmamızı emrettiÄŸi her bir ibadet ile insanı ilahi bir terbiyeye tabi tutar. Her bir ibadet bir yanımızı terbiye ederek bizleri son durağı olmayan bir tekâmül yolculuÄŸuna çıkarır. Yapmış olduÄŸumuz her bir ibadetin anlam ve amacını, o ibadet ile Rabbimizin bizim hangi yanımızı terbiye ettiÄŸini kavradığımız zaman ibadetlerimizi hakkını vererek eda etmiÅŸ oluruz. Malumunuz belirli zaman dilimlerinde, belirli hareketleri yaparak eda etmiÅŸ olduÄŸumuz namaz ibadeti en çok tekrar ettiÄŸimiz ibadettir. Öyleyse Rabbimizin bizleri terbiye etmek için en sık baÅŸvurduÄŸu metot, namaz ibadetidir. Allah’ın insan hayatına en aktif müdahalesi namaz ibadeti ile gerçekleÅŸmektedir. Ä°nsanlığın evrensel dini Ä°slam’ın bütün peygamberlerinin getirmiÅŸ oldukları ÅŸeriatlarda namaz ve oruç ibadeti her zaman yer almıştır. Bu iki ibadetin baÅŸlangıcı, insanlığın yeryüzüne teÅŸrif ettiÄŸi andır. Rabbimiz bütün elçilerini ve o elçilere inanan müminleri tarihin her döneminde namaz ile terbiye etmiÅŸtir. 
 
Namaz, hakkı verilerek ikame edildiÄŸinde insanın Allah’a yapmış olduÄŸu en güzel duadır. Bedeni ayakta tutan omurga gibi ruhu ve ÅŸahsiyeti ayakta tutan da namazdır. Kim ruhunu ve ÅŸahsiyetini ayakta tutmak istiyorsa yapması gereken namazı ikame etmektir. Namazlarımızı diriltmeden ruh ve ÅŸahsiyetlerimizi diriltme imkânımız yoktur. Ruhunu ve ÅŸahsiyetini terbiye etmeyen bireyin, beÅŸeriyetten insanlığa yükselme imkân ve ihtimali de yoktur. Böylesi bir bireye dünya hayatında tatmış olduÄŸu hiçbir haz, gerçek anlamda mutmainliÄŸi ve huzuru yaÅŸatamaz. 
 
Kendimizi namaz ibadeti ile Rabbimize terbiye ettirmek için iftidah tekbirinden selama kadar bilinçli ve ÅŸuurlu olmalıyız. Namaz ibadeti ile ilgili Efendimizden bizlere miras kalan bazı sünnetlerini ihya etmek namazlarımızdaki bilinç ve ÅŸuurumuzun artmasına vesile olacaktır. 
 
-Namazlarımıza vakti gelmeden belirli bir süre önce ÅŸuurlu bir abdest ile hazırlanabiliriz. Abdest anındaki ÅŸuur hali bizleri psikolojik olarak namaza hazırlayacaktır. Efendimizin abdest üzerine abdest almayı “nur üzerine nur” olarak ifade etmesi abdestin namaz için psikolojik bir hazırlığa vesile olmasından ötürüdür.
 
-Ä°mkânlarımızı zorlayarak ve bütün bahanelerimizi ortadan kaldırarak namazlarımızı yeryüzünde Beytullah’ın ÅŸubeleri olan camilerde ve cemaatle ikame etmeliyiz. Camilere gitmek için atmış olduÄŸumuz her bir adım, ruhumuzun miracımıza hazırlanmasına vesile olacaktır. Unutmayalım ki camiler dirilmeden cemaat dirilmez, cemaat dirilmeden de ümmet dirilmez. 
 
-Namazlarımızın ardına tesbihat ve duayı mutlaka eklemeliyiz. Hiçbirimiz, kendimizi Rabbimizden bir ÅŸey istemekten müstaÄŸni göremeyiz. Öyleyse Allah’a göndermiÅŸ olduÄŸumuz namaz zarfının üzerine adımızı yazalım ve imzamızı atalım. Tesbih ve dua bir manada bu görevi ifa eder. 
 
-Kur’an namaz ibadetinin ifası için “ikame” kelimesini kullanır. Namazı ikame etmek, onun için özel hazırlıklar yapmak ve özel bir yer hazırlamaktır. Gerekli hazırlıkları yapmadan ve gerekli itinayı göstermeden müdavimi olduÄŸumuz dizilerin reklam aralarında kılınacak bir namaz, ikame özelliÄŸi taşımaz. Öyleyse namazlarımıza özel bir zaman ve zemin ayırmalıyız. 
 
Rabbimizin ilahi eÄŸitim müfredatının uygulama metotlarının en başında gelen salat ibadeti ile yaÅŸamımıza hayat vermek ve üstat Nurettin Topçu’nun ifadesiyle miraç muradına ermek istiyorsak, kendimizi samimi bir murakabeye tabi tutalım. Eda ettiÄŸim namaz, bana miraç mutluÄŸunu yaÅŸatabilme özelliÄŸine sahip mi? diye kendi kendimize soralım. Unutmayalım ki hayatımızın tamamına ibadet özelliÄŸi kazandırmanın yolu, namaz ibadetlerimizi canlandırmamızdan geçer. 
 
Önümüzdeki pazar günü beÅŸ vakit namazın ümmet-i Muhammed’e farz kılınışının yıldönümü olan Miraç Kandili. Bu gecenin, namaz ibadetinin hayatımızda hak ettiÄŸi önemi görmesine vesile olması duasıyla…
 
Cumanızı ve ÅŸimdiden kandilinizi en kalbi duygularımla tebrik ediyorum. 
 

Henüz yorum yapılmamış.

* İşaretli tüm alanları doldurunuz.