Sosyal Medya

Coğrafyamız

Abdullah Muhaysini: 'Zafer neden ertelenmiÅŸtir?'

Kendisi Suudi Arabistan’da imam ve hatiplik yaparken Suriye devriminin başlaması üzerine her şeyini bırakarak Suriye’ye gelen Dr. Abdullah Muhaysini, sosyal medya hesaplarında önemli bir yazı daha paylaştı. İlginize sunuyoruz:



Zafer neden ertelenmiÅŸtir?

Seyyid Kutup rahimehullahtan, Zulme uÄŸrayan ve “Rabb’imiz Allah’dır” demekten baÅŸka suçları olmaksızın haksız yere yurtlarından çıkarılanlara yönelik zafer kimi zaman gecikebilir. KuÅŸkusuz bu gecikme yüce Allah’ın dilediÄŸi bir hikmetten dolayıdır. Zafer gecikebilir, çünkü ümmet henüz olgunlaÅŸmamıştır, henüz gerekli eÄŸitimi tamamlamamıştır.

Bütün enerjilerini biraraya getirmemiÅŸtir. Bütün hücreler içlerindeki tüm güç ve yetenekleri son noktasına kadar belirleyip ortaya çıkarmak için. henüz biraraya gelip harekete geçmemiÅŸlerdir. Bu ümmet bu durumda olduÄŸu halde zafer elde edecek olursa, uzun süre bu zaferi koruyacak güce sahip olmadığından çok çabuk yitirecektir elde ettiÄŸi zaferi. Mü’min ümmet, gücünü son noktasına kadar kullansın, bütün birikimlerini harcasın, üstün ve deÄŸerli gördüğü her ÅŸeyi feda etsin, bunları Allah yolunda kolay ve ucuz harcamasın diye zafer gecikebilir. Mü’min ümmet var gücünü denesin ve Allah’ın yardımına dayanılmadığı sürece yalnız başına bu güçlerle zaferin kazanılmayacağını anlasın diye, yüce Allah’ın söz verdiÄŸi zafer gecikebilir. Mü’min ümmet elinden gelen her ÅŸeyi bu uÄŸurda harcadıktan ve bundan sonrasını Allah’a bıraktıktan sonra yüce Allah’ın verdiÄŸi zafer sözü gerçekleÅŸir. Mü’min ümmet, büyük zorluklar çekerken, acılara katlanırken, bütün gücünü bu uÄŸurda harcarken, Allah’dan baÅŸka bir dayanağın olmadığını sıkıntı anında ancak O’na yönelineceÄŸini bizzat yaÅŸarken, Allah’a olan baÄŸlılığı daha bir artsın diye zafer gecikebilir. Ã‡Ã¼nkü, yüce Allah kendisine izin verip zafere ulaÅŸtıktan sonra Allah’ın sistemi doÄŸrultusunda hareket etmesinin ilk garantisi Allah’la kurduÄŸu bu baÄŸdır. Ancak bu ÅŸekilde azgınlaÅŸmaz, yüce Allah’ın kendisine zafer bahÅŸetmesine neden olan haktan, adaletten ve iyilikten sapmaz. Allah’ın verdiÄŸi zafer sözü kimi zaman gecikebilir. Ã‡Ã¼nkü mü’min ümmet giriÅŸtiÄŸi savaÅŸta, yaptığı fedakârlıklarda, can ve mal konusunda yaptığı harcamalarda bütünüyle Allah için, davası için bunlardan soyutlanmamış olabilir. Bir ganimet için ya da kendisini korumak için veya düşman karşısında kahramanlık ve cesaret gösterisinde bulunmak için savaşıyor olabilir. Oysa yüce Allah cihadın sadece kendisi için, sırf kendi yolunda, ve diÄŸer bütün endiÅŸelerden uzak olmasını istiyor.

Nitekim, Peygamberimize -salât ve selâm üzerine olsun”Bir adam kendini korumak için, bir kahramanlık için, biri de gösteriÅŸ için savaşıyor. Bunlardan hangisi Allah yolunda savaşıyor” diye sorulduÄŸunda “Allah’ın sözü en üstün olsun diye savaÅŸan Allah yolunda savaşıyor” diye cevap vermiÅŸtir (Buhari, Müslim) Mü’min ümmetin savaÅŸtığı, kötülüğün bünyesinde, bir iyilik kalıntısı bulunduÄŸu için de zafer gecikebilir. Bu yüzden yüce Allah kötülüğün bütünüyle iyilikten soyutlanmasını, tek başına kötülük olarak kalmasını, içinde bir zerre dahi olsa iyiliÄŸin de yok olmaması için sadece kötülüğün mahvolmasını ister. Mü’min ümmetin savaÅŸ ilan ettiÄŸi batıl, olanca çıplaklığı ile halkın görüşünde netleÅŸmediÄŸi, çirkefliÄŸi bütünüyle bilinmediÄŸi için de zafer gecikebilir. Böyle bir durumda mü’min ümmet batıla üstünlük saÄŸlayacak olursa, batılın bozukluÄŸu, yok edilmesinin zorunluluÄŸu konusunda henüz ikna olmamış, bu yüzden batıla yardımcı olan kimi aldanmışlar bulunabilir. Bu durumda gerçeÄŸi tam anlamıyla kavrayamamış saf kimselerin gönlünde batıla karşı köklü bir eÄŸilim yeredebilir. Halbuki yüce Allah, bütün insanlar net olarak görene kadar batılın varlığını sürdürmesini ister. Yok olacağı zaman geride hiçbir kalıntı bırakmadan, hiç kimse kendisine hayıflanmadan yok olup gitsin diye.

Ortam henüz mü’min ümmetin temsil ettiÄŸi hak, iyilik ve adaletin geleceÄŸi açısından uygun olmadığından zafer gecikmiÅŸ olabilir. Durum böyle olduÄŸu halde mü’min ümmet zafer elde edecek olursa ortamdan kaynaklanan ve birlikte yapamayacağı bir muhalefetle karşı karşıya kalabilir. Çevresindeki insanların gönülleri zafer kazanan gerçeÄŸi kabullenip kalıcılığını isteyecek duruma gelene kadar çekiÅŸme sürüp gidecektir.

Abdullah Muhaysini: Bütün bunlar için, bir de yüce Allah’ın bilip de bizim bilmediÄŸimiz birtakım nedenler için zafer, gecikebilir. Fedakârlıklar kat kat katlanabilir. Çekilen acılar arttıkça artabilir. Buna raÄŸmen yüce Allah düşmanlarına karşı mü’minleri savunacak, en sonunda zaferi onların lehine gerçekleÅŸtirecektir.

Kaynak: https://t.me/muhaysinitr

Henüz yorum yapılmamış.

* İşaretli tüm alanları doldurunuz.