Osmanlı’nın gerçek yıkımı Batılı kavramları tevhid kavramlarıyla eş tutmaya başlayınca oldu.
"Bize verilen kabiliyetler aslında Allah’a giden yollardır; onların kıymetini bilelim, keşfedip geliştirelim."
4 yaşımda okumaya başlamışım. Okuduğum her şey iyiydi.
Fikri'nin başkana tezviratları semeresini üç ay içinde verdi. Başkan ondan duyduklarına dayanarak muhasebe, zabıta ve imar işleri müdürlerini görevlerinden almıştı. Artık kimi görevde
Savaş Ş. Barkçin: “Bir sükûttan geliyoruz, bir sükûta gidiyoruz. Dünya, iki sükût arasındadır. Bir sesi, bir müziği anlamlı kılan şey başında ve sonundaki sükût ve aradaki sük�
Evlâdım akıl zaten Millî Şef’tedir. O ne söylerse akla uygundur.
Tarihte hakkında isminden başka bir şey bilinmeyen başka filozoflar da var elbette. Bunlar ya özgün bir fikirleriyle öne çıkarlar ya da belirli bir felsefe akımının mensubu olarak zikredil
Müziğin usûlüne "meşk" diyoruz. Meşkte eserler öğrenilmez, "geçilir." Yani eser ancak gerçek bir üstâddan, bir "fem-i muhsin"den alınırsa hakkı verilebilir. Meşk, kâmil olandan ham ol
Dört yaşımda okumaya başlamışım. Okuduğum her şey iyiydi.
Yaklaşık iki asırdır tevhid dilinden koptuk. Bugün kullandığımız birçok kavram bizi tevhide bağlayan değil ondan koparan kavramlar... Kalpte kopuş olunca zihinde de olur. Zihinde kargaşa
Evet, bizde insan öpülür. Eli öpülür, alnı öpülür, omzu öpülür. Ama bizde sadece canlıya değil cansıza da hürmet ile bakılır. Mevlevî edebinde insana hizmet eden her şey; yastık,
Soyadlarının aile ve soyun özellikleri, bulundukları yerler, kendilerini öne çıkaran tarihi olaylardan tamamen dışlanarak meselâ "Kaya" gibi bir isme sığıştırılması insanlarda özgüv
Devletten daha önce, devletten daha önemli, devleti de düzeltecek bir şey var. O da iyi, doğru, güzel insanlar inşâ etmektir.
Neyi yaptığından çok nasıl yaptığın önemlidir.
Savaş Barkçin’in "40 Makâm 40 Anlam" kitabı, müziğimizin temelleri hakkında bilgiler veriyor ve makâmların hem anlamlarını hem de duygu dünyalarını bize açıyor.