Filistin çıkışlı ibretlik bir yazı okudum. Bu yazıda İsrail’in uzun soluklu bir plan içinde Çin’e nasıl sızmakta olduğu anlatılıyor. Haberin kaynaklarından biri Mısırlı, Çin’
Karaköy'de başörtülü kadına saldırdığı iddiasıyla yargılanan Semahat Y. adlı sanık ilk kez hakim karşısına çıktı. Görüntülerdeki kişinin kendisi olmadığını iddia eden zanl�
Laiklik tartışmasının okullar üzerinden yürütülmesi Türkiye’de yakından tanıdığımız ve pek çoğumuzun hakkında tecrübe sahibi olduğu bir “aydınlanmacı” alışkanlık. Söz k
Korkularım beni alt eder hale gelmişse, inancımda, tutum ve davranışlarımda bazı tavizlerin olduğunu düşünebilir ve hayatımı yeniden analiz edip imanımı güçlendirebilirim. Korkularım
Vicdan bir çağrıdır ve bu çağrı, Heidegger’in ifadesiyle, “benim içimden ama kendimden öteden” gelir. Gazze bizi vicdana çağırıyor, içimizi allak bullak eden bir barbarlık karş�
‘Öteki’nin olması için kişinin öncelikle ‘ben’ demesi gerekir. Oysa bizim ahlak ve itikadımızda ‘ben’ demek terk-i edeptir. Terk-i edeptir, çünkü bunu diyen ‘benlik davası’
Doğu Akdeniz’de deniz yetki alanları üstünden egemenlik tartışmaları devam ederken diğer taraftan Kıbrıs ve çevresinde askeri hazırlıkların hız kesmeden sürdürüldüğü görülüyo
Mevlana Celaleddin-i Rumi'nin türbesinin bulunduğu Mevlana Müzesindeki restorasyon çalışmalarında kubbenin iç kısmındaki sütunlarda "15'inci yüzyılın Konya'sını" tasvir eden 6 minyatü
Bu konuda insanı en çok üzen ne biliyor musunuz, “içimizden birileri”nin giderek onlara benzemesi, aynı yöne bakıp, aynı dili konuşması..
İnsanın geçmişten geleceğe yolculuğunu bir büyük romanmış gibi düşünelim. O kalın romanın içinde birer cümle gibiyiz her birimiz. Nasıl aradaki herhangi bir cümleyi çıkarıp attı
Yaşları 25-30 arası olmalı. Genç kızlar, 13 yaşından itibaren makyaj yapmaya başladığı için yaşlarını anlamak pek kolay değil artık. Konuşuyorlar. “Bence gayet de bakımlıymış�
Günümüzde Doğu ile Batı’nın arasındaki sınırların yeniden çizilmesi yalnızca Doğulu insan için değil, benzer sebeplerle olduğu kadar tarihsel sebeplerle de Türk insanı için çok d
İki düşünürün en belirgin benzerliği ikisinin de cahili toplumlar tezini geliştirmiş olması. Kutup da cahili toplum üzerinde durur, Farabi de. Kutup, bütün kitaplarında cahili topluma di
Benim kahramanlarım, gerçek hayattan kopuk, bir vakfa, bir büroya, bir dergâha, bir üniversite odasına, bir konferans salonuna, bir gazete köşesine hapsolmayan, şişirilmiş değil, hormonlu
İslam karşısında duyulan korku, vehim, paranoya, öfke ve nefret tam da 18 ve 19’uncu yüzyılda Avrupa tiyatrolarında kullanılan “fantazmagorya” tekniğinin yarattığı etkiye benziyor.